כלים להתמודדות עם התחושות בימי הבידוד

$(function(){setImageBanner('f500c655-c956-4377-9a57-9410864b07f2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תקופה של סגר עשויה להוות עבור כולנו אתגר נפשי וגופני, אך חשוב לדעת שאפשר להתמודד איתו. ד"ר גדעון אנהולט, פסיכולוג קליני ומדריך בקליניקה הקהילתית של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, מנה עבורכם מספר כלים שיעזרו לעבור את התקופה הזו יותר בקלות. זקוקים לייעוץ מקוון? חברי הקליניקה הקהילתית כאן בשבילכם

תקופה זו בה עלינו להסתגל לשגרת חיים חדשה, מעלה אצל כולנו תחושות רבות הטבעיות למצב זה. מומלץ לקבל תחושות גם אם הן קשות, להימנע מהאשמה עצמית, לחפש דרכים להתמודד ולעשות התאמות בסגנון החיים. ד"ר גדעון אנהולט, פסיכולוג קליני המטפל וחוקר את תופעת ההפרעה הטורדנית-כפייתית, חבר סגל ומדריך בקליניקה הקהילתית של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, מנה עבורכם מספר כלים שיעזרו לעבור את התקופה הזו בקלות יותר. כמו כן, נספר לכם כי הקליניקה הקהילתית של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, מציעה לתושבי באר שבע והסביבה פגישות ייעוץ ממוקדות, ללא תשלום באמצעות שיחות ווידאו מקוונות.

כלים להתמודדות בימי בידוד:

1. שימרו על קשרים משפחתיים וחברתיים באמצעות הטלפון או האינטרנט – כך תוכלו להפחית תחושות של ריחוק וניתוק חברתי ובדידות, שעלולות להעצים את הקושי הפסיכולוגי. נסו לשמור על נושאי שיחה  מגוונים עם החברים והמשפחה, ולשוחח על דברים שונים בחייכם, לספר סיפורים מהעבר ובדיחות. כמו כן, ניתן להשתמש בפלטפורמות אלה כדי לעסוק בפעילויות משותפות (כמו משחק).

2. השתדלו להקפיד על שעות שינה קבועות ותזונה איכותית ומסודרת – כך תוכלו לשמור על תחושה של מסגרת, ולמנוע היווצרות של הפרעות שינה ושל דפוסי אכילה לא בריאים. נסו להגדיר מראש שעות של ארוחות, ואת זמני השינה והערות שלכם.

3. הקפידו לצרוך חדשות במידה, ולהתעדכן רק באמצעות מקורות מהימנים – צריכת מידע אינטנסיבית אינה תמיד מועילה ועלולה לגרום לחרדות. דרכים אפשריות לעשות זאת הן בקרה על מספר הפעמים ביום שנכנסים לצפות בחדשות. 

4. המשיכו בעשיה משמעותית ככל המתאפשר – נסו למצוא דרכים שבהן כל בני המשפחה יוכלו לעסוק בלמידה ועבודה כמו בשגרה. השתדלו ליצור מסגרת שמתאימה גם אתכם וגם את הילדים לסדר היום אליו אתם רגילים, וליצור הפרדה בין פנאי, עבודה ולימודים, ולחלק את היום כך שישנו זמן יעודי לכל דבר.

5. נסו לשמור על תנועה –  פעילות גופנית היא גורם חשוב בשמירה על בריאות פיזית ונפשית. למרות שקשה לשמור על פעילות גופנית במרחב צפוף, קיימים משאבים רבים בהם ניתן להעזר בתקופה זו, המציעים שיעורי כושר והתעמלות שניתן לעשות בבית, גם ללא מכשירים מיוחדים. ניתן למצוא שיעורי כושר רבים באינטרנט – גם עם מדריכים ב"לייב" ברשתות החברתיות, וגם שיעורים מוקלטים בפלטפורמות כמו היו-טיוב.

6. פנו זמן לטובת פעולות מהנות שבשגרה לא תמיד מוצאים זמן אליהן, והתנסו בתחביבים חדשים – קריאת ספרים, משחקי קופסא, בישול ואפיה, פעילויות יצירה ועוד. במידה וזה מתאפשר במגבלת ההנחיות, ניתן למצוא פעילות התנדבותית באיזור מגורכם. למשפחות – כדאי לשלב גם את הילדים בפעילויות הללו, אך גם לתת חשיבות להגדרה של זמן אישי לעצמיכם, ולבילוי עם בן/בת הזוג.

זכרו: חשוב שנישאר אדיבים לעצמינו ולתחושות שלנו, נדע לקבל את החוויות המלוות אותנו כנורמטיביות ומשותפות לכולם, ונזכור כי בסופו של יום נחזור לשגרה.

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

בימים אלה, הקליניקה הקהילתית של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון, מציעה, כאמור, לתושבי באר שבע והסביבה פגישות ייעוץ ממוקדות, ללא תשלום, בכדי לסייע לאנשים החווים תחושות אלו ואחרות. הייעוץ יתקיים במתכונת של שתי פגישות, אשר יערכו ע"י צוות הפסיכולוגים של הקליניקה, באמצעות שיחות ווידאו מקוונות. הפנייה תתבצע באמצעות טופס פנייה מקוון. עם קליטת הפנייה, הקליניקה תיצור קשר עם הפונה לבדיקת התאמה וקביעת פגישה.

 

שימו לב! במידה וההתמודדות היא עם משבר חריף שדורש מענה מיידי (כגון- מחשבות אובדניות, אלימות, שימוש בחומרים), אנו ממליצים לפנות לגורמים הנותנים מענה מהיר כגון:  

​מיון של המרכז לבריאות הנפש בבאר שבע (08-6401401)  ועמותת ער"ן (1201).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9ca4fca6-b04c-4dfd-b31b-8ca59662c8d0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה