מענה לאתגרי כוח האדם בדרום: מודל ההכשרות החדש של נאות חובב יוצא לדרך

$(function(){setImageBanner('c7187292-3fc7-4088-a740-923f85fe8056','/dyncontent/2026/6/17/fc4f94c3-b697-4cac-913d-0aefe6cfb370.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב משיקה פרויקט רחב היקף בשיתוף עמותת "צורים", לאיתור, מיון והכשרת עובדים למפעלי הפארק. המהלך מגיע בהמשך למיפוי מקיף של צורכי התעשייה שבוצע לאחרונה, ונועד להפוך את הפארק לעוגן תעסוקתי בנגב. ראש המועצה, רו"ח תומר ביטון: "בונים תשתית אנושית חזקה לתעשיית העתיד".

קרדיט: צילום פרטיהמועצה המקומית תעשייתית נאות חובב מקדמת בימים אלו מהלך אסטרטגי רחב לחיזוק ההון האנושי בתעשייה המקומית. המהלך, שקורם עור וגידים בשנת היובל להקמת המפעל הראשון בתחומי המועצה ובהובלת מחלקת קידום ורישוי עסקים, נועד להתמודד עם אתגרי כוח האדם של המפעלים, להרחיב את ההכשרות המקצועיות ולחבר בין תושבי הנגב למשרות איכותיות ומתגמלות בתעשייה המתקדמת.

התשתית ליוזמה הונחה מוקדם יותר השנה, כאשר המועצה קיימה כנס שולחנות עגולים רחב היקף בהשתתפות נציגי המפעלים, התאחדות התעשיינים, שירות התעסוקה, המכללה הטכנולוגית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב ומרכז לאודר לתעסוקה. מטרת המפגש הייתה למפות באופן מדויק את צורכי כוח האדם בתעשייה, בדגש על מקצועות נדרשים בתחומי הכימיה, החשמל, התפעול והתחזוקה, ולהניח את היסודות למודל הכשרה היברידי המותאם אישית לצורכי המפעלים.

כעת, המהלך עובר משלב התכנון לשלב הביצוע. במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת "צורים", המתמחה בפיתוח הון אנושי לתעשייה, השיקה המועצה פרויקט ייעודי לגיוס, מיון והכשרת עובדים עבור מפעלי הפארק. העמותה תוביל את התהליך מתחילתו ועד סופו, תוך מתן מעטפת מקצועית שתאפשר קליטה מיטבית של העובדים החדשים. כדי לדייק את מסלולי ההכשרה בהתאם לצרכים האמיתיים בשטח, נערך לאחרונה סיור מקצועי ראשון במפעל "מטל-טק", ובהמשך מתוכננים ביקורים במפעלים נוספים ברחבי הפארק.

לצד הפרויקט החדש, המועצה ממשיכה לפעול במרץ להרחבת מעגלי ההשתלבות בתעשייה. רק בחודש שעבר התקיים בה לראשונה כנס "נשים מובילות תעשייה", בשיתוף התאחדות התעשיינים במרחב דרום, במטרה לקדם נשים לעמדות מפתח ולחשוף את הדור הצעיר לאפשרויות התעסוקה במקום.

ראש מועצת נאות חובב, רו"ח תומר ביטון, התייחס למהלך ואמר: "בימים אלו מובילה המועצה תוכנית אסטרטגית לעשור הקרוב, מתוך חזון ברור למצב את הפארק האקו-תעשייתי נאות חובב כאבן שואבת לתעשייה איכותית מהארץ ומהעולם, וכעוגן כלכלי ותעסוקתי משמעותי בנגב. שיתופי הפעולה שאנו מקדמים כיום, ובהם גם תחום ההכשרות המקצועיות, הם חלק בלתי נפרד מהגשמת החזון ובניית תשתית אנושית חזקה לתעשיית העתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fd105f02-24f2-47f5-baea-8c1003cd880d','/dyncontent/2026/6/22/69453928-09e9-4527-8e0d-80cc22a37dca.jpg',21316,'עזריאלי 0626 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה