כיתת הלימוד של 2030: הכירו את מעבדת הדמיון בבית הספר ''גבים'' בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('dca1373e-f8d2-45ff-860b-bcfd28a70deb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

כיתת הלימוד של העתיד - פרויקט ראשון מסוגו בישראל המפתח דמיון, כישורי חיים ומיומנויות טכנולוגיות בקרב התלמידים ומחזק ומפתח מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות בקרב המורים הושק בבאר שבע

קרדיט - יח"צשיטת הלימוד משתנה: בני הנוער והילדים יזכו להיחשף לעולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית מתקדמת ולפתח כישורי חיים ויכולות המותאמות למאה ה-21: מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, ביקורתית ואלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת בין אישית ועבודת צוות. כל זאת הודות למעבדת הדמיון שהינה יוזמה שמקדמת קרן אתנה ברחבי הארץ והשבוע נחנכה רשמית בבית הספר גבים בשכונה יא' בבאר שבע בזכות שותפות הקרן עם חברת ICL ומנהל החינוך בעיריית באר שבע.

מעבדת הדמיון מורכבת מארבעה אזורים אינטראקטיביים משלימים: חדר אימרסיב - מרחב סנסורי חדשני המאפשר לתלמידים לחקור מעל 800 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות כגון: אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים בעולם, עולם הים, שפות, מורשת והיסטוריה; פינת מציאות מדומה - בעזרת משקפי VR מתקדמים חווים התלמידים סביבות מציאות מדומה אינטראקטיבית, בזמן שתלמידים אחרים צופים על הנעשה על גבי מסך גדול שמחובר למערכת; אזור רובוטיקה - מרחב לפיתוח חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות באמצעות משחק, הילדים לומדים לתכנת רובוטים ידידותיים למשתמש עם מגוון רחב של התנהגויות ו-ארגז חול אינטראקטיבי (מציאות רבודה – (AR משטח למידה אינטראקטיבי חינוכי המשלב פונקציות של ארגז חול ומסך מגע. שינוי קווי הגובה של החול מייצרים בזמן אמת סביבות משתנות ודינמיות של הרי געש, מדבריות, אגמים, נחלים, כיפות מושלגות ועוד מספר רב של תרחישי למידה בתחומים שונים.

בית הספר גבים השוכן בלב שכונה יא' בעיר, שעברה בעשורים האחרונים שינויים דמוגרפיים רבים. התלמידים בבית הספר מגיעים ברובם ממשפחות עולים כאשר 80% מתלמידי בית הספר אינם דוברי עברית כשפת אם. כל זאת לא מונע מבית הספר להוביל תוכניות מצוינות ולקדם את התלמידים במגוון פרויקטים. המחשה לכך קיבלו השותפים לפרויקט שסיירו בבית הספר טרם גזירת הסרט מעל המבנה החדש. התלמידים הנרגשים קיבלו את פני המסיירים בנגינה וביצוע השיר WE ARE THE WORLD לאחריו נערכה הדגמה של הטכנולוגיות השונות במעבדה.

רביב צולר, מנכ"ל ICL: "אנו גאים על הזכות לקחת חלק משמעותי במימוש היוזמה הייחודית של 'קרן אתנה' שמובילה ומניעה תהליכים חדשניים באמצעות שיתוף פעולה בין הגורמים, מתוך מחויבות אמיתית ורצון בטובת הילדים. הכלים המתקדמים שמעבדת הדמיון מציעה יחזקו את הסקרנות והיצירתיות של הילדים ויסייעו בעיצוב וקידום דור של צעירים מובילים ופורצי דרך. עובדי החברה ימשיכו ללוות את הפרויקט בהתנדבות כשם שהם מעורבים באופן מעורר הערכה בכל הקהילות בהן אנו פועלים."

ד"ר חפצי זוהר, מחזיקת תיק החינוך בעיריית באר שבע: "כמי שהיתה תלמידה כאן בבית הספר זו סגירת מעגל מרגשת מאוד. התפיסה החינוכית שלנו כאן במנהל החינוך של עיריית באר שבע, היא שהחינוך הוא פרופסיה של תקווה. משמעותו להציב רף גבוה של חלומות, של שאיפות, של אפשרויות, של הזדמנויות, לא כולם יגיעו לנקודה הגבוהה ביותר אבל רף גבוה יוביל לכך שכולם ישתפרו בכל שלב ויגיעו גבוה בדרך הלמידה שלהם ובערכים איתם יצעדו קדימה."

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה: "מעבדת הדמיון היא יוזמה יוצאת דופן עליה חלמנו שנים רבות והנה היא מתגשמת כאן ועכשיו. אני מודה לעיריית באר שבע על השותפות המלאה לכל אורך הפרוייקט והקצאת המשאבים בבית הספר, שאפשרו למעבדה זו לקום ולהיות מוקד עלייה לרגל לציבור שלם בדרום. מערכת החינוך בבאר שבע היא סמל ודוגמא לאיך צריך לנהל מערכת חינוך לא רק ברמה המקומית אלא גם בארצית.  אני מודה כמובן גם ל ICL שנרתמו במהירות לפרוייקט וסייעו בדחיפתו קדימה בכל שלב בדרך ובזכותם המעבדה עומדת בזמן כזה קצר."

ב ICL מציינים כי התמיכה בפרוייקט תמשך, הודות לעובדי החברה שיגיעו להתנדב במעבדה לאורך השנה ולהעביר מגוון שיעורים בנושאים משתנים. הקשר בין ICL לקרן אתנה החל כבר לפני 4 שנים עם חלוקת מחשבים ניידים למורים על מנת לשפר את ארגז הכלים אותם נושאים המורים בעידן הדיגיטלי. זאת מתוך ההשקעה הרבה של החברה בקהילה בסביבתה היא פועלת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cef3f95b-f92b-490f-bbce-62787e5dbc20','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה