"עכשיו חייב להכריז על מצב חירום בנגב!"

$(function(){setImageBanner('369cc290-2787-4eab-b70b-0e5de18c09b0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בדיוק ביום שבו ארעה הקטטה הענקית בין החמולות בבית חולים "סורוקה", והביאה את העיר לרתוח מזעם מעליית דרגת הפחד לחיי התושבים, יצאה אורטל פרלמן שמואלי, מראשי הפורום לקידום הנגב וחברת מועצת העיר באר שבע לשעבר, מישיבת וועדת ביטחון בעירייה, אותה יזם שמעון טובול, סגן ראש העיר, בה היה חשוב להם לשתף את התושבים בפרטי התכנית שגיבשה העירייה להגברת תחושת הביטחון בעיר. היא יצאה אופטימית מהסיבה שלאחר כשנה של מאבק, הנושא סוף סוף נמצא על סדר היום הציבורי ומטופל, ואז ההודעות התחילו להגיע גם אליה ודיווחו על מה שקרה בצומת שוקת ובחנייה של בית חולים "סורוקה" והכעס חלחל בה כמו לבה רותחת "זה היה כמו כאפה מצלצלת" שיתפה "לא ישנתי בלילה, ניהלתי שיחות עם חברים אישיים מהתקופה שעבדתי בכנסת ובממשלה והגעתי למסקנה שאין ברירה וזה גדול על המשטרה – חייבים להכניס את הצבא ולנקות את כ-ל הנשק הלא חוקי."

צילום הפורום לקידום הנגב

אורטל, מה עושים בשביל בעיית המשילות?

"ראשית מדרבנים את הממשלה לקבל החלטה למשול! אין ברירה אחרת ואין אלטרנטיבה שונה. צריך להרחיב את הסמכויות של השוטרים בשטח. אין לנו פתרון אחר, אין מערכת אכיפה אחרת מלבד המשטרה ומערכת המשפט - בשניהם נדרשים תיקונים עמוקים כדי שיהיו יעילים וחזקים. האפשרות השנייה היא אנרכיה, שאנשים ייקחו את החוק לידיים, ואנחנו כפסיעה מהתארגנויות אזרחיות - זה מסוכן!״

ראש הממשלה לא הגיע לישיבת חירום של ראש העיר, רוביק דנילוביץ, מה ציפיתם שיקרה וממה התאכזבתם?

"לא ראש הממשלה, לא השרים וגם לא התקשורת – הרי אם זה היה קורה באיכילוב היו משדרים יום מיוחד משם. זה חלק מהסיפור שאנחנו לא מיוצגים. בפרלמנט הישראלי יש 120 מושבים ואין לי באופן אישי אפילו אחד שמייצג אותי. יש מהנגב חברת כנסת אחת נורווגית של לפיד וחוץ ממנה אין ליישוב היהודי בנגב אפילו לא נציג/ה נוספת. אולי הגיע הזמן שנצביע לאנשים שלנו? ולמפלגות שנותנות מקומות ריאליים לתושבי האזור."

חושבים שלא מקשיבים לזעקה שלנו?

"לא. מי שלא גר כאן והילדים שלו לא מתחנכים כאן, לא מרגיש את זעקת תושבי הנגב."

האם הממשלה יודע שאימהות פוחדות להסתובב לבד בעיר ולמי שיש ילדה מגילאי 11 לא מרשה לה להסתובב לבד, עד מתי?

"לנגב דרוש מנהיג/ה שישימו את הנגב בראש סדר העדיפות. מאז ימי בן גוריון לא היה דבר כזה לצערי".

אומרים שיש לחמולות בפזורה צבא קטן שרק ימשיך את הפעילות שלו בעתיד, מה ניתן לעשות כנגד?

"ממשלת ישראל חייבת להבין שהבלגן יודע לנסוע ברכב ולהגיע לכל חלקי המדינה. הנגב הוא פרומו לשאר חלקי המדינה כפי שראינו בשומר החומות. ברגע שממשלת ישראל תחליט למשול הצעד הראשון והכי בהול הוא איסוף הנשק הלא חוקי שנמצא בכמויות מפחידות במגזר."

באדיבות לשכת השר

הפגנת נגד התקיימה היום בסורוקה - מה אתם צועקים ומה לדעתכם זה ישנה?

"הדבר האחרון שנותר לתושבי הנגב הוא להשמיע זעקה בתקווה שמישהו ישמע. אני באופן אישי בשנה האחרונה מנצלת את כל מרצי וקשריי האישיים להשמיע את זעקת תושבי הנגב בכל במה שרק ניתנת לי. מי שלא חי פה לא יודע במה מדובר – אז הפתרון הוא שיהיו לפחות 20-30 חברי כנסת מהנגב. אילו היו לנו נציגים בפרלמנט לא היינו מגיעים למצב הזה לדעתי. עכשיו חייב להכריז על מצב חירום בנגב"

 אנשים פוחדים שיהיה גרוע יותר בעתיד וחושבים על מעבר מבאר שבע למרכז, איך ניתן לשכנע אותם לא לעזוב את העיר שלנו ולהרים ידיים?

"באר שבע העיר הכי טובה בעולם! עם הקהילה הכי טובה והאנשים הכי מיוחדים. גרתי שנתיים וחצי במרכז הארץ. בעלי מתל אביב והבאתי אותו לכאן. אם נוותר על הנגב נוותר על המדינה כפי שראינו בשומר החומות. הנגב הוא פרומו למדינה כולה ו״בנגב ייבחן העם בישראל״ לא סתם סיסמא. לילדים שלי אין מדינה רזרבה ואני לא מוותרת על הבית".

כמה את פוחדת כאמא לשלושה ילדים?

"אני נשמרת. יותר דרוכה וזהירה מהרגיל. לא חוסכת בכל הנוגע לביטחון. ומבינה שאסור לוותר על הבית. אחרי הנשק החזרת תחושת הביטחון לנשים במרחב הציבורי חייב להיות על סדר היום".

מה את חושבת יהיה פה ב2024?

"הנגב עוד יהיה פורח. אסור לוותר ולהתייאש – למען הציונות, למען הילדים שלנו, בסוף ננצח"

 צילום: הפורום לקידום הנגב

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3690205-f2cc-427b-a469-b26c101a7168','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה