מהבית הצבאי לאיסוף קרבי

$(function(){setImageBanner('07d875e9-bcd2-4b95-af4b-9cd2d5bd48cb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מגיל צעיר הייתה מוקפת רב"ט שירי תורן מבאר שבע בעולם הצבאי, גם הוריה הכירו במהלך שירותם וגם שני אחיה הגדולים שירתו בתפקידים משמעותיים. לכן היה לה ברור שהיא רוצה לעשות שירות חשוב ולאחרונה הוכשרה כמדריכת איסוף קרבי במגמת סימולטור. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על התפקיד החדש אותו לא הכירה לפני כן, על הטיפים שקיבלה מהמשפחה לקראת הגיוס ועל השירות הייחודי שלה

"הבית שלי הוא בית של צבא, ההורים שלי הכירו בחיל האוויר, אחותי הייתה קצינת נפגעים ואחי היה לוחם. הבית מאוד מעודד צבא ואני רציתי להתגייס להיות מדריכה כמו הרבה בנות, רציתי להיות מדריכת חי"ר בתותחנים או שיריון ובכלל לא הכרתי את התפקיד בו אני משרתת. בגלל שרציתי תפקיד הדרכתי החלטתי ללכת על זה וברגע שהגעתי לכאן הבנתי שקיבלתי את תפקיד ההדרכה הכי טוב שיכול להיות".

קרדיט דובר צה"ל

ואכן רב"ט שירי תורן מבאר שבע מגיעה מבית הכי צבאי שיש וגם ממשיכה את המורשת כשהתגייסה במרץ 21 כמדריכת איסוף קרבי. שירי בת 19, נולדה בעיר ולמדה במקיף רגר. עוד לפני הגיוס עסקה בעשייה למען הקהילה כשהתנדבה במד"א, הדריכה בתנועת נוער ובנוסף עבדה בגן לילדים עם לקויות ראייה. היא בת להורים שהכירו במהלך שירותם בחיל האוויר, אחות לקצינת נפגעים לשעבר ששירתה בתפקיד במהלך מבצע ״צוק איתן״ ולאח ששירת כלוחם בפלס״ר תותחנים, יחידה מובחרת בחיל התותחנים. לאחרונה היא סיימה בהצלחה את הקורס והוכשרה כמדריכת איסוף קרבי, כאשר בתפקידה תתמחה במגמת סמ״ר (סימולטור). שמענו ממנה על התפקיד, על הטיפים שקיבלה מהמשפחה בבית ועל התכניות להמשך.

עסקת בפעילויות רבות גם למען הקהילה עוד לפני הגיוס- את מרגישה שההתנסויות האלה עוזרות לך גם כעת בשירות הצבאי? שלמדת ערכים חשובים עוד כנערה?

"כן זה מאוד ביגר אותי, גם ההדרכה בתנועות נוער, ההתמודדות עם השטח שעברתי שם, ההתנדבות במד"א שגרמה לי להיות יותר בוגרת וכמובן העבוגה בגן. אני חושבת שכל ההתנסויות האלה גרמו לי לתפקד בתוך סיטואציות שאין לך ברירה אלא לעשות, את לא יכולה לעמוד מהצד. זה עזר לי המון להבין מי אני בתור נערה וגם כעת בתפקיד בצבא".

מה הטיפים שההורים והאחים נתנו לך לפני הגיוס ולפני תחילת הקורס?

"בגדול הם אמרו לי שבצבא אין מקום לעמוד בצד, שאני צריכה להראות מי אני. אני והאחים די שונים באופי אז כל אחד נתן את הטיפ שלו. המטרה הייתה להביא את עצמי ולהתמודד עם הקושי, ולדעת שגם אם קשה יש את המשפחה והחברים שתומכים, רציתי לנסות להיפתח ולהכיר אנשים. הגעתי עם ראש פתוח לקראת התפקיד ובסופו של דבר זה בא לי בקלות".

 קרדיט דובר צה"ל

ואכן לפני מספר חודשים התגייסה שירי והחל בתהליך ההכשרה שלה. תחילה יצאה לטירונות 02, לאחר מכן עברה הכשרה כמדריכה והכרה עם החיל ובשלב האחרון התמקצעה במגמה הספציפית שלה כמדריכת איסוף קרבי במגמת סימולטור. "כשהתגייסתי הגעתי לפלוגה קטנה של בנות בכל מחזור, הרגשתי שבמקום כזה אני יכולה להביא את עצמי לידי ביטוי. כמדריכה זה התפקיד הכי מיוחד ומשמעותי שיכולתי לקבל", אמרה שירי.

סיימת לאחרונה קורס והכשרה כמדריכת איסוף קרבי- איך התחושות עם סיום הקורס ותחילת התפקיד?

"אני מאוד מרוצה מהתפקיד, אני מרגישה שאני עושה שירות משמעותי. יש מעט מאוד מדריכות איסוץ קרבי, זו קבוצה קטנה של בנות איכותיות והגעתי למקום שהכי מתאים לי. זה תפקיד מטורף, אנחנו עובדים עם חברות גדולות בארץ ועם כל החילות, לא הכרתי אותו לפני ואני גאה להיות חלק מהחיל. יש אצלנו מגוון עצום של מגמות שנפתחות להדרכה וזה גם מה שמייחד אותנו, יש למשל אופציה ללמוד להדריך סימולטור שזה מה שאני עושה, הדרכה על רחפן, נשקים מיוחדים, רובוטיקה... יש המון מבחר וכמעט אין את זה בשאר החילות. אנחנו באמת נוגעים בכל התחומים והחיל מתפתח, עובדים עם המון אוכלוסיות, תצפיתניות, לוחמי חי"ר ועוד".

ספרי מה את עושה בימים אלה בתפקידך

"בכל פעם מגיע אלינו קורס של תצפיתניות לעבור שיעורים והכשרת סימולטור, אז אני מעבירה להן את השיעורים, להן, לקצינות בהשלמה חילית, למפקדות ולמי שצריך. התפקיד הוא מטורף, כל הזמן באים עוד אנשים חדשים לתרגל, יש כל הזמן עניין ואקשן. התצפיתניות הן אולי לא מבצעיות אבל בלעדיהן הלוחמים לא יכולים לזוז מילימטר אז יש משמעות לתפקיד שלי, אני זו שמכינה אותן לקווים ואני שמחה לקחת חלק בזה. כרגע התצפיתניות בפגרה אז בזמן הזה אני בהתנסות של פיילוט חדש. לקחו מדריכות איסוף קרבי כדי שיפקדו במשך שבועיים וחצי על לוחמות ולוחמים של חי"ר גבולות. אנחנו אוספים אותם מהבקו"ם ועושים להן את תחילת ההכנה להכשרה שלהם. היה כוח אדם ובחרו בנו, זה מוציא אותנו מאיזור הנוחות ומאפשר לנו התנסות נוספת, לפקד על חיילים בלי קורס וזה מגניב שיוצא לנו לחוות כל כך הרבה תחומים בשירות".

את רק בתחילת דרכך הצבאית- מה עוד את שואפת להשיג ולעשות במהלך השירות?

"לצאת לקצונה מאוד מעניין אותי, תמיד ידעתי שאני רוצה להיות קצינה. אבל אני רוצה להתפתח גם בתוך המגמה ובחיל. יש אופציה גם להתקדם כאן, למשל להיות מדריכה בכירה, סמלת מגמה, להעביר קורס בשטח... יש המון אופציות להתקדם גם כאן מתוך התפקיד ולחזק את החיל. כרגע אני מתמקדת בתפקיד שלי, אני נהנית ושמחה לשרת כאן".

 קרדיט דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5d426638-d5e3-4a2f-965e-90cc4896a913','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה