צל"ש השבוע: בני הנוער מאירים את הקהילה

$(function(){setImageBanner('75d6b3e6-dd69-4379-839d-34b8c9a2c094','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

ברגע ששמעו על הצורך בעזרה, מיד נתרמה חבורת בני נוער משכונת רמות לנקות ולשפץ בית שנשרף להלום קרב, ביוזמה של ארגון 'נאיר'. חושן כהן, בת 14 שמתנדבת בנאיר, סיפרה: "תרומה למישהו אחר מבלי לצפות בחזרה זה הכי כיף שיש, עוזרים להחזיר לו את הבית"

"חושן, תארגני לי איזה צוות שיעזור לנו עם הניקיון של הבית שנשרף להלום הקרב, סיימנו את כל השיפוץ והצביעה בזכות אנשי מקצוע שהתנדבו ועכשיו צריך חבר'ה רציניים", זו ההודעה ששלח לאחיינית שלו יאיר שושן שמנהל את ארגון 'נאיר' בבאר שבע ועל כך גם פרסם פוסט מרגש ברשתות החברתיות. מיד התגייסה חושן כהן, יחד עם חבריה עידו קורן, הילה בינימין, אגם דדון, אגם שר, דניאל טהר, עילי אלמליח, בל בן שושן וגם אגם כהן ואורית מנחימוב, והם הגיעו לנקות ולסדר את הבית כדי שיהיה מוכן עבור אותו הלום קרב.

צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך לאותם בני נוער שמוצאים את הזמן להתנדב ולעשות למען האחר. "אני התחלתי להתנדב בארגון נאיר בחג הפסח, עזרתי בימים של חלוקת מארזים למשפחות נזקקות, הבאנו בהמשך אוכל למשפחות בשבתות...", סיפרה לנו חושן כהן, בת 14 בכיתה ט', שגרה בשכונת רמות בעיר. "לאחרונה יצא לדרך בארגון פרויקט שיפוץ של בית שנשרף להלום קרב, בהתחלה אני ועידו, ידיד שלי, הגענו כדי לעזור להוציא את השחור מהקרמיקה ואז לאחרונה עזרנו עם הניקיון הסופי של הבית אחרי השיפוץ עצמו ולפני שמכניסים רהיטים".

צילום פרטי

ספרי על העשייה שלך ושל חברייך בניקיון והשיפוץ של ביתו של הלום הקרב, החברים מיד התגייסו?

"יאיר סיפר לי על המקרה בהתחלה ואמר שהולכים לעשות פרויקט שלם ואני וחברים שלי אנחנו באמת אוהבים לעזור, לנקות ולסדר אז ישר קפצתי על הרעיון. אמרתי לו שיקרא לי. בהתחלה הוא פרסם בפייסבוק שצריך עזרה בניקיונות אבל לא היו הרבה מתנדבים, זה היה יום חמישי, ואז ישר קראתי לכל החברים שלי. הגענו כמה חברים ותוך ש שעות שיימנו לנקות את הבית יסודי, עשינו פסח בבית".

איך היו התחושות באמת לעזור ולקחת חלק?

"זה דבר שהוא מאוד מרגש להיות חלק ממנו. זו תרומה למישהו מבלי לצפות בחזרה וזה הכי כיף שיש, אתה יודע שאתה עושה את זה בשביל מישהו אחר ולא מצפה לתרומה בחזרה. זה לדעת שגם אם המדינה לא יכולה לעשות מה שעשינו עבור אותו אדם אנחנו כאן ונעשה במקומם עבור אחרים, אנחנו נותנים למישהו הרגשה שמחזירים לו את הבית ויש לו איפה לישון. בכללי לדעת שאתה חלק ממעשה טוב שמשמח מישהו שעבר עליו טראומה קשה זה מחמם את הלב".

צילום פרטי

חושן אמנם רק בת 14 אבל מבחינה ערכי הנתינה והעזרה לזולת הם ערכים אליהם גדלה בבית. "מגיל קטן אבא שלי בעצמו היה יושב בתחנות אוטובוס ועוזר לאנשים מבוגרים לעלות את הקניות לאוטובוס ולבית שלהם", משתפת חושן, "הכל הגיע מההורים שלי והמשפחה שלי וגם אצל חברים שלי זה ככה". מעבר להורים שלה, גם דוד שלה יאיר מהווה עבורה דוגמה ומודל לחיקוי: "בלעדיו לא היה קורה כלום, הוא ההשראה שלי, אין כמוהו ומגיעה לו כל ההערכה שיש, הוא משקיע ב'נאיר' את הנשמה שלו. לפני שהוא משפחה עבורי הוא פשוט בן אדם טוב עם לב ענק ותמיד שם בשביל כולם. חשוב שכולם יכירו את 'נאיר', ידעו על העשייה של העמותה ויצטרפו כדי שנוכל להמשיך לעזור לאחרים".

את מתכננת להמשיך להתנדב ב'נאיר'? מה התכניות להמשך?

"בטח, אני ממשיכה להתנדב, בקרוב יש לנו את ראש השנה והפעם במקום להגיע ל-450 משפחות אנחנו שואפים לחלק סלי מזון ל-600 משפחות ואני ממש רוצה לקחת חלק בזה. בפסח כשהצטרפתי זה היה בלי החברים שלי ועכשיו אביא את כולם. הם נרתמו לעזור ורוצים לקחת חלק. 'נאיר' זה כמו משפחה, כולם מפרגנים ותומכים אחד בשני ואין הרגשה טובה יותר לעזור יחד עם אנשים טובים".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ותרומה לקהילה?

"זה חשוב כי יש הרבה אנשים שאין להם, אנשים שצריכים עזרה ואנחנו צריכים להיות שם בשביל האחר. גם אם אנחנו מסתכלים על הטוב שיש לנו במקום שלנו בחיים, לא לכל אחד יש את זה ועליי זה משפיע. צריך קודם כל לדעת להגיד תודה על הכל וגם לעזור למי שרק צריך".

צילום פרטי

צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bef42509-2dc8-493f-9c8b-144802bc7db1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה