מי את שכונה ב'?

$(function(){setImageBanner('ccb580fd-7551-4def-897c-90fe1984c15d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היא השכונה הכי חברתית בבאר שבע, יש בה קהילות מגוונות והלב הפועם שלה הוא פארק הסופרים שיצר בה "סצנה" באר שבעית צעירה. הכירו את שכונה ב', השכונה הצעירה והסטודנטיאלית שהיא לגמרי קונצנזוס חיובי בקרב תושבי העיר

פארק הסופרים בבאר שבע. צילום: ניר כפרי

שכונה ב', הוקמה כשיכון בשנות החמישים ויושבה באותה התקופה על ידי עולים מפולין, ממצרים וממרוקו. בהמשך, נקלטו בה גם עליות מלוב, רוסיה וגיאורגיה, וכיום היא מתאפיינת בסטודנטים רבים מאוניברסיטת בן גוריון ומכללת סמי שמעון.  

אז מה יש בשכונה?

כאמור, מוסדות הלימודים הגבוהים שבסמוך לה מביאים אליה סטודנטים רבים.  בשכונה קיים מתנ"ס, בית ספר יסודי בית ספר על יסודי ושלושה מסמלי העיר: הקונסרבטוריון העירוני, הספרייה העירונית ומועדון השחמט העירוני. ברחוב שמעוני ניתן למצוא את "בניין המגירות" המכונה כיום "הטטריס", רב הקומות הראשון שנבנה בבאר שבע שהיה במשך שנים ארוכות המבנה הגבוה בעיר.

כיכר השחמט צילום: איליה יגורוב

בשכונה ניתן למצוא כיכרות מרהיבים, כגון כיכר השחמט ע"ש אליהו לבנט שברחוב ביאליק, המדמה לוח שחמט, וכיכר ארציאלי במפגש הרחובות יעקב כהן - פינת לאונרד ברנשטיין, וידועה ככיכר הנבל- בעקבות נבל הנבל שהוצב בה ומתנשא לגובה 6 מטרים, יצירה מדהימה מפלדה של האמן ישראל פרימו.

צילום: נועה גבאי

נדל"ן בשכונה ב'

מרכיב בולט בבניית השכונה היה מגוון הבניינים שתוכננו: מבנים טוריים, מבנים קובייתיים, בתי חצר ומבני שטיח המורכבים מרצף של קוטג'ים. הדירות לרוב כוללות שני חדרי שינה עם סלון ומטבח. פגשנו לריאיון את מתן אבנעים המתווך הבאר שבעי לסקירה נדל"נית של שכונה ב': "שכונה ב' היא השכונה הכי פופולארית בקרב הסטודנטים, בשנים האחרונות השילוב של פארק הסופרים עם הסטודנטים יצר קהילה גדולה של סטודנטים שהעדיפו ללכת קצת ברגל לאוניברסיטה אבל לחיות בבועה סטודנטיאלית, למרות שהם משלמים יותר.

לב' מגיעים אנשים שחשוב להם המרחב הקהילתי הפתוח, החצר, הטיול עם הכלב, ושוב- הפארק. הנדל"ן סביב הפארק קפץ בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, גם בגלל שמדובר בדירות קרקע, וגם מקום המפגש המיוחד בין באר שבעים לסטודנטים, שהוא חדש יחסית. גם אזור רינגלבלום וגם אזור פארק הסופרים הצליח להפגיש באר שבעים טובים ואיכותיים שרוצים להישאר בעיר עם סטודנטים ונוצר חיבור ממש טוב. בשכונה ב לעומת ו' הישנה וג' יש המון משפחות, זוגות צעירים שבוחרים להישאר בשכונה למרות שיש בניינים חדשים יותר ברמות. זה קצת מזכיר את ת"א, העובדה שאדם מעדיף לקנות דירה ישנה בגלל מיקום טוב.

המחירים הממוצעים לדירה ברחובות בן יהודה ושמעוני- בין 950,000- 1,050,000. עוד אופציה פופולארית בקרב סטודנטים היא דיור שיתופי כמו פרויקט הבלוק או בניין הלמדן- דירות חדשות של 4 שותפים, עם מרפסת, ממ"ד, מעלית והטבות נוספות, בתשלום שכירות גבוה יותר שנע בין 1,500-1,700 לחדר". בסיור בשכונה, רבים מתושביה העידו כי מחירי הארנונה גבוהים במיוחד, ואף גבוהים יותר מערים במרכז הארץ כמו תל אביב.

מגדלים בשכונה ב'. צילום: פרטי/שרוןטל

איפה מבלים בשכונה?

שכונה ב' הינה שכונה עשירה ביותר במקומות בילוי, ניתן לחלק את מקומות הבילוי ל-4 מרכזים עיקריים: מרכז הנגב, רחוב יעקב כהן, מרכז חן ופארק הסופרים.

מרכז הנגב, אוירה תל אביבית בלב באר שבע- מרכז הנגב כולל בתוכו מרכז מסחרי שוקק חיים, בסמוך לו ממוקם מתחם "הבלוק", מרחב אורבני תוסס ואופנתי, שכולל שדרת חנויות ופנאי בתמהיל מגוון ומודרני. על עיצוב הפרויקט כולו, לרבות המרחב האורבני, הופקד משרד האדריכלים של קיקה ברא"ז, הנמנה על משרדי האדריכלים המובילים בארץ ואחראי לעיצוב פרויקטים דוגמת הרצליה הילס, מתחם שרונה וכיו"ב.

הבלוק קרדיט צילום עמית גרון

רחוב יעקב כהן- אחד הרחובות המרכזיים בשכונה, כולל בתוכו מגוון עסקים וביניהם בית קפה, חנויות ובר יין.

פארק הסופרים- ריאה ירוקה, הלב הפועם של השכונה. הפארק מהווה מרכז קהילתי ומקיים בתוכו מגוון פעילויות חברתיות, אותן מפעילה "הרשת" באר שבע- התארגנות צעירים עירונית-קהילתית, רשת אנושית המורכבת ממאות צעירים וצעירות מהעיר. הרשת פועלת באמצעות רשת של יוזמות מקומיות ואירועים המבססים חיי הקהילה בעיר.

פארק הסופרים בשכונה ב'. קרדיט: נעה כהן

מרכז חן- שילוב מקסים בין ישן לחדש, יש בו עסקים מגוונים, בתי קפה וברים, ובעבר היה במקום קולנוע חן. כיום, מחיים את הקולנוע באמצעות הקרנות סרטים קהילתיות תחת כיפת השמיים.

קולנוע חן- באדיבות הרשת באר שבע

מה יש לתושבים להגיד?

כאשר נשאלו התושבים על השכונה, התשובה הייתה חד משמעית: התושבים שבעי רצון ממנה. "אני סיימתי את התואר ואני גר פה מבחירה, אני בדיוק עובר קרוב יותר לפארק. כל השכונה מורכבת חצי חצי ממשפחות וסטודנטים והמשפחות יותר צעירות. השכונה פה נהדרת בעיני יש פה פעילות חזקה של הרשת, כייף לצאת למרכז חן וליעקב כהן, לשכונה ב' יש חלק בזה שבחרתי להישאר. הפארק פה לצערי מלוכלך ולצערי אין לזה מודעות, אנשים זורקים פה כמויות של זבל בדלים של סיגריות, חברה שעושים חרק".

פגשנו בפארק הסופרים מעגל של סטודנטים לקראת סיום שנה ג' באוניברסיטת בן גוריון, והם מספרים בריאיון למערכת באר שבע נט: "זאת השכונה הכי טובה, אנחנו משלמים קצת יותר מהשכונות שקרובות לאוניברסיטה אבל זה שווה את זה. אין נרקומנים ברחוב ויש ברים במרחק הליכה. הניקיון ברמה גבוהה יחסית.

שווה לגור פה בשכונה, אנחנו משלמים שכר דירה נמוך יחסית ומקבלים דירה מטורפת עם גינה. בתל אביב היינו משלמים כפול ויותר מזה. הסיבה היחידה שיכולה לגרום לנו לא להישאר כאן בעיר היא מחסור במקומות תעסוקה, וזה כנראה מה שיכריע בסוף ונעזוב אחרי התואר".

לאחר מכן נשאלו הבנות על תחושת הביטחון האישי בשכונה: "בב' אני פחות מפחדת ללכת בלילה לבד, אבל אני עובדת במרכז הנגב ולפעמים כשאני חוזרת מהעבודה בלילה יש צפירות ושריקות, אבל לא משהו מפחיד במיוחד, לא שונה ממקומות אחרים בעיר. מה שכן, פחות מפחיד ממקומות אחרים בוודאות".

פארק הסופרים. צילום: ניר כפרי

בני אור- הסיפור האמיתי

בשנה האחרונה שודרה ביס סדרת הפשע "בני אור" שמספרת את סיפורם של נערים באר שבעים מרחוב בני אור שבשכונה ב', שמחליטים לסחור בסמים על מנת להרוויח כסף. הסדרה מציגה את באר שבע בכלל ואת השכונה בפרט באור שלילי, כשכונה רוויה בפשיעה ובאלימות. המציאות, כפי שמוסרים תושבים רבים, מעולם לא נראתה כפי שהוצגה בסדרה. מתחקיר מערכת באר שבע נט בנושא אל מול גורמי הרווחה, עולה כי הסיבה לכך שבני הנוער עליהם מבוססת הסדרה, הקימו את תחנת הסמים ברחוב בני אור שבשכונה ב' בעקבות הריחוק של השכונה מגורמי פשיעה, וכי קהל היעד למכירת הסמים היה מורכב בעיקר מסטודנטים.

שיכון בשכונה ב' בבאר שבע. צילום: יעל רומני

מדד שכונה ה' לפי תחקיר באר שבע נט:

ביטחון אישי- 4\5

מחירי הדיור אל מול התמורה- 3\5

רמת השירותים הציבוריים- 5\5

איכות תרבות הפנאי- 5\5

ניקיון- 4\5

שכונתיות וקהילתיות- 5\5

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5a89286a-0bf1-4c13-8f56-ceda4640d07a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה