עזרה בימי קורונה: האקתון לסיוע לבני הגיל השלישי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('01b2aea1-a54b-4af4-a41f-6dec5855fc48','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('01b2aea1-a54b-4af4-a41f-6dec5855fc48','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

קהילת FID ארגנה השבוע האקתון וירטואלי מיוחד שכל מטרתו לעזור לקשישים בתקופת הקורונה עם הנגשת הטכנולוגיה. עשרות מתכנתים השתתפו בפעילות במשך 24 שעות ויצרו ארבעה תוצרים, אז מי הייתה הקבוצה המנצחת ואיזה פתרונות מצאו לקשישים?

קהילת FID אירגנה השבוע האקתון מיוחד, שכל מטרתו היא לעזור לקשישים בתקופת הקורונה, בו השתתפו עשרות מתכנתים בטכנולוגיית Flutter וחשבו יחד במשך 24 שעות על פתרונות טכנולוגיים שיסייעו לבני הגיל השלישי בימים אלה. "אוכלוסיית הגיל השלישי היא הנפגעת העיקרית מהמחלה, יש לדאוג להם בכל דרך אפשרית", סיפר ל'באר שבע נט' ברק מנחם, מייסד קהילת FID. הנגשת קניות אונליין, קושי בתפעול הסמארטפון, קשיים בפעילות היומיום ובדידות- אלו הן רק חלק מהבעיות להן מצאו פתרונות טכנולוגיים בהאקתון. אז איזה תוצרים פותחו ומי היה המנצח הגדול של התחרות?

האקתון בימי קורונה. קרדיט קהילת FID

ההאקתון אורגן, כאמור, על ידי קהילת FID, קהילת מתכנתים שיודעת לפתח בטכנולוגיה חדשה של גוגל שנקראת Flutter . "הטכנולוגיה מאפשרת לנו לפתח בקלות ובמהירות אפליקציות לכל פלטפורמה אפשרית, הכל נעשה מאותה פיסת קוד. את הקהילה הקמנו לפני כחודשיים אני ושותפי קובי, מתוך הבנה כי זו הטכנולוגיה שהולכת להוביל את עידן פיתוח האפליקציות בשנים הקרובות בשל יתרונותיה הרבים", מסביר ברק, "ראינו כי מתכנתים רבים, חברות הייטק, ואפילו בצה"ל מחפשים חומרים איכותיים המועברים בעברית שיאפשרו ללמוד את הטכנולוגיה ולשלב אותה במהירות בעשייה היומיומית. בשל כך כתבנו קורס Flutter שמועבר למתכנתים נוספים שרוצים להשתלב בקהילה ולרכוש עוד ידע". ההאקתון נעשה בשיתוף עמותת מילבת-שיבא מבית החולים שיבא תל השומר, בניהולה של יעל שקד ברגמן, עמותה אשר מעניקה ליווי וסיוע מקצועי לשיפור העצמאות והתפקוד של ילדים, מבוגרים וקשישים עם מוגבלויות, באמצעות טכנולוגיה מסייעת.

למי שלא מכיר, האקתון זו תחרות לכל דבר, הטוב ביותר זוכה. האקתון הוא תחרות בעולם התכנות, "במקרה שלנו מתחרים על האפליקציה\האתר הכי טוב שייתן את הפתרון הכי טוב לבעיות שונות כמו עזרה לקשישים בתקופת הקורונה. הרעיון בא מתוך הבנה שאוכלוסיית הגיל השלישי היא הנפגעת העיקרית מהמחלה, ויש לדאוג להם בכל דרך אפשרית, מאחר ובשנה הקרובה ככל הניראה יהיה להם מאוד מסוכן אפילו לצאת מהבית לקנות חלב", מוסיף ברק. את ההאקתון קיימו כמובן מרחוק, דרך אפליקציית ה-zoom, בו השתתפו עשרות מתכנתים, ביניהם גם סטודנטים מבאר שבע. כמו כן, מנהל קהילת בוגרי עתידים, לטם קופלסקי, עזר בפרסום ההאקתון לבוגרי עמותת עתידים.

ברק מנחם, מייסד קהילת FID

כיצד ההאקתון יכול לסייע לאוכלוסיית הקשישים בתקופת הקורונה? מה היה לכם חשוב להשיג באמצעותו?

"אנו מנסים לתת מענה לקשישים בתקופת הקורונה ולהנגיש דברים אליהם או אפילו לקרובים אליהם. האתגר הגדול הוא ההנגשה באופן הפשוט ביותר של הטכנולוגיות, מאחר ומדובר בקשישים ואף כאלה שלא תמיד יש ברשותם מכשיר דיגיטאלי, יש צורך ביצירת אפליקציות פשוטות מצד אחד כאלו שלא מציגות הרבה על המסך אך מצד שני לעשות הרבה דברים ברקע במקום שאותו מבוגר ינסה לבצע אותם בעצמו. שיתוף פעולה עם עמותות יאפשר לנו להנגיש את זה בקלות לקהל היעד הכי רלוונטי. מעבר לכך ניעזר גם בפרסום בחנות אפליקציות, פרסום בקהילה וכמובן  באמצעות פרסום בתקשורת. אנו עובדים עם יזם בעל סטארטאפ בתחום הנגשת טכנולוגיה לקשישים שמסייע גם כן".

מה חשיבות הסיוע לאוכלוסיית הגיל השלישי בתקופה זו בעיניכם?

"אנו מרגישים כי המחויבות של כל דור היא לתמוך בדור הקודם שבזכותו הדור החדש מתקיים. "אל תעזבני לעת זקנה", מתייחס לא רק לקב"ה אלה גם אלינו הנכדים והילדים, ומחובתנו לדאוג להם, בטח ובטח שבתקופה כזו שבה הם נמצאים בסכנת חיים אמיתית".

 קרדיט קהילת FID

מנגישים את הטכנולוגיה

את הדמו בהאקתון שפטו חמישה שופטים: ד"ר ארז שלום, מרצה ומומחה בתחום הבריאות הדיגיטלית, CTO של חברת  Playwork, ד"ר יעל בנבנישתי, מנהלת שותפה בקרן מגדלי הים התיכון ונצ'רס, שמתמקדת בחדשנות טכנולוגית לגיל השלישי. רז בכר, מנהל תוכנית Microsoft for Startups ומנהל את פעילות הקבוצה ממתחם החברה בתל אביב. יוסי בהיר, מומחה ומפתח  bi בכיר, שרותי בריאות כללית. יעל שקד ברגמן, מומחית באיתור פתרונות טכנולוגיים לגיל השלישי ומנהלת יחידת מילבת-שיבא במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

אחרי 24 שעות ארוכות אך מועילות, נוצרו ארבעה תוצרים לטובת הקשישים בימי הקורונה כדי לסייע עם הקשיים שלהם בימים אלה. בהאקתון חשבו על מערכת קניות אונליין חכמה ומונגשת לקשישים שלא מסוגלים לקנות ברשת במערכות הקיימות שעלולות להיות מסובכות להם. כדי לסייע לבדידות פיתחו בהאקתון אפליקציה מונגשת המאפשרת לקשיש ליצור שיחת וידיאו עם קרוביו. במטרה לעזור בקושי בתפעול המכשיר הסלולרי חשבו על אפליקציה שנותנת מגוון פיצ'רים מונגשים: התרעה לקשיש ולקרוביו על יציאה מ100 מטרים, התראת סוללה חלשה, פיצ'ר יצירת שיחות וידאו מופשט מאוד רק לקרובים ועוד, וכדי לסייע בפעילות יומיומית סיפקו אתר מונגש ליצירת קשר עם הסביבה. התוצר שניצח בהאקתון היה פיתוח אפליקציית שיחות וידאו מונגשת ופשוטה לשימוש!

 התוצר המנצח! קרדיט קהילת FID

רוצים לשמוע יותר? כנסו לעמוד הפייסבוק של קהילת FID

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5ba82411-b82d-4cc5-a4e2-420320f9afe4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה