סיירת הנוער שדואגת לקשישים בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('a53f965f-4266-4eff-8df0-fe2b28b636a7','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לראשונה בארץ, נערים מתנדבים באיחוד הצלה יבצעו בדיקות שגרתיות לקשישים בבאר שבע. הנערים הלוקחים חלק בתכנית 'פותחים עתיד', יגיעו מידי שבוע לקחת מדדים רפואיים, לייצב את מצבם של הקשישים ולמנוע הדרדרות והגעה לאשפוז בבתי חולים

פרויקט "תן כבוד" של איחוד הצלה הכשיר בשבועות האחרונים 12 בני נוער מתכנית פותחים עתיד מבית הסוכנות היהודית בבאר שבע לבצע בדיקות רפואיות לקשישים וחולים מרותקים והם יהיו אחראים על מעקב אחר מצבם הרפואי לצד מתנדב של איחוד הצלה, כמו גם על יצירת קשר אישי עימם והפגת בדידותם.

פרויקט "תן כבוד" של איחוד הצלה פועל בשנים האחרונות ברחבי הארץ במסגרתו מגיע אחת לשבוע פרמדיק או חובש של איחוד הצלה לבתיהם של קשישים ומבצעים בדיקות כמו לחץ דם, סוכר וסיטורציה כדי לעקוב אחר מצבם הרפואי ולוודא שלא חל שינוי או החמרה במצבם. כעת, לראשונה הוכשרו בני נוער בגילאי 14 ומעלה על ידי איחוד הצלה לבצע את הבדיקות במסגרת קורס מע"ר (מגיש עזרה ראשונה) והם יבצעו ביקורי בית אצל קשישים בעיר באר שבע.

 טל בגימוב אחד מנערי הסיירת בזמן בדיקה. צילום: פותחים עתיד

היוזמה הזו שייכת לנתנאל סמוך, חובש מתנדב באיחוד הצלה ומי שמלווה את הילדים יום יום במסגרת עבודתו כחונך בפותחים עתיד מבית הסוכנות היהודית, תכנית המלווה באופן פרטני ילדים ובני נוער מהעיר, בתוך ומחוץ למסגרת בית הספר. נתנאל מלווה את בני הנוער בבית הספר מקיף ג' בעיר וכעת ילווה אותם בפעילות זו. מטרת הביקור השבועי של הילדים בבתי הקשישים מעבר למעקב הרפואי היא יצירת קשר אישי ויוצא דופן ביניהם, להפיג את בדידותם של הקשישים ולאפשר להם לפתח שיחה וקשר שיימשך מעבר לביקור השבועי.

12 בני הנוער שהוכשרו לתפקיד יחולקו לארבע קבוצות: קבוצה אחת תגיע פעם בשבוע בשעות הבוקר לבית הקשיש בעיר לבדוק 14 קשישים ועוד שלוש קבוצות שיקבלו קשיש קבוע למעקב אחת לשבוע. היציאה לפעילות היא בתיאום עם בית הספר ובני הנוער ילוו על ידי נתנאל בבתי הקשישים, אלו שהומלצו על ידי הרווחה בעיר. הילדים יבקרו את הקשישים ויפיגו להם את הבדידות, יבדקו להם את המדדים ויעדכנו את הצוות הרפואי במידה והמדדים אינם תקינים.

 באדיבות פותחים עתיד

השבוע הגיעה כבר הקבוצה הראשונה: שגיא רביב, טל בגימוב ורעי אברמוב בני ה 14 לבית הקשיש בעיר ובדקו לא פחות מ 14 קשישים שעמדו בתור לצורך כך. לאורך כל הביקור שוחחו הנערים עם הקשישים במקום ששיתפו אותם בסיפוריהם, חלקם ניצולי שואה, דיברו על הנכדים והנינים ושמעו מהנערים על הלימודים, הציונים ומה רוצים לעשות. שגיא רביב בן ה 14 שיתף: "ידעתי כמובן שאני הולך לפגוש קשישים ולעזור להם אבל לא האמנתי שזה יהיה כל כך עוצמתי. היה מאוד מרגש לפגוש את כולם ולדבר איתם, ממש הרגשנו שמדברים עם סבא וסבתא ובהחלט אני הולך להקפיד על הגעתי למפגש השבועי הזה".

"במהלך התנדבותי כחובש באיחוד הצלה וכמתנדב בפרויקט תן כבוד נתקלתי בהמון קשישים שמרגישים תחושה קשה של בדידות", אומר נתנאל סמוך, נאמן פותחים עתיד במקיף ג' בבאר שבע, "אז החלטתי לחבר בינם לבין בני הנוער שאותם אני מלווה ונמצא במקומות הכי חשופים ורגישים אצלם ולכן היה לי חשוב לחבר אותם גם לעולם שלי. איחוד הצלה מיד נרתם לעניין ובני הנוער התרגשו לקחת חלק בכך ומחכים להתחיל בפעילות. אין לי ספק שחלקם אף ירצו להתנדב בהמשך באופן מלא כחובשים בארגון". 

"פותחים עתיד", חברת בת של הסוכנות היהודית, היא תכנית ייחודית הפועלת ב 36 ישובים ומגזרים שונים בפריפריה הגאוגרפית חברתית של ישראל. התכנית פועלת כבר 13 שנה ומלווה 12 אלף ילדים והוריהם מדי שנה, על ידי 300 נאמנים/ות, בני המקום. בכל עיר/ישוב/מועצה התכנית פועלת במספר בתי ספר לפי בחירת הרשות המקומית, בכל בי"ס פועלים 2 נאמנים/ות, כאשר כל אחד/ת מלווה למשך 3 שנים  16 ילדים והוריהם. ביה"ס בו פועלת התכנית ולעיתים הרווחה בעיר, הם אלו אשר מפנים את הילדים לתכנית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a0d99cc2-1473-4a91-bdbd-247f5146ab01','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה