"לא ייתכן שאני אסע ברחוב וארגיש סכנה מתמדת"

$(function(){setImageBanner('7cb07a44-77f6-459f-af6c-b3ac9f7eb8df','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

"נסעתי בכביש בשכונתי, לאט. כשלפתע מגיע רכב פרטי מולי במהירות כי עקף משאית!! מה היה קורה אם לא הייתי שומרת מרחק?", כך פירסמה אחת מתושבות שכונת נווה נוי ברשתות החברתיות אחרי שכמעט ועשתה תאונה ברחוב הראשי בשכונה. שנה אחרי שדיווחנו לכם ב'באר שבע נט' על הסכנה בנסיעה ברחוב, בדקנו האם משהו השתנה ומהי הבשורה המעודדת של העירייה?

"היום הזה היה יכול להיגמר רע מאוד!! למזלי- 18 שנה על הכביש אני כבר יודעת דבר או שניים, אבל אם לא? אם הייתי נהגת חדשה? אם לא הייתי שומרת מרחק??? נסעתי בכביש בשכונתי, לאט. כשלפתע מגיע רכב פרטי מולי במהירות כי עקף משאית!! מה היה קורה אם לא הייתי שומרת מרחק? ונוסעת לאט? אני בטוחה שאתם יכולים לתאר לעצמכם מה היה קורה. סעו לאט אנשים, לאן אתם ממהרים? למות??? לרצוח אנשים??? סעו לאט!". את המילים הללו כתבה ציונה חזיז, תושבת שכונה נווה נוי בבאר שבע, אחרי שנסעה רחוב אטד בשכונה וכמעט ועברה תאונה.

דיווחנו בעבר ב'באר שבע נט' על הסכנה בנסיעה למשתמשי הדרך ברחוב אטד בנווה נוי, שהוא הרחוב הראשי של השכונה שמתפרש כמעט לכל אורכה, כאשר לא פעם מתרחשות תאונות דרכים או אירועים מסוכנים שנגמרים במזל ללא פגיעה. כעת, קצת יותר משנה אחרי, התושבים עדיין טוענים שאינם מרגישים בטוחים בנסיעה בשכונתם אך הבשורה המעודדת מגיעה מכיוונה של העירייה.

צילום: יהלי אוזן, באר שבע נט

"ב31 לאוגוסט נסעתי ברחוב אטד בנווה נוי ומכיוון שידעתי שזה הוא רחוב שכונתי נסעתי לאט ושמרתי מרחק, כיוון שהכביש צפוף וגם יש רכבים שחונים בצד ימין. לפתע ראיתי מולי רכב פרטי שעקף משאית ואילו לא הייתי במרחק קטן ממנו הרכב היה מתנגש בי בעוצמה. זה היה רגע מפחיד שיכל להיגמר רע מאוד", סיפרה ציונה ל'באר שבע נט', "יוצא לי לנסוע ברחוב הזה וההרגשה תמיד מפחידה,  כי גם הכביש צפוף,  גם תחבורה ציבורית עוברת ויש הרגשה שתאונה קשה זה רק עניין של זמן".

כמו לפני שנה, עדיין תושבי השכונה מסבירים כי המצב לא השתנה. הנהגים נוסעים במהירות גבוהה, יוצאים לעקיפות מסוכנות ללא מתן זכות קדימה, כשהנסיעה בכביש ברחוב היא דו כיוונית עם חניית רכבים משני הצדדים, כך שהצפיפות בכביש עלולה להוביל לתאונות בעקבות שדה הראייה המוגבל. גם הפעם טוענים התושבים כי הפתרון הוא פסי האטה, כמו בעבר, כדי להוריד את מהירות הנסיעה של הנהגים: "הפתרון הוא לדעתי פסי האטה ומצלמות. אם רכב נוסע מהר ובורח כמו שאני לא הצלחתי לאתר אותו אז אולי מצלמה כן תוכל לאתר ולתפוס את הנהגים שמסכנים חיי אדם".

בפעם הקודמת שפנינו לעירייה בנושא הם הדגישו כי על פי בדיקת גורמי המקצוע בעניין לא נמצאה הצדקה להתקנת פסי האטה ברחוב. אך יתר האלמנטים לריסון התנועה שכן קיימים בו כמו מעגלי תנועה, כנראה ולא מסייעים בהורדת מהירות הנסיעה והתאונה הבאה עדיין קרבה. "לא יתכן שאני אסע ברחוב וארגיש שאני בסכנה מתמדת", סיכמה ציונה. כעת נראה כי גם וועדת התנועה העירונית הבינה כי מדובר בסכנה למשתמשי הדרך ואכן הוחלט על הצבת פסי האטה ברחוב.

 

מעיריית באר שבע נמסר:

"עלי לבשר לתושבי הרחוב. ועדת התנועה העירונית החליטה להציב פסי האטה ברחוב אטד. את החלטה קיבלה ועדת התנועה בתום בדיקת מהירות שנעשתה לאחרונה ברחוב ונמצא כי קיים צדק להציב פסי האטה לנוהגים בכביש הנ"ל. לאחר גיבוש התוכנית ואישור כספי הנדרש יחלו בקרוב העבודות להצבת פסי האטה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('01c1a3b3-8a47-400a-8f00-c5b3bdd3e2e4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה