מצדיעים להם: הכירו את מצטייני גדוד תקשוב רעם 373

$(function(){setImageBanner('d111a62b-e592-46ba-aa8d-f3b518fc95bd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

השנה גדוד תקשוב רעם 373 העניק המצטיינות למספר חיילים באר שבעים אז שאנחנו לא נפרגן? הכירו אותם: הרס"ר הגדודי דניאל דמיטריינקו וטוראי ירין סולומון >>>

גדוד תקשוב רעם 373 הינו גדוד התקשוב של פיקוד הדרום, הממוקם באר שבע, הגדוד עוסק במקצועות טכנולוגים רבים אשר נמצאים היום במוקד העשייה בצה״ל. על אף שרוב חיילי הגדוד אינם תושבי העיר באר שבע, השנה יצא ש-3 מצטייני קצין התקשוב הפיקודי, המקשא״פ הינם תושבי העיר. את סגן שרון ביאנקי כבר הכרתם עכשיו הזמן להכיר את רס"ר דניאל דמיטריינקו וטוראי ירין סולומון. 

דניאל דמיטריינקו הרס"ר הגדודי צילום באדיבות דובר צה"ל

דניאל דמיטריינקו, הרס"ר הגדודי, הינו סיפור הצטיינות יוצא דופן, דניאל התגייס כחייל בודד, אשר עלה לארץ עם אחותו, בשירותו הסדיר שירת במשטרה הצבאית, כבר בתחילת שירותו סומן דניאל כבולט, כמשקיען, וככזה שכולם אוהבים להיות סביבו. דניאל בחר להמשיך ולתרום וכך התחיל שירות קבע בגדוד. על דניאל כרס"ר הגדודי מספרים החיילים כי תמיד יש אוזן קשבת ומענה מהיר לכל בעיה. דניאל הוא פשוט ארץ ישראל היפה! 

"תפקידו של הרס"ר זה לשמור על שגרה ומשמעת. רס״ר הוא לא תמיד החבר הכי טוב של החיילים ואנשי הסגל אבל הוא משמעותי ו"מחזיק" את הגדוד מסביר דניאל ומוסיף: "אני, כמו כל הגדוד, לקחתי חלק בחלוקת מזון/תרופות לאנשים מבוגרים שבמהלך תקופת התפרצות הנגיף היו חייבים להשאר בביתם".

היה קשה לסגור זמן רב? "אני לא יכול להגיד שהיה קשה לא לראות את הבית תקופה ארוכה. האמת היא שלא הרגשתי הבדלים הבין הסגירות בבסיס לבין השגרה בה אני מגיע הביתה. פשוט קיבלתי את המצב בצבא/מדינה והפנמתי שבקרוב לא אראה את הבית. עבדתי על עצמי פסיכולוגית וניסיתי כמה שפחות לחשוב על הבית ויותר לחשוב על העבודה. גם במהלך ההסגר אף אחד לא ביטל את העבודה השגרתית. בזמן שלא התעסקנו בסיוע לאזרחים אז התעסקנו בשגרה החדשה שבנינו לפי הנהלים החדשים. זה היה האתגר כי לפני התפרצות הנגיף עמדנו בשגרה רגילה (מסדרים, נקיונות וכו׳) אבל כשהכניסו אותנו להסגר אז הכל השתנה והיינו צריכים למצוא שגרה אחרת שמתאימה להנחיות שקיבלנו".

מה הוביל אותך לעשות עלייה ולשרת בצה"ל ואיך ההרגשה לעשות את זה?
"מאז שאני קטן דיברו איתי על הצבא וארץ ישראל. זה מה שהכינו אותי אליו, זה מה שראיתי בבית וזה מה שהוביל אותי לעלות לארץ ולהתגייס. נראה לי שלכל חייל בודד או חייל שעלה לארץ התקופה הראשונה בצבא היא מבולבלת. רוב הזמן אתה מנסה להבין איך הכל עובד ומי נגד מי.
כל התחלה היא תמיד קשה אבל בסוף מתרגלים לזה שפתאום המשפחה שלך רחוקה ואתה לא רואה אותם כל יום או כל סופ"ש. בדיוק לפני שנכנסנו להסגר תכננתי לטוס לבקר את ההורים, אבל נגיף הקורונה החליט אחרת וביטל את כל התוכניות. אבל לא נורא, בסופו של דבר אני אטוס ואבקר אותם". 

הופתעת שהודיעו לך שאתה מקבל הצטיינות? "הייתי מופתע שאני הולך לקבל את תואר המצטיין כי לתחשותי אני יחסית לא הרבה זמן בתפקיד ובגדוד ולא ציפיתי לזה. והוסיף: "אני מאוד מקווה שיש לי עוד דרך ארוכה בצבא". 

טוראי ירין סולומון צילום באדיבות דובר צה"ל

טוראי ירין סולומון משרת פחות משלושה חודשים בגדוד וכבר סומן כמצטיין! ירין משרת כנהג בגדוד, וכבר הספיק להתמנות כסמל מחלקת הרכב בגדוד, ירין מפגין יכולות מנהיגות, השקעה ומסירות בכל משימה, וכמובן הצליח להתחבר באופן חברתי יוצא דופן לחיילים ולמפקדים בגדוד. 

"התפקיד שלי הוא נהג מבצעי בגדוד 373. הייתי שותף לרוב משימות העורף האזרחי שביצע הגדוד גם בתור נהג שהסיע את החיילים למשימות וגם כשחילקתי מזון ותרופות לאנשים הזקוקים לכך. בנוסף, המחלקה שלי תרמה בכל מהלך ההפרדה והשלטת הסדר בגדוד לפי הוראות המג"ד" סיפר ירין. 

נשארת לא מעט זמן בבסיס בגלל הקורונה הרגשת קושי? אכן נשארתי תקופה לא מבוטלת בבסיס אך אני מרגיש שייכות ומרגיש שתרמתי את חלקי לסובבים אותי ולכן לא הרגשתי שום צורך ללכת הביתה. הבנתי את חשיבותי במשימה של שמירת חיילי הגדוד מפני הקורונה ובמשימת העזרה לאזרחים. 

דווקא בתקופה שכולם נדרשו לשמור על ריחוק אתה הגורם המקשר והמחבר בין אנשים, בזכותך מזון וציוד רפואי הגיע. ספר על רגע מרגשת במיוחד שזכור לך... 

"הרגע הכי מרגש שהיה לי במהלך הסיוע האזרחי בזמן הקורונה היה שבמהלך חלוקת מזון אישה מבוגרת ניגשה אליי וסיפרה לי כמה היא בודדה. היא סיפרה שהיא עלתה לארץ בלי משפחה ולכן העובדה שאנחנו מגיעים אליה, מביאים לה אוכל ויושבים לדבר איתה קצת (למרות הלחץ שלנו להספיק את המשימות) זה עושה לה את השבוע". 

איך הרגשת כשהודיעו לך על קבלת ההצטיינות? קבלת המצטיין הייתה עבורי חוויה יוצאת דופן. לא ציפיתי כלל וכלל להיות מצטיין, אני עושה את עבודתי בכייף ובשמחה בשביל לתרום לצבא. אמר ירין והוסיף על שאיפותיו בצה"ל: "השאיפה הכי גדולה שלי בצבא היא להישאר בקבע ולהמשיך להתקדם, לתרום ולתת מעצמי. היית רוצה לצאת לקורסים אשר ירחיבו אופקיי בתחומי ובשאר תחומי הפיקוד". 

מג"ד 373 סא"ל שחר סוויסה צילום באדיבות דובר צה"ל

סא"ל שחר סוויסה, מג"ד הקשר 373 המנצח בהצלחה רבה על הגדוד מסר: "גאווה עבורי למפקד על גדוד שאלו הם חייליו ומפקדיו. יש בי הערכה והוקרה עצומה לעיר באר שבע, גדוד התקשוב מבצע במהלך השנה לא מעט שיתופים עם מערכת החינוך בעיר, כך בחג הפורים האחרון ביצעו חיילי הגדוד פעילות בגן לילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף, הגדוד אחראי על פרויקט השוחרות בעיר ומלווה עשרות חיילים מכיתה י’ ועד לגיוסם, העיר באר שבע הינה עיר חמה תרתי משמע, שהחינוך הינו נר לרגליה, והההוכחה היא שאנו רואים את זה כאן דרך שלושת מצטייני הגדוד".

נספר לכם כי בכל התקופה האחרונה הגדוד ביצע משימות סיוע אזרחי בצל הקורונה. הגדוד תמך בכל מערכות התקשוב של בית החולים ברזילי ושל המרכז לבריאות הנפש בבאר שבע. פעמים רבות צוותי האחזקה הטכנית האזרחיים נכנסו לבידוד בתקופת הקורונה ושם הגדוד נכנס ולא השאיר את המוסדות ללא מענה תקשובי. בנוסף, הגדוד סייע לאזרחים בעיר נתיבות בחלוקת מנות חמות, ארגזי מזון ורכישת תרופות ומצרכים לאזרחים וותיקים ולנמצאים בדיור המוגן. 

צילום באדיבות דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1ab04e17-c2aa-45bb-a020-d9068dc86a0d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה