לכבוד יום האהבה: הזוג מערד שעובד יחד ומעורר השראה

$(function(){setImageBanner('b6631cdf-03a8-4868-8980-d63a03494d81','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לכבוד ט"ו באב, חג האהבה, נכיר לכם את דגנית ואליעזר בר שדה, זוג מדרום הארץ שנשוי כבר 32 שנים וגם מנהל עסק ביתי משותף בהצלחה. שמענו מהשניים על תקופת הקורונה, הזוגיות, העסק המצליח והיכולת לשלב בין השניים

"לי היה חלום בתור נער לגדל סוסים. עברתי לגור בהוד השרון, במקרה לשכונה בה דגנית נולדה. יום אחד מצאתי לעצמי סוסה זקנה בת 22, שהייתה עיוורת בעין אחת וגם צולעת. הבאתי אותה הביתה לשכונה ורציתי לרחוץ אותה מחוץ לבית. פתאום דגנית הופיעה לידי ונקרעה מצחוק כשראתה אותי עם הסוסה. כך הכרנו ומאז אנחנו יחד", כך סיפר ל'באר שבע נט' אליעזר בר שדה, על הרגע בו הכיר את בת זוגתו דגנית בר שדה.

היום אנו מציינים את ט"ו באב, חג האהבה הישראלי! לכבוד המאורע נכיר לכם את הזוגות שחיים יחד ומנהלים עסק תוך התמודדות עם משבר הקורונה. ולצד כל זה, מצליחים לצלוח את המשברים ולשמור על הזוגיות והאהבה. שוחחנו ב'באר שבע נט' עם דגנית ואליעזר בר שדה מערד, אשר נשואים כבר 32 שנים ומנהלים יחד את היקב הביתי 'יקב צוף' ואת 'מדורת השבט'. לשניים ארבעה ילדים ושלושה נכדים.

מהרגע הראשון שנפגשו, דגנית ואליעזר בר שדה היו בלתי ניתנים להפרדה. את צעדיהם הראשונים בעולם העסקי עשו יחד כצלמים בהופעות חיות, כשהקימו את העיתון הראשון בעיר ערד ועוד. "מאז שאנחנו יחד עסקנו בכמה תחומים ואת כולם עשינו יחד. צילמנו מופעים והופעות חיות במשך כמה שנים, הקמנו את העיתון המקומי של ערד שהתרחב והפך להיות רשת מקומונים בדרום", סיפרה דגנית ל'באר שבע נט', "לימים החלטנו שאנחנו מוכרים את העסק והלכנו לכיוון של שיווק, דיגיטל ונדל"ן. עברנו לעבוד בתל אביב אבל לפני שלוש שנים החלטנו שמיצינו ובחרנו להתמקד בערד ובעצמנו". עם הזמן, החליטו להקים יחד את 'יקב צוף' ולפתוח את 'מדורת השבט' המבוסס על אירוח ביתי. כיום, הבית שלהם מושך אנשים רבים מרחבי הארץ, שהחליטו להדרים וליהנות מאירוח ביתי ושונה.

כזוג תמיד אהבתם לארח?

אליעזר: "עוד כשהיינו צעירים מאוד וגרנו בדירה מצאנו את עצמנו מארחים כל הזמן. מההתחלה אירחנו חברים ומשפחה, כולם רצו להתארח אצלנו עוד לפני שידענו לבשל. אנחנו אנשים שאוהבים לארח וניצלנו כל הזדמנות לעשות את זה. במשך השנים יצא לנו להקים ולנהל מסעדה יותר מפעם אחת, זה הצליח מבחינה מסעדנית אבל נכשל מבחינתנו. עבדנו בעסק שמרוויח כסף אבל לא נהנינו. עבדנו מאוד קשה, בישלנו, ניהלנו עובדים, אבל לא אירחנו".

 דגנית ואליעזר בר שדה, צילום פרטי

אטרקציה קולינרית מעוררת השראה

העסק הביתי שלהם, מדורת השבט, מציע חוויה סוציו-קולינרית ייחודית למטיילים. "מדורת השבט"  הוא מקום ייחודי ויוצא דופן, ממש לא מסעדה שגרתית. למעשה, זו לא מסעדה בכלל. זהו בית פרטי שפועל כחווה עם יקב גראז' פרטי. הבעלים, דגנית ואלי בר שדה, מארחים במפגשים קולינריים ביתיים אורחים מרתקים מכל רחבי ישראל והעולם. המפגשים מתקיימים מסביב לשולחן אחד גדול בסגנון משתה אבירים, שבמהלכו האורחים חווים סוגים רבים ושונים של בשרים, בעיקר מהמעשנת המיוחדת בחצר, מגוון של מאכלים ייחודיים מהחווה טעימים להפליא. וכמובן יינות משובחים מן היקב! המפגש מלווה הסבר סדנאי על הארוחה והבשר, התהליכים, היין שנמזג ועוד נושאים רבים. המפגשים הקולינריים מתקיימים פעם בשבוע משעות הערב המוקדמות וממשיכים ללא הגבלת זמן, אוכל טוב ויין ללא תחתית.

ספרו על החוויה שאתם מציעים למי שמגיע להתארח אצלכם

אליעזר: "לפני עשר שנים הקמנו את היקב הביתי שלנו כי הבן שלנו, צוף, ביקש ללמוד איך לעשות יין. אז בשנים האחרונות כשפתחנו את העסק החלטנו שהאירוח יהיה סביב היין ונקיים משתה אבירים. את כל מי שמגיע אלינו אנחנו מארחים כיד המלך, הם שומעים סיפורים, אוכלים יותר מעשרה סוגי בשרים ושותים יין טוב. אני מטפל בבשרים ודגנית מנהלת את האירוע ביד רמה, אנחנו בהחלט אטרקציה קולינרית. אנשים מגיעים אלינו מכל הארץ וגם מכל העולם, הבאנו תיירות לערד".

איך עברה תקופת הקורונה? כעסק מקומי וביתי, עד כמה המשבר פגע בכם?

דגנית: "כמו כל המדינה, תקופת הקורונה השפיעה גם עלינו, זה לא פשוט שהעולם שאתה מכיר משתנה בבת אחת. עשינו גם משלוחים ויותר ביקורים ביקב, התחלנו לארח גם זוגות בודדים ומשפחות קטנות, לא רק עשרות אנשים כמו שהיינו רגילים. אנחנו מקיימים את האירוחים בהתאם למגבלות, עושים הפרדה של שולחנות ושמירה על מרחקים. זה כיף ונחמד אבל שונה, אנחנו מתאימים את עצמנו למציאות החדשה. יש לנו אחד את השני אז מכל משבר צומחים".

כבני זוג שגם עובדים יחד אתם נמצאים רוב הזמן אחד עם השני, איך מצליחים לשמור על הזוגיות? איך מתמודדים עם המשברים?

אליעזר: "יש לנו לא פעם טענות אחד כלפי השנייה אבל יחד עם זאת, השלם שלנו הרבה יותר גדול מסך שני החלקים. אני לא יכול לסכם את הזוגיות בעבודה כי אנחנו עדיין בעיצומה של החוויה, אבל אנחנו כל הזמן מוצאים לעצמנו אתגרים ומציבים יעדים חדשים. אנחנו תמיד מוצאים עצמנו עובדים יד ביד על הכל. לכל אחד יש את החיים שלו גם מבחינת הקריירה אבל עובדים טוב יחד, תמיד משתפים. תמיד האורחים שלנו מרגישים בבית ואין כמעט אירוע שלא תופסים אותנו בפינה ואומרים לנו שאנחנו מעוררי השראה. זה מחזק אותנו כי מבחינתנו אנחנו לא מעוררי השראה רק מבחינה קולינרית אלא מהבחינה הזוגית, בשיתוף הפעולה שלנו. העוגן שלנו זה המשפחה והילדים, הבית שלנו".

דגנית: "הכי חשוב בעיני זה לשמור על האהבה. אם יש אהבה בין בני הזוג אז כל שאר הדברים האחרים מסתדרים. גם היין שלנו והעסק המשותף נוסדו מתוך המון אהבה, היין לא גורם לך להרגיש עייפות, כאבי ראש או הנגאובר, שזה מקביל למה שאולי זוגיות לא בריאה עושה. זה ממחיש את ההרמוניה שנוצרה כאן ואת הזוגיות שלנו שהיא הבסיס להצלחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('527a964c-2782-4e19-835b-ba1b0c5a326f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה