''סגירת מעגל'': מחווה מרגשת לזכר תושבת העיר שנפטרה בפתאומיות

$(function(){setImageBanner('8c87771b-dfe7-49d8-a588-23900d98a6b8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

השבוע נחנך חדר המוסיקה בבית הספר עמל באר שבע, לזכרה של תושבת העיר הגר לרר ז"ל - שנפטרה בפתאומיות במהלך טיול לפטרה שבירדן. . "זו הייתה סגירת מעגל עבורי כאשר חלק מהתלמידים שהשתתפו בטקס היו בעבר תלמידים בגן שלי", סיפרה אימה של הגר, איריס

קרדיט - צילום פרטי

בטקס מרגש נחנך בשבוע שעבר חדר המוסיקה על שם הגר לרר ז"ל בבית הספר הרב תחומי עמל רמות באר שבע. הגר הייתה בוגרת בית הספר ומצאה את מותה בספטמבר 2018, כשהיא בת 30, במהלך טיול לפטרה. הגר אהבה לטייל בארץ ובעולם, אהבה לשמוע מוסיקה ואף כתבה שירים. הוריה אבי ואיריס יזמו את הנצחתה בהקמת חדר מוסיקה בבית הספר, בשיתוף עם חברת אדמה, משרד החינוך, עיריית באר שבע ורשת עמל.  

הוריה של הגר ריגשו את הנוכחים בטקס כשסיפרו על דמותה. הגר הייתה אוהבת אדם, קראה לקבל את האחר והאמינה בכוחה של המוסיקה לחבר בין אנשים. חדר המוסיקה שהקימו לזכרה נועד להוות אבן שואבת לתלמידים ליצור ולנגן. בטקס הופיעו להקת בית הספר והרכב מוסיקלי חדש שהוקם לזכר הגר ונקרא ״הרכב לרר״. החדר הוא מקום מפגש אינטימי לבני נוער שלומדים בתיכון ואוהבים מוסיקה, הם יכולים לכתוב בו שירים, להלחינם ולהקליטם ולתת ביטוי ודרור ליצירתיות שלהם.  

החדר עוצב בגווני המדבר, נוף שהיה אהוב במיוחד על הגר וגווני תכלת אופטימיים. החדר מאובזר בכלי נגינה, טלוויזיה ופינות ישיבה. על קירותיו של החדר נחקקו שתי אימרות. האימרה הראשונה היא "תרשה לעצמך לגדול כנף ועוד כנף לחיות בלי לפחד למות מאהבה", מתוך השיר "הרוח הטובה" של אמיר דדון, שהיה מהמוסיקאים האהובים על הגר. המשפט הנוסף שנחקק על הקיר הוא פרי עטה: "הייתה מחווה לפרל ג'אם – להקה שאשכרה נתנה בראש... לא היה לי אכפת שהגעתי לשם לבד כי המוסיקה חיברה את כולנו...". 

טקס החניכה נערך במעמד המשפחה, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ד"ר חפצי זוהר מ"מ ראש העיר והממונה על החינוך, אילנה סיסו מנהלת תפעול קשרי הקהילה בחברת אדמה, אבי אוחיון ראש מינהל החינוך בעיריה, מפקחת בית הספר שרה מצרפי, מנהלת האגף העל יסודי בעיריה עירית פררה, חנית אלון מנהלת המרחב ברשת עמל ומנהלת בית הספר מטי בילו. 

הגר לרר ז"ל. צילום מתוך הפייסבוק

על מנת להקים את החדר, יצאו ההורים בשנת 2022 בפרויקט מימון המונים לגיוס של כמאה אלף שקלים. במהלך הקמפיין פנו ההורים באמצעות בית הספר לחברת אדמה, שנרתמה ברצון רב לסייע בהקמת חדר המוסיקה. "אני קוראת לחדר המוסיקה התינוק של הגר", אומרת אימה איריס, "היא לא הספיקה להינשא ולהקים משפחה, אבל כעת כל ילד שיכנס יכיר אותה וילמד ממנה. חדר המוסיקה יהיה מקום מיוחד בבית הספר שאין בו מבחנים ועבודות אלא צלילים, שירים ויצירה, דברים לנשמה".  

טקס חניכת חדר המוסיקה ריגש את ההורים של הגר במיוחד. "זו הייתה סגירת מעגל עבורי כאשר חלק מהתלמידים שהשתתפו בטקס היו בעבר תלמידים בגן שלי", מתארת איריס. "הם הרכיבו מקהלה מקסימה שהופיעה בטקס ולמדו בעצמם להכיר את דמותה של הגר. שמחנו גם להיפגש שוב עם הצוות החינוכי שהכיר את הגר ואנו מאושרים לדעת שכל תלמיד אוהב מוסיקה מבית הספר יוכל למצוא את מקומו בחדר המוסיקה ולהביט שם בתמונתה של הגר במהלך היצירה".  

"חדר המוסיקה יהיה מוקד משיכה קהילתי למוסיקה ויצירה", אומרת אילנה סיסו, מנהלת תפעול קשרי הקהילה בחברת אדמה. "חדר המוסיקה מעניק ביטוי למורשתה של הגר המתכתבת עם ערכי אדמה - יצירה, קהילתיות ומצוינות. לכן, מרגע שקיבלנו את בקשת המשפחה נרתמנו מיד להגשים את החלום". "הקמת החדר מעוררת בכולנו את התקווה שנחוצה כל כך בימים אלה", הוסיפה מטי בילו, מנהלת בית הספר עמל רמות באר שבע. "אני מודה לכל מי שסייע להפוך את החלום למציאות וליצור מרחב למידה קהילתי וחינוכי בבית הספר".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('86d8eaa7-01b4-4c81-bae1-c3a2c487135c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה