עתיד התעשייה 

$(function(){setImageBanner('b3d9d6b2-8375-4c15-9503-e4d4cea5b47c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בתיכון הטכנולוגי עתיד באר-שבע, תלמידי שכבות י"א ו-י"ב מועסקים יומיים בשבוע בחברות הגדולות והמובילות בנגב, בהן: מכתשים, ברום, מפעלי ים-המלח, פריקלס, מחסני השוק, הולנדיה ועוד

תלמידי תיכון עתיד באר שבע במפעל מכתשים. קרדיט - גדי סול

לאחר שבשנת הקורונה מרבית המפעלים סגרו את שעריהם להעסקת בני נוער בשל הסגרים, כעת, בשיתוף פעולה ייחודי שיזם בית הספר עם התאחדות התעשיינים, כלל התלמידים בשכבות הבוגרות י"א ו-י"ב שובצו במקומות ההשמה על-ידי רכזת תעסוקה, שהינה חלק מן הצוות החינוכי בבית הספר ומטרת תפקידה גם לדאוג לצרכים העולים מן השטח בקרב התלמידים ומקומות ההשמה לאורך שנת הלימודים.  

התלמידים משתלבים במפעלים הנחשבים, כעובדים מן המניין ובשכר מלא עם כל התנאים הסוציאליים הנלווים, בתחומי המגמה שלומדים בבית ספרם- לקראת קבלת תעודת גמר ומקצוע מטעם משרד הכלכלה- זרוע העבודה. לכל תלמיד במקום העבודה מוצמד חונך מטעם המפעלים, אשר מסייע ומלווה אותו בעבודתו. בית הספר אשר מלווה את התהליך גם מקיים פעילות לחיזוק קשרי העבודה בין התלמידים לחונכיהם במרוצת השנה.  

השיבוץ נעשה בעידוד התאחדות התעשיינים ומנהלי מחלקות משאבי האנוש במפעלים. התלמידים, שמורשים לעבוד גם בחגים ובימי החופשות מבית הספר, רוכשים במהלך עבודתם כלים וידע מקצועי שיקנה להם יתרון וניסיון להשתלבות בתעשייה בעתיד.  

"העבודה שלנו בחברות הגדולות היא יתרון משמעותי, כשחושבים על העתיד בתעשייה", מספר לירן אליעזר תלמיד התיכון בכיתה י"א במגמת עיצוב ומיכון תעשייתי שעובד במפעל ברום. ומוסיף: "אנו עובדים במפעל כשנתיים וצוברים ותק הכשרה שמסייע לנו בתום השירות הצבאי להתקבל חזרה למפעל, כשבידינו תעודת הגמר והמקצוע ואף תעודת הנדסאי למי שבוחר במסלול הזה בסוף כיתה י"ב". ירין סוויסה, תלמידה בכיתה י"א במגמת ניהול לוגיסטיקה וטכנולוגיה, מציינת: "במסגרת העבודה מצמידים לנו חונכים, שמסבירים לנו את המקצוע על-פי תכנית הדרכה מסודרת. החונך מלווה אותי ועוזר לי מאוד בתקופת ההכשרה".  

נועם כהן, תלמידת התיכון בכיתה י"א אשר השתלבה לא מכבר במפעלי ים המלח של חברת ICL משתפת בתחושותיה, "אני מאוד מרוצה מהתפקיד שאני מבצעת במסגרת ההכשרה במפעל. העובדה שאני לומדת ומתמקצעת מאוד חשובה עבורי. אני מאמינה שלחברות שאנחנו עובדים בהן במסגרת המסלול יהיה הרבה יותר נוח להמשיך להעסיק אותנו בעתיד אחרי שהם מכירים אותנו ואת היכולות שלנו, ככה שזו פתיחת דלת חשובה למקומות עבודה בסדר גודל כזה עם שלל אפשרויות קידום".  

מאיר אבן שימול, מנהל תיכון עתיד באר-שבע: "אנחנו שמחים ומברכים על החברות הגדולות והמובילות שמצטרפות לתכנית ההכשרה שלנו. בזכות התכנית אנו פותחים בפני תלמידנו את הדלת הראשית לחברות המובילות בתעשייה ומאפשרים להם לבחור בין מגוון תפקידי מפתח שיקנו לתלמידים ניסיון וידע על מקצועות העתיד. אנו מאמינים כי בזכות שיתוף הפעולה עם התאחדות התעשיינים מרחב דרום נוכל להגיע לעוד מספר רב של חברות ובכך להגדיל עוד יותר את ההזדמנויות עבור התלמידים, לצד הקפדה על פתיחה מגמות חדשות על-פי הצרכים המשתנים במשק".  

ניר שור, מנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים: "אין זה סוד שחסרים עובדים רבים בתעשייה בעיקר בגלל המחסור בהכשרות מקצועיות. הפרויקט המצוין של התיכון הטכנולוגי עתיד באר-שבע הוא הזדמנות של התלמידים לקבל ניסיון והכשרה בתעשייה. אנחנו נמשיך בשיתוף פעולה מבורך עם התיכון במטרה להכניס עוד ועוד מפעלים שיקלטו את התלמידים ויכשירו אותם לתעשייה".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('69b6b832-868a-4ccd-8efe-fc79e9baa5a3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה