"סגול היא הלב הפועם של הקהילה הבאר שבעית ושל הבית הגאה"

$(function(){setImageBanner('8af398d1-ba15-4731-aa9f-31e8630283a7','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

קבוצת סגול המיתולוגית של הבית הגאה נפתחה מחדש ומזמינה צעירים וצעירות מקהילת הלהט"ב לקחת חלק ולהתחבר לקהילה הגאה בעיר, "מזמינים צעירים וצעירות להט''ב שרוצים לעשות אקטיביזם גאה בבאר שבע"

"קבוצת סגול קיימת בעיר עוד משנות ה-90, הקבוצה למעשה יצרה את האקטיביזם הגאה בעיר", סיפר ל'באר שבע נט' זיו שוורץ, רכז התוכן והפעילויות בעמותת בית גאה, "בתחילת שנות האלפיים הקבוצה הקימה את סניף האגודה הראשון בעיר, ובהמשך גם את אירועי הגאווה הראשונים שהיו כאן. חברי וחברות סגול היו גם אלה שהקימו את הבית הגאה".

קבוצת סגול המיתולוגית היא הקבוצה החברתית הוותיקה ביותר ללהט"ב צעירים מעל גיל 23 בבאר שבע ולאחרונה הקבוצה נפתחה מחדש. במהלך המפגשים של הקבוצה תוכלו לחקור ולדון על המציאות דרך טקסטים, סרטים, שירים, חדשות ועוד. קבוצת סגול היא דלת לעולם העשייה והאקטיביזם הגאה בבאר שבע, חברי.ות הקבוצה יוכלו לעצב ולהשפיע על אירועי הבית הגאה כמו שבתבש, הדלקת נרות, ימי נראות וזיכרון וכמובן חודש הגאווה. את קבוצת סגול בבית הגאה מדריכים אלון ברזילי ורועי ניסים, שניהם סטודנטים בעיר.

"הסיבה שהחלטנו לפתוח מחדש את קבוצת סגול היא שאנחנו מאמינים באקטיביזם ככלי לשינוי תודעתי. להשתייך לקבוצת סגול זה בעצם להיות חוליה בשרשרת ארוכה ומפוארת של אקטיביסטים ואקטיביסטיות שיצרו קהילה בעיר אל מול כל הקשיים שכרוכים בכך", אומר זיו, "אנחנו רואים בעצמנו מי שתפקידם בנקודה זאת להמשיך את הרצף ולכונן קהילה אקטיביסטית שמייצרת עבור עצמה את המציאות שהיא רוצה לחיות, ולא ממתינה לעולם שישתנה בשבילנו".

הבית הגאה ברחוב סמילנסקי בבאר שבע. צילום: דוברות הבית הגאה

"בחודש האחרון עסקנו בעיקר בהיסטוריה גאה, ועברנו על אירועים משמעותיים בהיסטוריה הגאה בעולם, בארץ וגם בבאר שבע. בכל פעילות בחרנו לעשות משהו שונה, בין אם זה להביא טקסט או סרט המביא זווית מעניינת, תוך שאנו מנתחים כקבוצה את מה שעומד לפנינו, ומשתפים ברעיונות ומחשבות שהפעילות מעלה בנו", הסביר המדריך אלון ל'באר שבע נט' על פעילות הקבוצה, "את המערך על היסטוריה גאה היינו אמורים לסיים בסיור בעיר העתיקה המתמקד בהיסטוריה גאה של העיר באר שבע. כמובן שנאלצנו לבטל אותו בגלל הסגר, אבל אנחנו נחושים לקיים אותו בעתיד. הקשר החברי בינינו והשייכות לבית הגאה הם בעלי חשיבות עליונה מבחינתנו, ולכן אנחנו משתדלים מאוד לקיים מפגשים פנים אל פנים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. כמובן שגם בתקופת הסגר אין לנו כוונה להפסיק את הפעילות שלנו, ונקיים אותה בזום".

ראיתם בינתיים היענות מצד חברי הקהילה בעיר לקחת חלק? כמה אנשים יש בקבוצה?

רועי: "יש המון התלהבות סביב סגול. אני מאמין שזה קשור מאוד להיסטוריה של הקבוצה ולמי שעוד פועלים.ות בתוכה. כרגע יש שבעה א.נשים שבאים.ות באופן קבוע אבל ההתעניינות גבוהה ונכון להיום, אחרי ארבעה מפגשים, אנחנו מקבלים.ות המון פניות ושאלות ומתכננים.ות דברים גדולים מאוד בשביל הקבוצה והקהילה הבאר-שבעית בכלל".

אם מישהו מתלבט האם להצטרף- מה הייתם רוצים להגיד לו? מה חשיבות קבוצה חברתית כזו לצעירים להט"בים בעיר?

אלון: "אחד הדברים הייחודיים לסגול אלו התכנים שעליהם אנחנו מדברים בקבוצה, אנחנו לא מתעסקות בשטויות. המטרה שלנו היא להביא לכל מפגש נושאים בעלי משמעות לקילה הגאה בבאר שבע ובארץ, ללמוד את הנושאים, ולהיות חלק פעיל ויוזם בקהילה הגאה. אין ספק שזה המקום להכיר א.נשים צעירים.ות עם ראש פתוח ורעיונות, שמעוניים.ות לדבר ולפעול למען הדברים החשובים עבורן.ם".

רועי: "אני אתחיל ואומר שמה שמייחד את סגול בעיני זה הכלים שהיא מציעה למי שלוקח.ת בה חלק. כמובן שכמו קבוצות גאות אחרות גם היא פלטפורמה למפגש חברתי גאה ומרחב בטוח לביטוי עצמי, אך בנוסף הקבוצה נכונה ללוות ולהוביל תהליכים חברתיים בעיר כדי להבטיח מרחב בטוח גם מחוץ למפגשים השבועיים שלה. אני אמליץ לכל מי שיכול.ה להצטרף. לכל מי שפונה אלי אני אומר: "הקבוצה תמיד פתוחה בשבילך, אם בא לך לעשות פה משהו משמעותי בעיר שווה להגיע כמה שיותר מהר".

"אנחנו גאים ומתרגשים לפתוח את הקבוצה מחדש, סגול היא הלב הפועם של הקהילה הבאר שבעית ושל הבית הגאה", סיכם זיו, "אנחנו מזמינים צעירים וצעירות להט''ב שרוצים לעשות אקטיביזם גאה בבאר שבע ומחפשים עם מי- לפנות אלינו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('89c26b7b-f725-44a6-85b8-f93d92a9dbb5','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה