מונעים את מקרה האלימות של המחר!

$(function(){setImageBanner('210fc5d6-b8c3-466d-95bc-71e859edbd0e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עמותת מסל"ן לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות בנגב יוצאת בקמפיין גיוס המונים וקוראת לכם להצטרף ולתרום כדי למנוע מקרי אלימות נוספים. רכזת פיתוח משאבים: "הייתה עלייה מטורפת בכמות הפניות על אלימות במשפחה ובילדים, כל תרומה מוקדשת לסיוע, חינוך ומניעה"

מאות מקרים בתקופה האחרונה מחייבים את כולנו לפעול יחד ולהגן על אנשים הנפגעים מאלימות יומיומית, בשל כך עמותת מסל"ן יוצאת בקמפיין גיוס המונים וקוראת לכן ולכם להתגייס ולתרום לעולם נקי מאלימות - התרומה שלכם תוכל למנוע את המקרה הבא! נותנים תקווה היום, מונעים את המקרה של מחר !

"בתקופת הקורונה אחרי הסגר הראשון הייתה עלייה מטורפת בכמות הפניות למסל"ן, בחודשים מאי יוני היתה עלייה של יותר ממאה אחוזים בשיחות שהתקבלו ביחס לשנה שעברה. הרבה פניות על אלימות במשפחה ופגיעות מיניות בילדים", סיפרה ל'באר שבע נט' נועם שמלו, רכזת פיתוח משאבים במסל"ן, "לכן יצאנו בקמפיין גיוס ההמונים עכשיו, גם בגלל העלייה במקרים וגם בגלל שכמו הרבה עמותות במדינה התקציבים התומכים בפעילות שלנו קוצצו והקורונה פגעה בנו בהיבט הכלכלי. לא יכולנו להעביר את סדנאות חינוך תקופה ארוכה, העסק החברתי שלנו היה סגור, לקח לנו זמן להעביר את הפעילות לזום וזה השפיע".  

עמוס שמר, מנחה סדנאות חינוך במסל"ן, מוסיף: "בנוסף זו דרך של העמותה להרחיב את מעגל האנשים שיודע עלינו, לא כולם יודעים שיש להם עם מי לדבר, אל מי לפנות אם הם במצוקה, זו דרך נוספת להגיע לתודעה ציבורית רחבה".

עמותת מסל”ן – מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ואלימות, נגב – הוקמה לפני 32 שנים על מנת לתת מענה לנפגעות, לנפגעים ולבני משפחותיהם: לסייע להם, לתמוך בהם וללוות אותם במאבקם היום יומי. העמותה מספקת מספר שירותים כמו קו סיוע וחרום הפעיל בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע ונותן מענה בשמונה שפות, 'קול מילה' - צ'ט סיוע און-ליין, סיוע וליווי לבתי חולים, לתחנות משטרה ולבתי משפט, ייעוץ בהליך המשפטי – הפלילי והאזרחי, הפעלת יחידה טיפולית, קבוצות תמיכה, וקבוצות טיפוליות לנפגעות, לנפגעים, לבני/בנות הזוג ולמשפחה.

לצד פעולות הסיוע פועלת מתנדבי העמותה מפעילים מערך של סדנאות חינוך, מניעה והסברה. הסדנאות מועברות למגוון רחב של אוכלוסיות כגון נוער בסיכון, ילדים בגן, אנשים עם צרכים מיוחדים, אזרחים ותיקים, כוחות הביטחון ועוד. "לפעמים בסדנה אחת קשה לאנשים או בני נוער להיפתח, אם אנחנו מגיעים לסדרת סדנאות המשתתפים יכולים לעכל את השיח בצורה טובה יותר, ובאמת ראינו המון פניות אחרי הסדנאות שלנו בתיכונים למשל", מסביר עמוס, "אנחנו עושים הכל בדיסקרטיות מלאה ויודעים איך לדבר ולתמוך בכל נפגע או נפגעת בצורה נכונה. עצם הסדנאות יכולות לעורר אצל בני נוער סימן שאלה בכל הקשור לנושא והרבה פעמים זה גורם להם לחשוב ולמנוע את מקרי האלימות הבאים".

עד כה ראיתם היענות לתרומות? מה היעד של הקמפיין?

עמוס: "יש בינתיים היענות מאוד יפה, כמובן שאנחנו רוצים יותר, כעמותה תמיד חשוב לנו לנסות להשיג כמה שיותר מקורות מימון כדי שנוכל להמשיך ולפעול למען המטרות שלנו. היעד כרגע הוא 250,000 שקלים אבל זה גמיש, אם נצליח להגדיל את הסכום זה יעזור לנו מאוד".

נועם: "התחלנו את הקמפיין לפני קצת יותר משבוע, העדפנו להתחיל עם יעד צנוע ומשם להתקדם. הכסף מיועד לפעילות השוטפת של המרכז, למחלקת הסיוע ומחלקת חינוך מניעה והסברה".

באדיבות מסל"ן, קרדיט קיקי הורוביץ

ספרו על תרומות מרגשות שהיו לכם עד עכשיו

נועם: "יש דברים מאוד מרגשים בקמפיין, אנחנו רואים התגייסות גם של אנשים מחוץ לעמותה, מעבר לשגרירים והמתנדבים. למשל קבוצת פייסבוק סגורה עם 13,000 נשים התגייסה לעזור לנו והתגובות שלהן ברשתות החברתיות מחממות את הלב, זה יפה ומרגש".

עמוס: "יש הרבה תרומות מרגשות, למשל ילדה בת 12 תרמה אלף שקלים מכספי בת המצווה שלה למסל"ן, יש הרבה תורמים מחו"ל, אנשים רוצים לתרום ולקחת חלק".

מה הייתם רוצים להגיד לקוראים הבאר שבעים?

נועם: "אנחנו מזמינים את כולן וכולם לקחת חלק בעשייה שלנו ולהיות שותפים לפעילות מסל"ן. זה שותפות כי זה מעבר רק לשים את סכום התרומה, זה לדעת שהכסף הולך למטרה טובה! כל שקל מוקדש לסיוע, לחינוך ולמניעה".

 

רוצים לתרום ולהצטרף לעשייה של מסל"ן? לחצו כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('98e34799-b769-431c-b60d-b89976928f08','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה