נער בן 18 על הספקטרום מבאר שבע חווה בריונות כשניסה לצלם רכבים

$(function(){setImageBanner('8c257ef0-6624-4797-991e-fb1e66ff9d2e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אחד מתחביביו של ש', נער בן 18 על הספקטרום מבאר שבע, הוא מכוניות. אך הוא לא ציפה לקבל צעקות ואיומים מאדם בשכונת מגוריו בעיר רק כי צילם את רכבו מרחוק. אימא שלו, אפרת, שהייתה איתו בעת האירוע מספרת ל'באר שבע נט' על החוויה הקשה ועל הרצון להעלות מודעות לסובלנות: "זה חצה כל גבול, אפשר לדבר ופשוט להיות בני אדם"

"אתמול בערב האוצר שלי שעל הספקטרום האוטיסטי שמכור למכוניות ואוהב צלם מכוניות צילם מכונית. בעל המכונית התחיל לצעוק לו כול מיני אמירות ועוד אני יודע איפה אתם גרים. כאילו מה הוא כבר עשה צילם את המכונית שלך מרחוק, האוצר שלי הילד שלי מצלם מלא רכבים גם מחוץ לבאר שבע ותמיד אנשים אומרים לו תצלם בכייף ומאירים פנים. אתמול האוצר שלי כול כך נפגע ורעד מפחד בגלל אותו בנאדם. אני מעלה את הפוסט כדיי להעלות מודעות לסובלנות והבנה, גם שלא בא לך שיצלמו יש דרך לפנות לא בבריונות".

את הפוסט הזה כתבה ברשתות החברתיות אפרת מלול, תושבת באר שבע, אמא לשני ילדים בני 18 ו-15 על הספקטרום. בנה הגדול ש' אוהב מאוד מכוניות אך לא ציפה לתגובה כה מלחיצה ומאיימת בעת שניסה לצלם מרחוק רכב שהיה בעיניו יפה. בעל הרכב הגיע אל אפרת ובנה במהרה כשהוא צועק ומאיים עליהם, חוויה שהשאירה את ש' פגוע ומצולק.

"אני לא מתביישת בזה שיש לי ילד על הספקטרום, מי שצריך להתבייש אלה האנשים האלה, שככה נראית החברה שלנו. לצערי מעטים האנשים שמכילים ומקבלים את השונה"

צילום פרטי

ספרי על המקרה אותו את מתארת בפוסט

"חזרנו מנסיעה מדימונה, בדיוק ירדנו מהמונית וחנו בכביש מלא מכוניות, הבן שלי מגיל מאוד צעיר מכור למכוניות, כל הזמן רוצה לצלם אותן, יודע בדיוק את כל הדגמים, אני לוקחת אותו לכל מיני סוכנויות רכב, הוא בעצמו מתקשר ומבקש להגיע לנסיעת מבחן ותמיד כולם נחמדים... כשהוא ראה את הרכב היפה זה היה מעבר לכביש ואמרתי לו שהוא לא חוצה ואם אתה רוצה תצלם מרחוק, במחשבה לאחור מזל שכך. הוא צילם מרחוק והתלהב ואמר כמה האוטו יפה ופתאום תוך שניות קפץ עלינו אדם גדול שהתחיל לצעוק ולהגיד שהוא יודע איפה אנחנו גרים והתנהג מאוד לא יפה, וסך הכל הוא צילם את הרכב כי הוא אוהב מכוניות. הרגשנו שזו פשוט בריונות".  

איך זה גרם לבן שלך להרגיש באותו רגע?

"זו הייתה חוויה טראומתית עבורו, הילד שלי כל לילה בוכה ורוצה שאני אשן לידו. הוא כל הזמן אומר למה הוא עשה לי את זה ולמה צעק עליי ומותר לי לצלם. פשוט בוכה כל הזמן... ילדים על הספקטרום עד שהם חווים פגיעה ברמה כזו לוקח הרבה זמן, זה אומר שהאדם הפוגע הצליח לחדור את כל שכבות ההגנה שלו ולפגוע בו בעוצמות הכי גבוהות שיש. זה פשוט לא עובר לו, אני מנסה לדבר איתו על זה ולהרגיע אותו אבל זה קשה. זה לא פעם ראשונה שהוא חווה עלבונות מאנשים בשכונה או אפילו בבניין".

"לכולם מגיעה זכות שווה בחברה, לא חשוב אם אתה עם אוטיזם בתפקוד גבוה או נמוך או עם מגבלה. צריך לקבל כל אדם באשר הוא"

 צילום פרטי

היה לך חשוב לשתף את המקרה הזה כדי לעורר את המודעות של אנשים לילדים עם צרכים מיוחדים? כדי שכולנו נגלה יותר סובלנות והבנה?

"כן בהחלט. אני לא מתביישת בזה שיש לי ילד על הספקטרום, מי שצריך להתבייש אלה האנשים האלה, שככה נראית החברה שלנו. לצערי מעטים האנשים שמכילים ומקבלים את השונה, הרבה הורים לילדים מעדיפים שתהיה כמה שפחות אינטראקציה, שהיא תישאר בתוך בית הספר וחבל, זה עושה נזק גם לילדים שלהם. אני בדרך כלל לא נוהגת לעלות פוסטים אבל הפעם זה חצה כל גבול, זה השאיר את הבן שלי פצוע, הוא יושב ובוכה, נזכר בזה ובוכה. אני יכולה להבין שאולי אנשים חוששים שיצלמו להם את האוטו בגלל הפחד מפריצה וגניבות אבל זה לא המקרה. גם אם אתה רואה שמישהו מצלם לך את האוטו, תבוא, תיגש לבן אדם ותדבר, יש דרך להגיד דברים".

ספרי על התגובות שקיבלת בעקבות פרסום הפוסט

"זה היה מאוד מרגש, קיבלתי המון הודעות ותגובות תומכות וזה מדהים. אני רוצה להגיד לך שאנשים עם מכוניות יוקרה, עורכי דין וחברות ובכלל אנשים פרטיים יצרו איתנו קשר ואמרו שהרכב שלהם לשירותנו. שאם הילד רוצה סיבוב תתקשרי ונבוא, זה מרגש. יש אפילו את סוכנות הרכב וולוו בבאר שבע, בתאל ושי, שאימצו אותו והיא אמרה לבן שלי שהוא יכול לבוא מתי שהוא רוצה ויקחו אותו לסיבוב באיזו מכונית שירצה, זה מחמם את הלב. עוד מישהי שחשוב לי לציין היא אושרית מנהלת הסינמה סיטי בבאר שבע, היא תמיד דואגת שהבן שלי ייהנה כשהוא מגיע לקולנוע וזה מקסים".

"ילדים על הספקטרום עד שהם חווים פגיעה ברמה כזו לוקח הרבה זמן, זה אומר שהאדם הפוגע הצליח לחדור את כל שכבות ההגנה שלו ולפגוע בו בעוצמות הכי גבוהות שיש. זה פשוט לא עובר לו"

צילום פרטי

אנחנו רגע לפני ראש השנה ותחילתה של שנה חדשה- מה המסר שלך לכל הקוראים ובכלל לכל הבאר שבעים?

"אני רוצה שכולם יקבלו את כולם בצורה שווה. לכולם מגיעה זכות שווה בחברה, לא חשוב אם אתה עם אוטיזם בתפקוד גבוה או נמוך או עם מגבלה. גם אוטיסטים בני 40 הם רגישים והמצב הרגשי שלהם עדין, אמנם הם מתפקדים ועובדים ומשתדלים להביא עצמם בעבודה קשה. אבל זה הרבה השקעה. הבעיה שלנו זה החברה והסביבה, כשאת הולכת איתם למקומות ולפעמים הם מדברים בטון גבוה ולא פרופורציונלי אנשים מגיבים בצורה לא יפה ופוגעת. המסר שלי הוא שצריך לקבל כל אדם באשר הוא. גם אם רואים התנהגות חריגה אפשר קודם כל לדבר ופשוט להיות בני אדם. חשוב מאוד להמשיך לשלב ילדים ואנשים על הספקטרום כמה שיותר בחברה".

 צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('41a66db0-c535-41c9-9ec6-e25ff2ed860e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה