מהפריפריה לעולם ההייטק הישראלי: תכנית ניצנים פותחת שנה בדרום

$(function(){setImageBanner('671a296a-b038-4fd4-a836-d01d17f715f0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

השבוע התקיים אירוע פתיחת שנה לכבוד 550 חניכי תכנית ״ניצנים״ והוריהם בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי.

פתיחת שנת פעילות של תכנית ניצנים בדרום. צילום- ארז בקר

באירוע נכחו קצין הקשר והתקשוב הראשי בצה"ל תא"ל יוסי כראדי, ראש חטיבת התכנון ומנהל כ"א בצה"ל תא"ל אמיר ודמני, ראש עיריית באר שבע, מר רוביק דנילוביץ', סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון מר אמיר רונן, מנכלית מערך הדיגיטל הלאומי שירה לב עמי, מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי מייסדי העמותה, אופיר אלגרבלי מנכ"ל עמותת "בנתיבי אודי", ארנון זו-ארץ יו"ר מרכז אודי, נציגי עולם ההייטק בישראל, נציגי הרשויות המקומיות ומכובדים נוספים.

״ניצנים״ הינם תכנית של עמותת "בנתיבי אודי", בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אכ''א, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, ומשרד החינוך - שמטרתה לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר. התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון.

התכנית הינה תכנית מטכ"לית רחבה ומשנה מציאות, ללימודי תוכנה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. ניצנים נועדה לשרת את העמידה ביעד מטכ''לי להכפלת ייצוג הפריפריה בגיוס לצבא למקצועות הטכנולוגיים (30% ייצוג מהפריפריה). הקמת התוכנית משתלבת עם תהליך העברת צה"ל והיחידות הטכנולוגיות בפרט דרומה, תוך הצבת יעד לכך שצעירי וצעירות הנגב ישתלבו ביחידות הטכנולוגיות העוברות דרומה. התכנית פועלת בפריסה רחבה במרבית יישובי הדרום, ומחוללת מהפכה של ממש בנגישות ללימודי תוכנה וסייבר גבוהים בפריפריה.

במסגרת התוכנית מעבירים חיילים וקצינים מאגף התקשוב וההגנה בסייבר (בסמ''ח, מסלול אלפא) תכניות חשיפה לניצנים בכיתות ז'-ט' בכלל הפריפריה, וכן מעבירים שיעורי העשרה בתוכנה לתלמידי כיתות ט׳. פעילות החשיפה של חיילי יחידת בסמ״ח-אלפא בשש השנים האחרונות בתוך בתי הספר הביאה למאות תלמידים ותלמידות מהפריפריה לבחור בעתיד טכנולוגי. בימים אלה התוכנית מתרחבת וכוללת הכשרת חניכות לאחר יב' במטרה לאפשר להן להשתבץ בתפקידים טכנולוגים מתקדמים וכן Nitzanim To Tech המכשירה חיילים משוחררים ללא רקע טכנולוגי לטובת תפקידים מובילים בעולם ההייטק.

מרדכי אלגברלי ציין בסיפוק כי החלום שלו ושל אישתו, ג'ורג'ט, מתגשם לנגד עיניהם. אורית בורבסקי, מנהלת תוכנית ניצנים, ציינה כי תוכנית ניצנים מונה היום 1950 חניכים, מהם 1200 בגלאי חטיבת הביניים, 550 בתיכון ו-150 תלמידות במכינה קדם צבאית. מרדכי אלגרבלי, מייסד עמותת "בנתיבי אודי": "אני מתרגש לפתוח שנת פעילות חדשה עם אלפי בני ובנות הנוער הדרומיים שלוקחים חלק בתכנית 'ניצנים' ומהווים את דור העתיד של הנגב ושל מדינת ישראל. אנחנו שותפים ליעד הלאומי להגדלת ייצוג הפריפריה בגיוס למקצועות טכנולוגיים בצה"ל ומאחלים שנה מוצלחת ופוריה לחניכות ולחניכים המצטרפים אלינו"

ראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ: "תכנית ניצנים היא מהלך משנה מציאות בנגב, שתתרום ביטחונית, כלכלית וחברתית. אני מברך על הקמת 'בית אודי' שמוקם בימים אלה בעיר ומחבר בין טכנולוגיה ועשייה חברתית".

לדברי מנכל"ית מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי, "הטכנולוגיה מעצבת את העולם שאנחנו חיים בו, מעל ומתחת לפני השטח, במסכים, בעננים ובכל מה שביניהם. מי שדובר את השפה הזו, מי שמרגיש בנוח איתה, יעצב את הדור הבא של הפתרונות ושל המציאות. לא חייבים לקחת את היסודות הללו ולהיות מתכנתים. למעשה, כמעט כל תפקידי העתיד שידרשו חשיבה יצירתית, יהיו כרוכים בהבנה ומיצוי של טכנולוגיה ודיגיטל. איך מתכוננים לעתיד כל כך בלתי ידוע? לומדים את השפה של העתיד. וזה מה שלומדים בניצנים. מערך הדיגיטל שותף בתכנית ניצנים כי אנחנו מאמינים בכם. המשתתפים שמוכנים לאתגר את עצמם, ללמוד את השפות של העתיד, ואחר כך להשתמש בכלים האלה כדי לעשות את העולם מקום קצת יותר טוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('15ade877-cb27-471d-a1f6-4f2ac483eccb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה