לרגל חודש המודעות לשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות, ראיון עם שניר בר חנין: "לפעמים אני רואה אנשים כאילו הם מרחמים עליי"

$(function(){setImageBanner('9be0edde-152c-4649-94a4-5d4a7270400f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לרגל חודש המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים בסימן השתלבותם בשוק העבודה, לשניר בר חנין מבאר שבע, שחלה בשיתוק מוחין בילדות ומאז הוא מתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע ויכול להניע רק שתי אצבעות ואת ראשו, יוצר ודיג'י מוזיקת טראנס וצייר חובב - מספר לראשונהה על ההרצאה שכתב בשם "אני רוצה, אני יכול, אני אצליח", שיחד איתה מרצה בפני בתי ספר, בתי
כלא, אנשי מקצוע ועוד, כדי לדבר על הצורך למצוא עבודה יחד עם כל המגבלות הקיימות. ראיון שכולו השראה.

שניר בר חנין. צילום:פרטי

החודש הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מוקדש להגברת המודעות בנושא ולקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולעידוד התמיכה בכבודם, בזכויותיהם ובשלומם והשנה בסימן  יכולת להשתלב בשוק העבודה. לשניר בר חנין מבאר שבע שבגיל ארבעה ארבעה וחצי חודשים חלה בשיתוק מוחין ומאז הוא מתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע ויכול להניע רק שתי אצבעות ואת ראשו, לא הפריע להגשים חלום ולהיות די-ג'יי שיוצר ומנגן מוזיקת טראנס ועוסק בציור, גם שהוא מתנייד בכיסא גלגלים. אהבתו לחיים והרצון התמידי להגשים חלומות, הובילו אותו להבנה שלכולם מגיע זכויות שוות, גם עם המגבלה האישית "שידברו איתנו בגובה העיניים" הוא אומר מלב אל לב "זו דעתי. אני שמח שיש כל שנה חודש מודעות לבעלי מוגבלויות"."

שניר, בן 33, אח הבכור לעוד שלוש אחיות ואח קטן, בן להורים שהקדישו את חייהם למענו, יודע שהוא בר מזל עם הורים שאוהבים אותו כמו את כל הילדים "יש לי הורים מהממים ואני גאה שהם ההורים שלי  - תומכים בי בכל מצב" אמר מי שנמצא בעמותת איל"ן כבר 11 שנה, שביום יום מצייר, חוזר הביתה ומנגן מוזיקה שהיא מרכז חייו. "אם לא היה מוזיקה בעולם, אני חושב שלא הייתי קיים" מודה מי שיצא בסבב הרצאות ארצי חדש בחיי.

השנה זה בסימן מציאת תעסוקה לבעלי מוגבלויות בשוק החופשי  - עד כמה חשוב לך לעבוד, למצוא עבודה, האם נתקלת בסירובים מוקמות עבודה בשל המגבלה?

"חשוב לי מאוד למצוא עבודה עם תנאים של המקום ועם שכר מלא. אני יכול להגיד לך, שבשנה שעברה כתבתי פוסט בקבוצת פייסבוק על סיכוי שווה - שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה, שאותו שיתפו מלא אנשים ואז פנו אליי אנשים בקשר לעבודה לעריכת מוזיקה. חלק לא הלך לי עד שפנו אליי מרדיו דרום ולפני שנפגשתי לריאיון עם למנכ"לית הרדיו, לילך נגיד, קראתי קצת על התחנה. ביום של הריאיון התרגשתי כולי."

ספר על ההתנדבות שם

"אני מתנדב ברדיו דרום,ִ אני ממש אוהב את המקום ואת האנשים. אני עורך מוזיקה ברדיו בימי שלישי בערב, נהנה ברדיו מהצוות ומהעשייה ואני מרגיש שאני לומד הרבה ושמעריכים אותי ומחזקים אותי. אני רוצה להמשיך לערוך מוזיקה ברדיו דרום, ובנוסף לזה, למצוא עבודה עם משרה מלאה."

עד כמה קשה לך ולחברים שאתה מכיר בעלי מוגבלות זו או אחרת שלא מצליחים להתפרנס או למצוא עבודה בגלל המגבלה ומה הפתרון?

"אני יכול להגיד לך שהעולם תעסוקתי לא קל בכלל. אני מכיר אנשים עם מוגבלויות שמחפשים עבודה ולא מצליחים להתפרנס בגלל המגבלה, חלקם צריכים מישהו שיעזור להם בכל מה שהם צריכים לעשות נגיד כמוני וחלקם יכולים לתפקד לבד. אני לא יכול לתפקד מלא ולכן אני לא אעבוד שמונה שעות, אבל זה לא אומר שאני מרים ידיים, ממש לא. אם אני רוצה למצוא עבודה אני עושה זאת, לא יושב ומחכה למשיח. הפתרון לכל זה, זה כוח רצון."

ספר לי על ההתנדבות שלך ברדיו דרום

"אני ממש נהנה להתנדב ברדיו דרום, יש שם צוות מהמם. אני רוצה להגיד תודה ללילך נגיד, מנכ"ל רדיו דרום, שקיבלה אותי בחום ואהבה לתחנה המהממת הזאת. אני עורך מוזיקלי בימי שלישי בערב. מה  אני יכול להגיד לך? זה בית חם, אני מאושר להיות שם."

צילום: אהוד אלול

ספר לי על ההרצאה שכתבת ואיך הגעת לרעיון לכתוב? מה המסר הכי חשוב לך בהרצאה?

"אני מרצה הרצאה בשם "אני רוצה, אני יכול, אני אצליח" שבה אמא ואני מרצים בפני בתי ספר, בתי כלא, אנשי מקצוע, חינוך מיוחד, סטודנטים וכו' .איך הגעתי לרעיון שאני אעשה הרצאה כזו חשובה ומאוד משמעותית בשבילי? הייתי בבית הגלגלים תקופה ארוכה, הייתה לי ליווי אישי בשם לימור ואמרתי לה שאני רוצה לעשות הרצאה בפני אנשים. בנינו יחד מצגת ומאז אני מרצה עד היום. חשוב לי להעביר מסר לאנשים שגם הם יכולים לעשות דברים, דברים שהם לא מאמינים שהם מסוגלים לזה, אני העברתי הרצאה במקיף א' ופעם ראשונה התרגשתי עד דמעות,. למה? שאני מביט אחורה בזמן על שניר בעבר, אני יודע כמה הוא רוצה להצליח, במוזיקה והכל. אם הייתי יכול לקפוץ אחורה, הייתי אומר לו שהוא כבר הצליח. ההרצאה הבאה שלי תהיה ב20.12 בפאב לבנדר בבאר שבע. שעה 20:00,  אני כל כך מתרגש".

לפני מי אתה חושב שאתה רוצה להופיע בארץ?

"אני חושב שאני צריך להופיע בכל הארץ. לא משנה איפה, כי אני רואה שאין דיג'אים עם מגבלה פיזית, (מופיעים על במות). אני מכיר בחור אחד שהוא גם עם מגבלה פיזית ומפיק מוזיקת טראנס כמוני, אבל לצערי קשה לי להופיע בגלל הנגישות. פעם אחרונה הופעתי ב'פסטיבל מידברן 'והיה מהמם, נגיש, אנשים מהממים, כן, בארץ זה קשה מאוד להופיע הבמה לא מונגשת, אני לא מוותר. חושב שצריך לתת מודעות גם בעולם המוזיקה, בשביל זה אני גם עושה את זה וגם מגשים לי את החלום על הדרך".

איך אתה מרגיש שהציבור מקבל אותך?

"שאלה טובה, לפעמים אני רואה אנשים כאילו הם מרחמים עליי, מה זה כאילו? אני רואה את זה בעיניים שלהם, נכון שיש לי יד קצת עקומה, לא קרה כלום, אני קורא לה "יד עכביש" (צוחק). יש ילדים ששואלים אותי מה קרה לך ליד? אני עונה להם שאני ספיידרמן הישראלי (צוחק) ,אבל יש אנשים שלא מרחמים עליי בכלל, אותם אני הכי אוהב, הם הכי אמיתיים איתי ואני יכול לדבר איתם פתוח. חושב שהציבור מקבל אותי די טוב, הייתי אומר".

שניר ואמא

מה החלום הכי גדול שלך?

"החלום שלי להמשיך להיות יצירתי, לעשות מוזיקה, להופיע בכל הארץ ובעולם, להעלאות מודעות דרך ההרצאה שלי ודרך המוזיקה, להקים משפחה וילדים זה ה-חלום שלי ואני מאמין שאני אמצא מישהי שתקבל אותי עם כל החבילה ותכיל אותי, כמובן אני גם אותה. אני מאוד רוצה להקים משפחה בישראל, חלום לטייל בחו"ל ולטוס לדובאי או ניו יורק סיטי. אני מאמין שהחלומות האלו יתגשמו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8a45ade5-6ca8-4ca4-a6a0-668e75cb0e85','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה