מהתיכון ועד הצבא: החברות הטובות מבאר שבע שלא נפרדות

$(function(){setImageBanner('8db933ef-e0b3-4f62-8465-702b0738ba8c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הן למדו יחד באותה השכבה בתיכון בבאר שבע וכשהבינו ששתיהן מתגייסות לגדוד קרקל הקשר ביניהן רק הלך והתחזק. כיום, סמ"ר ליאור ויצמן וסמ"ר ליאל דהן כבר לגמרי החברות הכי טובות ומשרתות יחד כלוחמות. בראיון ל'באר שבע נט' הן מספרות על הקשר הייחודי, התמיכה אחת בשנייה גם ברגעים הקשים ומה הן הכי אוהבות לעשות יחד כשהן יוצאות הביתה

סמ"ר ליאור ויצמן וסמ"ר ליאל דהן הבאר שבעיות היו באותה השכבה מאז חטיבת הביניים, וכשגילו ששתיהן מתגייסות לקרקל בכיתה י"ב הקשר בניהן התחזק. החברות הטובות הגיעו יחד לבקו"ם ועברו את שרשרת החיול האחת לצד השנייה.

"למדנו באותו בית ספר יחד מכיתה ז', לא ידענו ששתינו הולכות להתגייס יחד לקרקל וכשהבנו את זה הקשר בנינו ממש התחזק, אנחנו חברות ממש טובות, כמו אחיות", סיפרה סמ"ר ליאל ל'באר שבע נט', "שתינו נכנסו יחד לאותו הגדוד ולאותו הכיתה ומאז אנחנו יחד כבר שנתיים וארבעה חודשים". הקשר של ליאור וליאל הוא ארוך שנים והתחיל עוד הרבה לפני הצבא. ליאור וליאל חברות מהתיכון, התגייסו יחדיו ללוחמה בחיל הגנת הגבולות וכיום משרתות ביחד כלוחמות בגדוד קרקל.

ליאור בת 21, יש לה שני אחים, אחותה לוחמת במג"ב שמסיימת טירונות השבוע. ליאור היא לוחמת בגדוד קרקל, סמלת המחלקה, מגיל קטן ידעה שהיא מעוניינת לשרת בתפקיד משמעותי וחלמה להיות לוחמת. ליאל גם היא בת 21, יש לה שלושה אחים. ליאל היא עוזרת המ"פ. ליאל התגייסה לקרקל בעקבות חברה אחרת, הגיעה למסייעת והוכשרה כמטוליסטית (מפעילת מטול לשיגור פצצות). בהמשך ההכשרה פוצלו, ולקראת סוף ההכשרה כאשר קיבלו את שיבוציהן וגילו כי הן באותה הכיתה שמחו ונשארו יחד עד יום זה. החברות מספרות כי הן עושות הכל ביחד החל מהאימונים, העשייה בבסיס ואפילו כשהן חוזרות הביתה בסופי השבוע הן ממשיכות לבלות האחת עם השניה.

קרדיט דובר צה"ל

שתיכן ידעתן עוד מגיל צעיר שתרצו לשרת כלוחמות?

ליאל: "לא, אני ידעתי מכיתה י"א שאני הולכת להיות בקרקל. חברה אחרת שלי הייתה לוחמת מחזור מרץ 18 קרקל ורציתי להיות מטוליסטית כמוה, ידעתי שזה מה שאני רוצה לקראת הגיוס".

ליאור: "בערך מכיתה י' כבר היו לי כל מיני מחשבות להיות קרבית הבנתי שאני רוצה לעשות משהו יותר פעיל ומבצעי ולשרת כלוחמת".

כיצד החברות ביניכן מסייעת לכן במהלך השירות?

ליאל: "אנחנו עושות הכל יחד, כל מה שקשור ללוחמה, יוצאות יחד לסיורים, ממש יחד 24/7. היא החברה הכי טובה שלי בעולם".

ליאור: "צבא זה גם הרבה טוב אבל גם יש הרבה קושי, לא תמיד קל. אז זה טוב שיש את החברה הקרובה לספר לה דברים והיא תבין אותך, כי חברות בבית לא בהכרח יבינו מה אנחנו עוברות... מישהי שעושה אותו הדבר כמוך ויודעת על מה את מדברת זה אחרת, יש לנו שפה משותפת ויותר כיף לשתף".

ספרו למשל על רגעי משבר שבהן החברות עזרה לכן? יש גם קשיים?

ליאל: "היה לנו רגע קשה באימון חורף בשנת 2019, זה היה אימון ממש קשה שעשינו ביחד. באחד הרגעים ליאור פשוט התחילה לבכות, היה לנו כאבי גב כי את סוחבת משקלים מאוד גדולים על הגב. אז היינו צריכות להרים אחת את השנייה מהמקום הכי קשה, את באמצע הר ואין דרך חזרה, אם לא תרימי את חברה שלך אתן בסוף פשוט תתפרקו יחד. כשהיא סיימה לבכות הרמתי אותה ואז אני בכיתי והיא הרימה אותי, זה הסיפור שלנו שאני הכי אוהבת כי בסוף צלחנו את האימון ביחד".

ליאור: "לפעמים קשה כי יש ויכוחים ולכל אחד יש דעות שונות, אני יכולה לחשוב משהו אחד, להגיד אותו לליאל והיא תתעצבן אבל אנחנו גם כן יודעות להפריד בין החברות למקצועיות בתפקיד. היא יכולה לצעוק עלי אבל זה לא אומר שהיא רבה איתי, אנחנו מפרידות בין החברות לבין השירות שלנו".

 

גם בשיחה איתן כיף לשמוע את הפרגון ההדדי שמציגות החברות הטובות. "ליאל היא הכי טובה בתפקיד שלה, אני רואה את זה מהצד, היא מקצועית ועושה את התפקיד הכי טוב שאפשר", אמרה ליאור. גם ליאל לא שכחה להחמיא לחברתה והוסיפה ש"כל המפקדות בצה"ל צריכות להיות כמו ליאור".

גם כשליאור וליאל חוזרות הביתה לבאר שבע בסופי השבוע, הן ממשיכות לבלות יחד ומעידות שהבילוי האהוב עליהן הוא לצאת יחד למסיבות- "ללכת לפורום". בנתיים צמד החברות ממשיכות לתמוך אחד בשנייה בשירות ולהעמיק את הקשר ביניהן וגם שואפות לחתום קבע יחד ולהמשיך בשירות הצבאי ובדרך המשותפת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f9b283c8-2262-4077-8dad-1418d847b353','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה