"לכל מי שהבית חשוב לו - בואו להתנדב לשמירה על הנגב"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8df994a3-346a-416b-9c3a-34fe5ed1716b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8df994a3-346a-416b-9c3a-34fe5ed1716b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

בחודשים האחרונים תושבים רבים בבאר שבע מרגישים חוסר ביטחון, פחד וחשש להסתובב בעיר או בכלל בנגב. לצד השיח ברשתות החברתיות יש כאלה שהחליטו להפסיק לשבת בצד, לצאת מאיזור הנוחות ולהתנדב לשמירה על הבית. הפעילה החברתית ציפורה חלפון, לצד רבים אחרים, החליטה להתגייס ליחידת השומר ולעבור הכשרות מקיפות כדי להחזיר את תחושת הביטחון: "במקום לשבת בחיבוק ידיים קומו תעשו"

"בחודשים האחרונים עלו ברשת לא מעט, פוסטים זועמים על תחושת חוסר הבטחון בעיר. על מערכת אכיפת החוק ובכלל. תלונות לרשות שלא באמת אשמה. במקום לכתוב פוסטים. החלטתי לנסות לתקן בחלקת אלוקים הקטנה שלי. לנסות לשנות אפילו שינוי קטן. התגייסתי עם עוד רבים וטובים לשורותיו של יחידת השומר. קורס החלוציות", רשמה ציפורה חלפון בפוסט בפייסבוק, "עברנו הכשרה שלמה בנושאים מגוונים הקשורים לביטחון. להתנהלות במצבים כאלו ואחרים. נושאים שנוגעים במציאות בה אנו חיים את הנגב. מטווחים ועוד. ה"תותחים" ממשמר הגבול שהעבירו לנו את הקורס באהבה ענקית וחיבקו אותנו אליהם. תודה מיוחדת. אז במקום "שנקטר" ונהפוך לעכברי מקלדת פשוט צריך לעשות. לצאת מאזור הנוחות. ולהגיע להתנדב. רק אנחנו נשמור על הבית שלנו!".

צילום: ניסים כהן

תושבים רבים בבאר שבע ובסביבה שותפים לתחושותיה של ציפורה. לא פעם רבים מהם חווים חשש או פחד להסתובב לבד ברחובות העיר בשעות מאוחרות או לנסוע ברכב בכבישי הנגב מחשש מהתפרעויות של נהגים אחרים. בשל כך החליטה ציפורה, יחד עם תושבים נוספים, להצטרף לקורס של יחידת השומר של מג"ב בו תקבל כלים לחיזוק תחושת הביטחון מתוך רצון להתנדב ולסייע. "בשנה האחרונה מאז הגיעה הקורונה לחיינו חיפשתי מקום התנדבות נוסף, מקום שייתן לי ערך מוסף באופן אישי אבל בעיקר שאוכל לתרום לקהילה ולסביבה שלי בצורה משמעותית", סיפרה ציפורה ל'באר שבע נט', "נושא הבטחון בנגב הוא מורכב מאוד. ברור לי שאני כאדם יחיד לא יכולה לעשות הרבה. אבל כקבוצה אנחנו וודאי יכולים".

אז מה הוביל אותך לקום ולהתנדב? הרגשת בעצמך תחושות של חוסר ביטחון בעיר ובדרום?

"נכנסו לתקופה האחרונה למצב של מתיחות. אני לא יכולה לומר באופן גורף שאין לי בטחון ואני לא סומכת על המשטרה או על הפעולות שעושה הרשות אבל בהחלט אני חושבת שצריך לעשות עוד, עוד דברים שיגבירו ויוסיפו לתחושת הבטחון. זה לא סוד שעניין הפשיעה הבדואית הולכת וגדלה, אני לא ממציאה את הגלגל. אז במקום לקטר מאחורי מקלדת החלטתי לבדוק איך אני מסייעת לביטחון פנים בנגב, חיפשתי קורס שאוכל להביא את עצמי והגעתי לשומר החדש של מג"ב. אני חושבת שגם האירועים במבצע שומר החומות הגבירו אצלי את הרצון להתנדב... כולנו היינו אנו עדים לפגיעה קשה בביטחונם האישי והשחתת רכושם של תושבי העיר לוד. האירועים, התמונות והמראות חשפו את עוצמת השבר, אובדן המשילות ואת אווירת חוסר הביטחון והפחד"

לאחרונה עלו תחושות חוסר הביטחון בעיר, בין אם להסתובב בשעות הלילה לבד או אפילו בנסיעה בכבישים בנגב. התלונות של התושבים על מערכת האכיפה לא מוצדקות בעיניך?

"עם התחושות של התושבים על חוסר בטחון והפחד להסתובב בעיר אני לא יכולה להתווכח. אני יכולה לספר רק על התחושות והעובדות שאני חוויתי, הנסיעה המטורפת בכביש של בני מיעוטים צעירים שמתפרעים להם באין מפריע. אני באופן אישי חוויתי לא מעט סיטואציות מול בני מיעוטים בכבישי הנגב שנוסעים בפראות עד כדי סכנת חיים. המשטרה עושה המון עם מגבלת תקציבים אדירה, הרשות מנסה לעשות בתחום אחריותה. אבל לצערי מדובר בבעיה ארצית, בבעיה שרק הממשלה תוכל לטפל ולמגר וגם זה בספק, אנחנו באיחור ענקי".

 צילום: ניסים כהן

 

ואכן החליטה ציפורה להפסיק לשבת בבית ולקום לעשות. היא הצטרפה לקורס של יחידת השומר של מג"ב בו עוברת הכשרה מקיפה כדי לחזק את תחושת הביטחון. סקורס הם מקיימים תרגול של שמירות על הבית, הכשרה של הכרת השטח והחוקים, קיום מטווחים, הגנה עצמית ועוד. "ההכשרה שאנחנו עוברים היא מקיפה, בעיקר מתרכזת בעבירות גניבות באזור החקלאי ובעבירות תנועה. בתרגול של שמירות על הבית. זה כבר נותן ביטחון שאת במסגרת כזאת בקורס כזה", היא מסבירה, "אני מזמינה כל יום עוד ועוד מתנדבים שמתגוררים בנגב, במקום לשבת בחיבוק ידיים ולקטר קומו תעשו! ניתן להתנדב במשמר הגבול במספר מסלולים".

איך זה יעבוד בפועל? אתם מתנדבים ביחידת שמירה ותעשו סיורים בעיר?

"אנחנו מתנדבים במשמר הגבול, נעלה על מדים ונצא לשטח לשמור על הבית. לעשות סיורים, לפטרל, בזמן שהאזרחים ישנים אנחנו נשמור בחלקת האלוקים הקטנה שלנו. הסיורים יתקיימו בחוות חקלאיות שנמצאות בעוטף באר שבע עם מתנדבי יחידות הסיור - מתנדבים המתלווים לשוטרי הסיור ומסייעים להם בטיפול מעשי פשיעה ומניעתם. כמו כן, בטיפול בעבירות הפוגעות באיכות החיים. לאחר כשלוש שנים ולאחר הכשרה מתקדמת, יוכלו המתנדבים לפעול באופן עצמאי באירועים מסוימים כמו בדיקת חשודים, בדיקת כלי רכב, טיפול ראשוני בתאונות דרכים ועוד. אנחנו ניתן את מה שיש ביכולתינו בהתנדבות מלאה. חסר כוח אדם ואנחנו כאן כדי להתנדב ולא לעשות חישובים למה וכמה, אלא לעשות באהבה גדולה".

מה היית רוצה להגיד לכל הקוראים הבאר שבעים?

"לכל מי שהבית שלו חשוב לו, למי שהביטחון של הילדים שלו חשוב, למי שמציק ומרגיש חוסר בטחון- במקום לחפש אשמים, בואו להתנדב יומיים בחודש תקדישו לשמירה על הנגב וגם תעשו משהו טוב. פשוט בואו להתנדב".

צילום: ניסים כהן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('66f8d14e-58fd-4ab2-b94a-649e56025b99','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה