עולים ומצדיעים מכל קצוות תבל

$(function(){setImageBanner('30fb998b-982a-49f0-84e9-c5f42ef2ee54','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

יום העצמאות ה – 73 מאגד בתוכו ככל יום שכזה המון סיפורי פולקלור אשר הינם חלק מההיסטוריה המדינית לאומית ותרבותית שלנו כמדינה קטנה בלב במזרח התיכון. אם זאת הפסיפס הישראלי משלב בתוכו אין ספור סיפורים של אזרחים ואזרחיות שהגיעו אל ישראל בשנים שונות וממדינות שונות אך מסיבה אחת ברורה שהיא - אהבת המדינה ואהבת הארץ. החלטנו להביא אליכם ביום חגיגי שכזה חמישה סיפורים אישיים של חמישה עולים חדשים אשר הגיעו אל בירת הנגב לעיתים עם משפחותיהם לעיתים לבד לגמרי על מנת למצוא חלקת אדמה קטנה משלהם ולהתחיל את חייהם החדשים כאזרחי המדינה.

חנה מילבר,זוהר סבן,אימבט אדרה,לואיזה פרז,אליסה פצ'רסקי, pixabay

חנה מילבר ורגאס :

בת 23 - הינה כעת סטודנטית בשנה א' באוניברסיטת בן גוריון שם היא לומדת סוציולוגיה – אנתרופולוגיה וניהול.

מאיפה עלית ? עלינו מקולומביה בסוף חודש יולי 2010, מכיוון שזהו תמיד היה החלום של אבי שרצה לבוא ולהתגייס אך לא התאפשר לו (בגלל לחצים של סבתא) אך כאשר הוא התפתח ובנה לעצמו חיים רציניים הוא החליט לארוז הכל ולהגיע.

איך היה להתמקם בבאר שבע בהתחלה ? הגענו לרעננה ולב"ש הגעתי בשביל התואר. בהתחלה קצת שוק אולי בגלל חוסר ביטחון שחוויתי כנראה  בגלל סטיגמות שהכניסו לי לראש על העיר, אבל איפה שאני גרה בו' הישנה ממש נחמד , במיוחד עכשיו שחזרנו ללמוד פרונטלי וחזרנו לחיים ויש לי הזדמנות להנות ממנה כמו שצריך.

איך נראה יום העצמאות הראשון שלך לעומת הנוכחי מבחינת המקום שלך בחיים ? הראשון שחגגתי כאשר עליתי היה באמפי פארק ברעננה – אבל זה לא היה הראשון שלי, באתי בגיל 7 לביקור בהרצליה וזאת הייתה חוויה מדהימה .אבל אז חוויתי זאת בתור תיירת לעומת הראשון אחרי העלייה שם באמת הרגשתי בתור אזרחית וחלק מהמדינה – הייתי עם חברות והרגשתי שאני חוגגת למדינה .

ועכשיו –  אני הולכת למסיבה בבר המילבה בשכונה ד' כי הצלחנו להשיג כרטיסים, ולמחרת על האש (לא עם המשפחה כי אנחנו צמחוניים למרות הסטיגמה על דרום אמריקאים ).

חנה מילבר

הייתה משמעות ליום העצמאות לפני שעלית לארץ ? מה ידעת על היום הזה ? בעיקרון כן כי למדתי בבית ספר יהודי אז ציינו את כל החגים גם הדתיים וגם הלאומיים אך בפועל לא באמת הבנתי עד כמה זה חשוב פה לאזרחים היום הזה.

שאלון אסוציאציות מהיר :

ישראל - בית

באר שבע – דירה חמה

הבית הקודם – שורשים

יום העצמאות - חגיגה

מנגל – לא בשבילי

ספריי קצף – ילדים קטנים קופצים ורצים

הופעה מועדפת ביום העצמאות – יסמין מועלם

 

זוהר סבן –

בן 21 – משתחרר עוד חצי (חושב על קבע) מתפקידו בתור סמל מחלקה בגבעתי.

מתי עליתם ? עלינו בשנת 2012 קרוב לחנוכה מהעיר ג'רבה שבתוניס. עלינו מאוחר יחסית ארצה בגלל שאמא שלי לא רצתה לעזוב שם הכל – היה לנו עסק לצורפות, אבל אבא כן אמר תמיד ש"זה המקום שלו" והוא היה פה המון פעמים לפני זה, כך שהוא שכנע אותה אחרי הרבה ויכוחים.

איך היה להתמקם בבאר שבע בהתחלה ? ישר התמקמנו במרכז קליטה יעלים – היינו שם קרוב ל-4 שנים היה לי כל כך פשוט בהתחלה מכיוון שאנחנו 10 אחים, אני החמישי – סנדוויץ' במלוא מובן המילה כך שהסיטואציה הייתה לא פשוטה תמיד, אבל אבא שלי עבד קשה וקנינו בית ובשנת 2014 פתחנו את החנות שלנו - תכשיטי החלוץ סבן בעיר העתיקה שהיא חנות מפעל שמייצרת וגם מוכרת תכשיטים בייצור אישי ממש כמו שעשינו בג'רבה לפני כן.

איך נראה יום העצמאות הראשון שלך לעומת הנוכחי מבחינת המקום שלך בחיים ? הפעם הראשונה שחגגתי בארץ הייתה הדבר הכי יפה בעולם, כשעלינו לארץ לא התרגלנו לכמות האור לעומת תוניס, ראיתי את ארץ ישראל פתאום מוארת ובשבילי יום העצמאות עם הזיקוקים אלו דברים שמבחינתי לא היו לנו בבית הקודם – ג'רבה זה מקום צנוע של אנשים עתיקים .

ועכשיו - אני תמיד רציתי להתגייס ולעשות את הכי טוב שאני יכול – להיות החייל הכי מדוגם בצבא ולהסב גאווה להורים ולמדינה, אני ממש אוהב את הצבא, זכיתי אתמול במצטיין מח"ט גבעתי . כל פעם אני מתרגש מחדש, גם בראשון וגם בנוכחי ובשבילי זה יום של ניצחון וגיבוש. ובערב העצמאות אני מקבל יום חופש בו אני אפגש עם החברים הקרובים ונעשה על האש כמובן.

זוהר סבן

הייתה משמעות ליום העצמאות לפני שעלית לארץ ? מה ידעת על היום הזה ?ההורים של כנראה ידעו, אני לא ידעתי מה זה אומר, לא שמעתי על השואה לא שמעתי על ההיסטוריה המודרנית של ארץ ישראל, למדתי הכל כולל הכל בארץ – על המלחמות, בן גוריון, הכרזת עצמאות הכל למדתי פה.

שאלון אסוציאציות מהיר :

ישראל – זה הכל

באר שבע – העיר שלי

הבית הקודם – היה ונגמר

יום העצמאות – שמחה

מנגל - חברים

ספריי קצף – ריצות באוויר

הופעה מועדפת ביום העצמאות – עומר אדם

אימבט אדרה –

בת 20 – מתגייסת בקרוב לחיל האוויר, כרגע עובדת כבר קרוב לשנה במסעדת "גומבה" במתחם יס פלאנט.

מתי עליתם ? עלינו בשנת 2012 מתיגראי שבצפון אתיופיה עם אחיי והוריי, כל המשפחה מהצד של אבא שלי כבר התגוררו פה לפני כן.

איך היה להתמקם בבאר שבע בהתחלה ?הגענו לב"ש למרכז נורית, היינו שם שנתיים ולי יחסית היה קל להסתגל כי עליתי בגיל צעיר, לעומת זאת לההורים שלי  ולאח שלי הגדול היה קצת יותר קשה כי הם היו גדולים וכבר הסתגלו לאורח החיים השונה  באתיופיה.

איך נראה יום העצמאות הראשון שלך לעומת הנוכחי מבחינת המקום שלך בחיים ? את הראשון עשינו במרכז קליטה, לא כל כך הבנתי מה זה יום העצמאות של ישראל למרות שחגגנו באתיופיה אבל ההרגשה שונה לגמרי בתכליתה.

אימבט אדרה

ועכשיו -  אני ממש אוהבת את החגיגות  וכל מה שמתלווה לזה, אז אני כרגיל חוגגת עם חברים ונעשה כמובן גם על האש.

הייתה משמעות ליום העצמאות לפני שעלית לארץ? מה ידעת על היום הזה ? ידענו שיש יום עצמאות, אבל לא ממש ידענו מה זה אומר למדינה וכמה זה חשוב לה כל כך היום הזה.

שאלון אסוציאציות מהיר :

ישראל - בית

באר שבע – חושבת לעבור צפונה יום אחד.

הבית הקודם – כיף גדול

יום העצמאות – שמחה

מנגל – אוכל טעים

ספריי קצף - מציק

הופעה מועדפת ביום העצמאות – נועה קילר

אליסה פצ'רסקיה –

בת 24 – עובדת בחנות אוכל וציוד לבעלי חיים "זו סטור" .

מתי עלית ? עליתי בשנת 2015 מחארקוב שבאוקראינה לבד וכל המשפחה שלי נשארה שם (אמא 2 אחים וסבתא שלי), הגעתי הנה כחלק מתוכנית של הסוכנות היהודית בשם - "סלע מיר " – תוכנית של בין 9 ל- 10 חודשים כאשר בין היתר עושים פסיכומטרי וטיולים בארץ ולומדים על כל המסורות של מדינת ישראל.

איך היה להתמקם בבאר שבע בהתחלה ? בזמן התוכנית עברתי בין חיפה לגבעתיים לבאר שבע אליה הגעתי בגלל הצבא, ומאז נשארתי פה לשלוש וחצי שנים ואז חזרתי למרכז ובזמן הקורונה חזרתי לב"ש ומאז אני פה ונהנית מכל רגע.

איך נראה יום העצמאות הראשון שלך לעומת הנוכחי מבחינת המקום שלך בחיים ? הייתי בזמן התוכנית והתרגשתי מאד, ובשנים שלאחר מכן בזמן הצבא הרגשתי מאד מחוברת למדינה וליום הזה והוא היה והוא עדיין מאד משמעותי בשבילי .

ועכשיו – בשבילי זה עדיין יום שחוגג את קיומו של מקום שנתן לי חיים חדשים ונותן לי אופציה לחיות את חיי איך שאני רוצה, לעומת המצב בו המשפחה שלי נמצאת באוקראינה, וכל יום עצמאות אני חושבת המון כמה דברים נפלאים וחלק אולי פחות היו צריכים לקרות בשביל שהדברים יסתדרו במדינה הזאת כפי שהם, ובטח הערב אצא לבר כלשהו אם נמצא מקום בזמן.

אליסה פצ'רסקי

הייתה משמעות ליום העצמאות לפני שעלית לארץ? מה ידעת על היום הזה ? האמת שלא, לא באמת, כלומר עברנו על זה כחלק מההיסטוריה, אבל עד גיל  12 לא ידעתי שאני יהודייה בכלל ככה שכל הידע שלי על ישראל התגבש רק בשנים האחרונות.

 שאלון אסוציאציות מהיר :

ישראל - גאווה

באר שבע - נוחות

הבית הקודם – מסובך

יום העצמאות – גאווה גדולה

מנגל – טעים ביותר

ספריי קצף – ילדים שמחים   

הופעה מועדפת ביום העצמאות – "להקת קמע" – להקת מחול מבאר שבע

לואיזה פרס -  

בת 27 – רופאה בבית חולים "סורוקה" במחלקת רדיולוגיה.  

מתי עלית ? עליתי לבד בינואר 2019 מלונדון אחרי שסיימתי רפואה ועכשיו אי עושה התמחות ברדיולוגיה, אבל נולדתי בסלובניה על הגבול של איטליה כך שבבית אנחנו מדברים איטלקית.

איך היה להתמקם בבאר שבע בהתחלה ? בהתחלה עליתי לירושלים לאולפן ציון וגם גרתי שם במשך חמישה חודשים, ובאוקטובר האחרון עברתי לב"ש ובזמן שעשיתי התמחות בארץ לפני כן הייתי במשך חודש בסורוקה וממש אהבתי את הבית חולים ואת העבודה בו .

איך נראה יום העצמאות הראשון שלך לעומת הנוכחי מבחינת המקום שלך בחיים ? הייתי באולפן ובאו כמה אנשי חדשות לראיין אותנו והעברית שלי הייתה ממש לא טובה וזה היה קצת מביך, ואחר כך יצאנו בירושלים של לפני הקורונה והיו המון אנשים ברחובות וזה היה מאד מרגש לעשות יום עצמאות ראשון ולהיחשף לראשונה למעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות .

ועכשיו - לא משנה כמה זמן עבר מאז שעליתי אני עדיין מתרגשת כי בכל זאת אני עדיין עולה חדשה, היום בערב אחפש חבורה להצטרף אליה  לחגוג כאן בשכונה ג'.

לואיזה פרז

הייתה משמעות ליום העצמאות לפני שעלית לארץ? מה ידעת על היום הזה ? כן ידעתי, כי חגגתי כבר בלונדון כחלק מהקהילה היהודית, אבל בסלובניה הקהילה היהודית הייתה ממש קטנה ככה שלא היינו ממש בקשר איתם, אבל בהחלט ידעתי מהו יום העצמאות ומה המשמעות שלו.

שאלון אסוציאציות מהיר :

ישראל – בית

באר שבע – חדש בשבילי

הבית הקודם – טבע ירוק!

יום העצמאות – זיקוקים

מנגל – טבעונית

ספריי קצף – מעצבן בטירוף

הופעה מועדפת ביום העצמאות – עידן רייכל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9e6e3e71-2e6f-4535-8743-ce447260f493','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה