באר שבע נט מציגה: פרויקט אימהות בחופש הגדול - סיוט או הזדמנות?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a707638d-db23-48fd-b964-a30b9446cf56','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a707638d-db23-48fd-b964-a30b9446cf56','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

החופש הגדול רק התחיל וכבר האימהות שבינינו מבינות שזו לא בדיוק חופשה של בטן גב, אלא קימה מוקדם בבוקר, הסעות לקייטנות, הפעלות בשעות הפנאי, ויש כאלו הרבה. אספנו חמש אימהות כדי לבדוק איתן האם החופש הגדול הוא סיוט או זמן למשפחתיות, הנאה, חוויות ולצבירת זיכרונות, האם קייטנות זה עסק יקר, איפה מוצאים בייביסיטינג גם קיבלנו מהן תשובות מעניינות לשאלה: האם הן בעד קיצור החופש הגדול לחודש.

 אימהות בחופש הגדול

תכירו חמש אימהות שמבינות כבר מזמן שחופש הגדול זה לא ממש חופש, אלא בעיקר חיפוש אחרי תעסוקה לילדים שלהן, מקור להנאה, שעשועים, אוכל ובעיקר כסף לכל זה. ואיזה מזל שיש סבא וסבתא.

מור כהן והבנות. צילום: פרטי

מור כהן (38) מבאר שבע, נשואה ואמא לארבע בנות

עובדת במשאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון.

הילדים בחופש: "ארבע בנות שלי בחופש – הגדולה בת 11, יש לי תאומות בנות 8 וילדה בת 6.5. הגדולה בבית ושלוש הבנות בקייטנות".

מה את עושה איתן בשעות הפנאי: "יש לנו מנוי לבריכה, אז לעיתים בריכה אחר הצהריים או משחק בפארק, מפגשים עם חברות שלהן אצלנו או אצלן."

קייטנות  זה עסק יקר?: "זה משהו שהיה על הפרק ואכן זה יקר בטירוף אך אין ברירה, כי בבית משתעממים והטלפונים להורים לא פוסקים כי" משעמם לי". הן רשומות עד תחילת אוגוסט בקייטנות ואז נעזרים בסבים והסבתות. אנחנו גם ניסע לחופשה משפחתית בת שבוע. שנה שעברה היינו בחו"ל והשנה נהיה באילת".

כיצד לדעתך צריך לעזור למשפחות: "אני חושבת שהסבסוד של המדינה עבור מסגרות של החופש הגדול צריך להיות גבוה יותר ולתקופה ממושכת יותר, וכן צריך להתחשב במספר נפשות במשפחה. העול הכלכלי פשוט גדול מדי."

היית מסכימה לקיצור החופש הגדול: "כן, הייתי רוצה שהחופשות יסונכרנו עם יתר החופשות של המשק (מבחינת חגים וכדומה)".

 יפעת ניצני והילדים. צילום: פרטי

יפעת ניצני (40) מבאר שבע, נשואה ואמא לשניים

מקצוע: בעלת חברת הפקות ארצית ומשרד פרסום, מיתוג ויח"צ

ילדים בחופש: "הגדולה רוני יעל בת שש וחצי והקטן טל אשר בן שנה ועשרה חודשים. כמו רוב ילדי ישראל, בחצי הראשון של החופש שניהם נמצאים במסגרות של קייטנות. אין ספק שחודש אוגוסט קצת יותר מאתגר, במיוחד לגדולה שגם אחרי שתי קייטנות עדיין תהנה מחופשת גדולה של שלושה שבועות".

בתור מפיקת אירועים חודשי הקיץ הם חודשים מבוקשים להפקות ואירועים, אז אין ספק שחייבים עזרה וכל המשפחה מתגייסת - סיירת סבתות ואחיינים גדולים, כולם בתורם תורמים. כמובן שאנחנו תמיד משאירים גם מקום לfun time ,אז אחרי שחרשנו את הצפון אני מניחה שנסיים את הקיץ בנופי הדרום.

מה את עושה איתן בשעות הפנאי: "אוהבים לטייל וליהנות עם ובלי קשר לחופש. ברוב הזמן אנחנו נוסעים למפגשים עם חברים, ים, פסטיבלים ושאר אטרקציות (הקילומטרז' של הרכב שלנו ללא ספק עובד שעות נוספות בקיץ)".

קייטנות זה עסק יקר: "יקר  מאוד, לא חשוב מי אתה ומה הסטטוס שלך  - מדובר בהוצאות מטורפות. לי יש רק שני ילדים ועדיין מימון הקייטנות שלהם מגיע כמעט ל5,000 שקל וזה עוד עם שארית של כמה שבועות חופש. יש לי הרבה חברים עם שלושה ארבעה ילדים שעוברים את העשרת אלפים שקלים בחודש למימון הקייטנות. פשוט הזוי ולא מוצדק. גם ההתלבטות בין קייטנת בית הספר, שזולה משמעותית מקייטנות פרטניות ,אבל הן מציעות אטרקציות הרבה יותר איכותיות. בסוף סגרנו גם וגם."

במי נעזרים לבייביסיטר? "בבייביסיטינג, ואם היא לא יכולה אז הסבתות ושאר המשפחה".

כיצד לדעתך צריך לעזור למשפחות: "הייתי רוצה קודם כל שמשפחה ממוצעת בשנת 2023 עם שני הורים שעובדים ומפרנסים יפה תוכל לסיים את החודש בכבוד. יוקר המחייה פה פסיכי והקייטנות זה קצה הקרחון של הבעיה.  בהקשר של הקייטנות, חייב שיהיה סבסוד מסוים והגיוני למשפחות מרובות ילדים, גם אם הן לא מוגדרות כמעוטות יכולת".

"בעולם אידיאלי מבחינתי צריך חיזוק קהילתי ערכי מבפנים – כמו שיש תנועות נוער שמפעילות ילדים כך גם ניתן לייצר קייטנות איכותיות, זולות הרבה יותר, שמקנות ערכים מעבר לסרט או יצירה וגם מספקת עבודה לילדים הבוגרים".

היית מסכימה שחופש הגדול יקוצר לחודש? "למרות הקושי, התיאומים, הריצות, ההוצאות שמוכפלות ומשולשות, וכמובן המחסור הבולט בשעות השינה - לא הייתי מקצרת או מוותרת. החופש הגדול מאפשר לנו זמן איכות יקר מפז עם הילדים והמשפחה, זמן לצבור חוויות חדשות ולהנות מכל מה שלא הספקנו במהלך השנה"

 רובין אשטמקר והילדים. צילום: פרטי

 רובין אשטמקר(32) מבאר שבע, נשואה ואמא לשני ילדים

עובדת במדבריום - גן חיות

הילדים בחופש:" ליאן בת החמש נמצאת כרגע בקייטנה של החופש הגדול, והקטן שלי אילאי בן שנה וחודשיים נמצא בפעוטון עד ה-10.8. כשיסיים יתחיל קייטנה נוספת שרשמתי אותו למשך שבוע ולאחריו כנראה יהיה עם סבא וסבתא. ננסה להסתדר בין האחים, כל אחד ייקח שניים שלושה ימים כדי להיות אית"ם.

מה את עושה איתם בשעות הפנאי: "בעיקר בריכות, מים, קניון, מפגש עם חברים".

קייטנות זה עסק יקר: "יקר מאוד, אבל אין ברירה כי אנחנו צריכים לעבוד".

במי נעזרים לבייביסיטינג: "נעזרים באחים שלי ושל בעלי, וכמובן  סבא וסבתא".

כיצד לדעתך צריך לעזור למשפחות בחופש הגדול: "אולי כדאי שיימי חופשה יהיו תואמים לפחות בקצת עם היימי חופשה של משרד החינוך. יותר סבסוד בכל נושא הקייטנות".

היית מסכימה שחופש הגדול יקוצר בחודש?: "הייתי מסכימה בהחלט שיהיה רק חודש החופש הגדול".

 

נופת אוחנה והילדים. צילום: פרטי

נופת אוחנה (29) מבאר שבע, נשואה ואמא לשלושה ילדים

אשת קבע

ילדים בחופש: "הילדים שלי בגילאים  שבע, ארבע ושנה ושמונה, כל יום יש להם לו"ז אחר. יום אחד אצל סבתא,  יום אחר בעבודה עם אבא, כי הוא עצמאי, או איתי בבסיס נהנים עם החיילות. הבן הזקונים שלי זיו חיים בן שנה ושמונה חודשים נמצא במסגרת עד 8.8"

מה את עושה איתם בשעות הפנאי: " פארק, ג’מבורי, ערב סרט בימי רביעי, פארק ברמות  וים".

קייטנות זה עסק יקר: "יקר לשלושה לילדים. אליה בת השבע ויאר בן ארבע וחצי לא כל כך מעוניינים בקייטנה, כי זה משעמם להם והם גם לא אוהבים את האוכל בקייטנה".

את נעזרת בבייביסיטינג: "מזל שאמא שלי בבית, עוזרת איתם המון והם נהנים בבריכה אצל טאטוש"

כיצד היית רוצה שתהיה עזרה למשפחות: "מחיר יותר נורמלי לשני הסבבים והסבב השני בכלל יקר בטירוף. לילדים שלא בגני עירייה כמו  ויצו/ פרטי, שיתנו במחיר ריאלי לשבועיים. לוקחים להם 1700 שקל שאנחנו משלמים על חודש אוגוסט מלא לגן".

היית מסכימה שהחופש הגדול יתקצר בחודש? "חושבת שחודש חופש גדול זה מספיק גם לילדים, גם להורים וגם למורים. יש לא מעט ימי חופשה גם במהלך השנה, אבל כרגע זה המצב - נעשה מהלימון לימונדה ונהנה כמה שאפשר ".

 סיון רווח והילדים. צילום: פרטי

סיוון רווח (40) מבאר שבע, נשואה ואמא לחמישה ילדים

מורה מחנכת כיתות א' בבית ספר 'כלניות'

הילדים בחופש: יש לי ילדים בגילאים 17, 14, שמונה, עשר וארבע - הילדים שלי נמצאים בבית ורק הקטן בן הארבע בקייטנה בגן, אבל במחזור אחד. המחזור הראשון של הקייטנה במחיר סביר, אבל המחזור השני מאוד יקר וכשיש יותר מילד אחד זה מכביד מאוד".

מה את עושה איתן בשעות הפנאי: "בשעות הפנאי נכנסים לבריכה בבית, מטיילים בקניונים ונפגשים עם המשפחה המורחבת"

במי נעזרים בבייביסיטינג:  "סבתא וסבא עוזרים כשצריך במהלך היום."

כיצד היית רוצה שתהיה עזרה מבחינת משפחות: "העזרה היחידה שאני חושבת שיש לתת למשפחות היא מחירים הוגנים לבתי מלון ולבריכות עירוניות. לא יכול להיות שמשפחה צריכה לשים משכורת וחצי על מנת לצאת לנופש קיץ עם המשפחה. הכל מאוד יקר ובלתי אפשרי. הילדים מאוד רוצים להנות בחופשה ולצאת למקומות בילוי רק שהכל מאוד יקר ולא תמיד מתאפשר."

היית מסכימה שהחופש הגדול יקוצר בחודש? "אני חושבת שחופש גדול צריך להיות חודשיים בכדי שהילדים יטעינו את הגוף והנפש להמשך למידה במהלך השנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c948867a-cda9-4570-b125-973951c90046','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה