"האתגר של כולנו הוא למנוע את התפשטות נגיף הקורונה"

$(function(){setImageBanner('55209b6a-c327-462d-b6da-cea65ec6c1a7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הגדוד בפיקודו זכה השבוע בהצטיינות מיוחדת מנשיא המדינה בעקבות החלק המרכזי שלקחו במאבק בנגיף הקורונה. מפקד גדוד 7475, סא"ל במיל' ארנון שקמה ממיתר, בראיון ל'באר שבע נט': "ההערכה הזו היא לחיילים, אלה הפנים היפות של מדינת ישראל"

"האתגר הגדול ביותר בתקופה זו הוא של הצלת חיים בצורה הכי פשוטה. אנחנו רואים למעלה מאלף אנשים שנפטרו כתוצאה מנגיף הקורונה, אז האתגר של כולנו הוא למנוע את התפשטות נגיף הקורונה מצד אחד ומצד שני לעשות את זה עם כמה שפחות נזק עקיף כמו למשל הכלכלה שנפגעה בצורה משמעותית. בראש ובראשונה פעלנו להצלת חיים", כך סיפר ל'באר שבע נט' סא"ל במילואים ארנון שקמה, תושב מיתר, שפיקד בארבע וחצי השנים האחרונות על גדוד 7475, גדוד שזכה לאחרונה בהצטיינות מיוחדת מנשיא המדינה על תפקודו בזמן הקורונה.

סא"ל במיל' ארנון שקמה הוא תושב מיתר בן 48, נשוי לענבל ולזוג ארבע בנות. באזרחות עובד ארנון כמנהל מחלקת בטחון ושירותי חירום במועצה המקומית של מיתר, ועד לפני חודשיים שירת במילואים כמפקד גדוד 7475 שנמצא תחת פיקוד העורף, ומתמחה בחילוץ מזירות הרס והתמודדות עם חילוץ באירועי לוחמה ביולוגית.

סא"ל במיל' ארנון שקמה. קרדיט דובר צה"ל

לאחרונה, הגדוד בפיקודו קיבל הצטיינות מיוחדת מנשיא המדינה, לאחר חודשים אינטנסיביים בהתמודדות עם נגיף הקורונה, במהלכם פעלו בין היתר בחלוקת אלפי מנות מזון לאוכלוסיה, דרך פינוי חולים למלוניות ועד הסברה ברחובות. בראיון ל'באר שבע נט' סיפר ארנון על פעילות הגדוד תחת פיקודו בתקופת הקורונה, על האתגרים והרגעים המרגשים ועל התחושות עם קבלת ההצטיינות מנשיא המדינה.

ספר על פעילות הגדוד בפיקודך בתקופת הקורונה

"הגדוד גויס מיד עם תחילת התפשטות הנגיף בחודש מרץ השנה ופעלנו בגזרת ירושלים, מעלה אדומים וגבעת זאב. במהלך החודשים האלה עסקנו בשלוש משימות עיקריות, קודם כל תפעול מתקני בידוד ומלוניות כשהיינו אחראים על שלושה מתקנים כאלה, מדובר במלונות בידוד ומלונות לחולי קורונה שתפעלנו. בנוסף היינו חלק מ'משמרות זהב', כלומר חלוקת מזון ותרופות לאוכלוסייה. פעלנו כמפקדה ואלינו היו כפופים כוחות רבים מהצבא, דאגנו להביא מזון לאנשים נזקקים ומבוגרים ולחולי קורונה ששהו בבית. המשימה השלישית של הגדוד הייתה 'מגן אבות ואימהות' במסגרתו סיפקנו מענה לאוכלוסיה מבוגרת ונזקקי דיור באזור ירושלים והסביבה. מדובר באנשים מבוגרים שעלו לארץ שנמצאים בקבוצת סיכון, טיפלנו בהם בצרכים הבסיסיים של מזון ותרופות תוך שמירה עליהם ועל המרחב שלהם. לאורך התקופה פעלנו זה לצד זה, חיילים ומפקדים בסדיר ובמילואים, בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף וחיילים נוספים, גם גופי ביטחון וחירום ועם הרשויות המקומיות".

מה הרגע המרגש ביותר שזכור לך מהחודשים האחרונים?

"היו אינספור רגעים מרגשים בתקופה הזו, אבל אם אני צריך לציין רגע אחד זה היה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה במסגרת פעילותנו ב'מגן אבות ואימהות'. היה לנו ביקור באותו יום של הרמטכ"ל שביקר בגזרת הפעילות של הגדוד, את הטקס של יום הזיכרון לשואה עשינו מחוץ לאותו בית דיור של אוכלוסייה מבוגרת עליה היינו אחראיים. כאשר 60 אחוזים מתוך האנשים שגרים שם הם למעשה ניצולי שואה. הם יצאו לחלונות והרמטכ"ל הקריא את פקודת היום בטקס אל מול ניצולי השואה וזה היה מאוד מרגש. אלו רגעים בהם אתה רואה את כל מה שמיוחד בעם שלנו, אנשים שנרתמים מכל המגזרים, מכל המקומות והארגונים, נותנים כל מה שהם יכולים כדי לעזור אחד לשני".

 סא"ל במיל' ארנון שקמה. קרדיט דובר צה"ל

על קבלת הצטיינות מיוחדת מנשיא המדינה בעקבות תפקודם במהלך הקורונה ובסיוע של החיילים במאבק הלאומי בנגיף סיפר סא"ל במיל ארנון שקמה "אין ספק שזה מרגש בצורה בלתי רגילה, זה פרי של עבודה מאוד ממושכת בכל הרמות, של כל החיילים, המפקדים והקצינים. כדי לזכות בהצטיינות הזו עברנו ביקורת של אנשי משאבי האנוש, הלוגיסטיקה והאג"מ כדי לראות את המוכנות שלנו למצבים כאלה. אז ההצטיינות זה פידבק חיובי על העבודה בחשובה והמאתגרת שעשינו לאורך השנים, על המוכנות של הגדוד לתת מענה במצבי חירום", אמר ארנון, "אנחנו בשגרה מתאמנים להתמודדות עם מצבי מלחמה ואסונות כמו רעידות אדמה, התפשטות של נגיף זה לא משהו שהתאמנו עליו אבל הראנו את המוכנות שלנו לכל תרחיש. למעשה יכולות הגדוד בכל המסגרות באו לידי ביטוי במתן מענה במהלך התפשטות הנגיף, ההיכרות שלנו עם השטח, עם הרשויות המקומיות וכלל הגופים. אני שמח שקיבלנו את ההערכה הזו על כל העבודה הקשה".

מה היית רוצה להגיד לכל החיילים שלך שנרתמו למשימה הלאומית ולמאבק בקורונה?

"ההערכה הזו וההוקרה הזו היא בראש ובראשונה לחיילים, למפקדים ולקצינים, הם אלו שעושים את הפעולות בשטח. בנוסף יש גם המון הערכה לדרגות הפיקודיות שמעלינו ולפיקוד העורף. כדי להגיע לכזו רמת מוכנות צריך מישהו שיהיה שם בשביל לכוון אותך ולהביא אותך למקומות האלה. בתחילת הקורונה לא יכולנו לגייס את כל הגדוד, מצאנו את עצמנו צריכים לבחור מבין אנשים שמבקשים להגיע ולקחת חלק, זה רק ממחיש עם איזה אנשים אנחנו פועלים בגדוד. זה כוח אנושי מדהים שמוכן לתת מענה לכל אתגר, גם על חשבון הזמן האישי שלו עם המשפחה, אנשים שנותנים מעצמם במחיר של זמן עם המשפחות שלהם, אלה הפנים היפות של מדינת ישראל".

מה תאחל לתושבי הדרום לכבוד השנה החדשה?

"הייתי רוצה לאחל לתושבי הדרום ולכל אזרחי מדינת ישראל בריאות איתנה. מקווה מאוד שבמהרה יימצא חיסון לנגיף הקורונה ונוכל לחזור לשגרה שכולנו מאוד מתגעגעים אליה. שיהיה לכולם שנה טובה והרבה בריאות!".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3c2658e2-a8c7-4d03-b0e9-47080dbd9639','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה