מפגע בטיחותי מסוכן בגן המשחקים הנטוש של רוטנברג

$(function(){setImageBanner('bf352132-1c00-4880-8b6b-472ce4abcad5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

צלילי חריקת נדנדה, מגלשה שבורה, מסמרים חשופים על סולם הטיפוס ועץ מתפורר בגן שעשועים נטוש- זו לא סצנה מסרט אימה, זה ממש כאן אצלנו בשכונה ג'. 5 דקות הליכה בלבד מפארק מרמלדה המושקע והיפה, שוכן גן שעשועים נטוש שהפך למפגע בטיחותי שמסכן את ילדי השכונה. מאחר ואין שילוט ותיחום, הילדים ממשיכים לשחק במקום ללא הגבלה. "יש המון ילדים בשכונה, ובסוף ילדים הם ילדים, מוצאים איך לשחק גם כשאין ממה, וזה מסוכן". תגובת העירייה מעניינת במיוחד, צפו:

צילום: סתיו ליבנה

בהמשך לכתבה שפורסמה בשבוע שעבר במערכת באר שבע נט, יצאנו לסיור קצר ברחוב רוטנברג שבשכונה ג'. במהלך הסיור נחשפנו לגן משחקים נטוש ומסוכן, גינה ציבורית קהילתית מלאה בזבל, ותושבים זועמים.

הסיור המחיש שוב את ההבדל העצום בין לב השכונה, שם התושבים גרים וחיים, לבין פאתי השכונה, שם ניתן למצוא גנים ציבוריים מושקעים, הצללות, מתקני ספורט וכבישים חדשים. תושבת השכונה, בת 22 שעברה במקום בעת הסיור: "זה ברור שמשקיעים באזורים החיצוניים כדי לייצר תמונה של עשייה כלפי חוץ, אבל בפועל לתושבי שכונה ג' שחיים פה בתוך השכונה אף אחד לא באמת משקיע".

גן שעשועים רוטנברג, צילום באדיבות תושב השכונה (צולם לפני כחצי שנה)

פארק מרמלדה, באדיבות עיריית באר שבע

"הדבר ההגיוני זה להשקיע את הדברים בתוך השכונה, איפה שהאנשים חיים ואיפה שהם נפגשים" אומר ניר, תושב השכונה. "תושבים הולכים לפארק מרמלדה, זה לא באמת חלק משכונה ג'. הפארק נמצא על גבול האוניברסיטה ושם נגמרת השכונה. אז מצד אחד, אתה עובר ליד מרמלדה או ליד הפארק מתקנים בהמשך בן גוריון ואתה אומר איזה יופי, אבל בעיני אי אפשר לעשות את זה ולשכוח להשקיע ולטפח גם בתוך השכונה".

תמונה שווה אלף מילים

כשמגיעים לרחוב רוטנברג השקט, קשה לפספס את הפוטנציאל העצום שגלום בו. העצים, השטחים הפתוחים והתנועה הדלה בכביש, כל אלו מחווירים לעומת ההזנחה הקשה באזור.

גן המשחקים הנטוש עשוי להיות מפחיד לכל חובבי סרטי האימה, אך הסיבה האמיתית לכך שהוא מפחיד היא שהוא פשוט מסוכן עבור ילדי השכונה המשתמשים בו ללא כל הגבלה. נדנדה חורקת ללא מושבים, מגלשה שבורה, מסמרים חשופים על סולם הטיפוס ועץ מתפורר- אלו הליקויים שמצאנו במהלך הסיור במקום. בהמשך, חיפשנו אחר שילוט ותיחום מתאים שיזהיר את הבאים לגן כי המקום מסוכן, אך למרבה הצער ניתן להגיע למקום בחופשיות על אף הסכנות הטמונות בו.

צפו בליקויים הבטיחותיים שמסכנים את ילדי השכונה בתמונות הבאות:

עץ מתקלף, מסמרים חשופים

מסמרים חשופים על סולם הטיפוס

צילום: סתיו ליבנה

נדנדה חלודה, ללא מושבים

מגלשה שבורה לגמרי

ר', גרה ברחוב רוטנברג ומספרת בריאיון למערכת באר שבע נט: "הייתי רוצה שיהיה פה יותר מושקע, אני משלמת ארנונה אבל אפילו זבל לא אוספים כאן כמו שצריך. בתקופה האחרונה אני רואה מלא זבל ברחוב ואני אישה מבוגרת, למה אי אפשר לקבל את המעט שמגיע לנו?"

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

אם המקום מהווה סכנה ודיירי הבית מכריזים על המקום כסכנה, אז אנחנו נכנסים לפעולה ובודקים ומכריזים על המקום כמקום סגור, כאן אף אחד לא בא ואומר. אין לנו מה לנסות ולהיכנס לזה ואם את נכנסת לזה זה כאילו את לוקחת את האחריות על עצמך ולעירייה אין עניין להיכנס למתחמים פרטיים.

אני מבינה מה שאתה אומר ברמה המערכתית, אבל הנקודה היא שזה שטח לא מתוחם, במתחם ציבורי, ילדים משחקים שם, עוברים אנשים, זה מסוכן

את לא יכולה לסגור שטח פרטי, רק אם הוא מהווה סכנה. ואת לא יכולה לקבוע את זה, הדיירים צריכים לפנות. אנחנו לא נכנסים לשטחים פרטיים לטפל בהם.

ואם הדיירים לא יודעים איך לפנות ולמי לפנות?

אם הדיירים לא יודעים שיש עירייה שיכולה להוציא למקום צו סגירה סוגרים את המקום, אני לא יכול להגיד לך באחריות מי המקום. 

אני כעוברת אורח שעוברת ליד ורוצה לעזור, למי אני מדווחת על זה?

לדיירים. 

ברוב השכונות הישנות אין וועדי בית. 

שיפנו לתרבות הדיור, תרבות הדיור יכולה לאגד אותם. העירייה לא לוקחת אחריות על מקומות פרטיים, אנחנו לא יכולים לפלוש לשטח פרטי. אם המקום מהווה סכנה בטיחותית, כמו בית שמכריזים עליו מבנה מסוכן אז מוציאים צו. העירייה כשהיא מוציאה צו זה כמו צו שיפוטי. 

אם ישנם דיירים שחושבים שהמקום מהווה סכנה הם מבקשים את עזרת העירייה למקום שמהוה סכנה בטיחותית. העירייה לא יכולה לפלוש לשטחים פרטיים. לדיירים יש אופציה לפנות ולבקש את העזרה. אם המקום מהווה סכנה בטיחותית אז אנחנו מוציאים צו, אבל לא במקרה הזה. את פונה לגורמים בעירייה שבודקים ואם זה נבדק...

הנה אמרת פונים לעירייה

לא. אם יש דיירים שלא יכולים להתאגד אז מבקשים את עזרת העירייה. 

תנסי לאתר את הדיירים. 

אבל אמרת שאם המקום מהווה סכנה בטיחותית העירייה כן מתערבת. 

עם כל הכבוד לך את לא דיירת שם.

מי צריך לתת על זה דין וחשבון?

רק מי שאחראי. אם יש לך בגינה בזנט שבולט ויקרה משהו אז תבואי לעירייה?

כמובן שלא. 

מה את רוצה שהעירייה תעשה?

אני מבינה את המערכתיות והבירוקרטיה, אבל יש פה סכנה שהיא מיידית, התמונות מדברות בעד עצמן

אז תחפשי את הדיירים לא הבנתי מה העניין

אם הדיירים לא יכולים לטפל בזה?

אני לא מבין למה, כשאני אומר לך שטח פרטי מה את מנסה להתווכח? זה שטח פרטי, העירייה לא אחראית לזה. אם המבנה מסוכן, לפני כשנתיים שלוש הוכרז בניין ברחוב קפלן כמסוכן והעירייה התערבה ועזרה. הוועד בית פנה, עשינו את הכל כדי לסייע להם דרך וועד הדיריים. 

אבל אני מעלה פה בעייה שבשכונות הישנות לפעמים אין וועד בית ואין בוס שאפשר לפנות אליו, הדיירים מתחלפים בתדירות גבוהה, לא דוברי השפה, לעיתים לא מחוברים לטכנולוגיה, לא יודעים למי לפנות. אני אומרת, בוא לא נחכה לאסון, אם פקח עירוני מסתובב באזור ורואה דבר כזה אני מצפה שיעשה משהו

אין פקח עירוני שמסתובב בשטחים פרטיים

פקחים עירוניים לא מסתובבים ברחוב רוטנברג? פקח שמסתובב עם הרכב שלו לא יפספס את זה

את שוכחת שבאר שבע עיר גדולה. ומה את מצפה שהוא יעשה אם הוא יראה את זה בשטח פרטי?

אני בטוח לא יודעת אני לא פקחית, שיזעיק מישהו שיטפל בסכנה המיידית

פקח עירוני אמור להסתובב בשטח הציבורי לא הפרטי. את רוצה שנכניס עובדי עירייה לשטח הפרטי?

אם הוא רואה סכנה מיידית שמסכנת את כל השכונה בתוך שטח פרטי הוא לא יעשה עם זה משהו?

זה הסגת גבול

אם תהיה שריפה זאת גם תהיה השגת גבול? לא יקראו לכיבוי אש? לא יגיעו לעזור לאנשים?

שריפה זה כיבוי אש, הפקח לא יכנס לבית של אף אחד. את צריכה להבין, אם העירייה תיכנס לשטח פרטי ותוריד את זה, הדיירים יוכלו לבוא בתלונות על זה שהורידו את גן השעשועים

אני מבינה את הבעיתיות ואני לא מצפה שפקח יכנס, אבל אני חושבת שכשיש משהו מסכן חיים אז צריך לעשות משהו. אמרת שהעירייה כן מתערבת אם הדיירים פונים

זה צריך לקרות דרך הדיירים. תגידי להם שיתקשרו למוקד העירוני. לעירייה אין אפשרות להיכנס!! לסייע תמיד אפשר. לדיירים יש אפשרות לבקש את הסיוע. לא ראינו מקרה כזה. 

את המשך השיחה בחרנו שלא לפרסם על מנת לשמור על כבוד דוברות העירייה.  בהמשך לשיחה ביקרתי שוב ברחוב רוטנברג, חיפשתי תושבים, דפקתי בדלתות, אך במהלך החיפוש לא נמצא האחראי לבניין.

תחושת האטימות איתה יצאתי מהשיחה לא עוזבת אותי. אין ספק שטמונה מורכבות בטיפול בשטחים פרטיים, מאחר והוא באחריות בעלי השטח. אך עם זאת, היות ומדובר במפגעים בטיחותיים שמסכנים את ילדי כל השכונה ולא רק את דיירי הבניין, מדובר בעניין ציבורי שצריך להטריד את העירייה- ולכן, יש לפעול באופן מיידי ולא לחכות להתאגדות הדיירים (שאולי לעולם לא תקרה). אם העירייה יכולה לפעול כאשר הדיירים שגרים בשטח מדווחים, למה היא לא יכולה לפעול כאשר המידע מגיע בצירים אחרים? ואם כל הבניין ריק מאדם כיום? ואם לאף אחד מדיירי הבניין לא אכפת? האם הסכנה הציבורית נעלמת? 

בינתיים, עד שמישהו יתעורר ויקח אחריות, ילדי השכונה עלולים להיפגע. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('18e20ebf-d4ae-4473-89b6-e3890955f6b9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה