יחד מסלקים את הרעב: תכירו את העמותה שאחראית לאחד המיזמים החשובים בעיר

$(function(){setImageBanner('65d7543d-a133-4450-83b6-f0c58b6f888a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אמנם הם קיימים כבר קרוב ל-8 שנים, אך נראה שמעטים שמעו על הארגון, אשר דואג באופן תכוף למאות תושבי באר שבע אשר זקוקים לעזרה באחד המוצרים הבסיסיים ביותר - אוכל

קרדיט - צוות סל"ק

מלאים בכל טוב: המון פעמים בחיינו אנחנו לוקחים דברים רבים כמובנים מאליהם. מים זורמים, מיטה חמה, אוכל על שולחננו. כל אלו נראים לרובנו כחלק די נלווה לשאר בעיות חיינו, אך מידי פעם יש רגעים שצריך לעצור ולהגיד תודה. ולהבין כי יש כאלו, אשר חיים ממש בעירנו ובקרבנו, שבשבילם כל אלו הינם בגדר מצרך נדיר. 

בשנת 2014, קמה לה התארגנות פרטית ממש כאן בבאר שבע, חשובה מאין כמותה. הכל החל לאחר שאדם ושמו חיים ברגר, בוגר התכנית היוקרתית - "שגרירי רוטשילד", התוודע יחד עם חבריו לתכנית אל ילדים אותם הם ליוו במסגרות פרויקט החונכות פר"ח. הפרויקט העתידי צמח מתוך צורך שברגר וסטודנטים נוספים נחשפו אליו - הם גילו כי אחרי הפעילות והסיוע הלימודי, אותם הילדים שהם מלווים חוזרים הביתה ואין להם מה לאכול. על כן החליטו הסטודנטים המודאגים לגייס כמה חברים ולהקים את מה שמוכר היום כ-סל"ק (סטודנטים למען הקהילה), שכיום הינו סניף דרומי תחת עמותת 'שכן טוב'. 

על מנת להכיר את העמותה החשובה הזאת קצת יותר טוב, נפגשנו עם שניים מפעיליה - כפיר מלמד ודניאל חקשור, סטודנטים להנדסה תעשייה וניהול שנה ב' במכללת סמי שמעון. חקשור ומלמד, מנהלים בעצמם כיום את הארגון מטעם מלגת שגרירי רוטשילד. לטענתם, במסגרת פעילות העמותה במהלך השנה, מתאגדים יחד כל חברי סל"ק מדי שבוע ואוספים מוצרים שונים מבעלי עסקים בעיר שנרתמים באהבה גדולה פעם אחר פעם. בנוסף, מתאספים המתנדבים למיין ולארוז את המוצרים שאספו, כשלאחר מכן מועברים הארגזים ללא פחות מ-250 משפחות ברחבי העיר. כל ארגז כמובן מלא בכל טוב, פירות, ירקות, לחמים ומוצרים יבשים שונים ומגוונים.

בנוסף לכך, הם מציינים כי בכל חג עורכת העמותה חלוקת חג גדולה לכל המשפחות, כשבנוסף לכך מוכנסים לסל החלוקה מוצרים בהתאם לחג שיאפשרו למשפחות להעביר את החג באופן הגון ועם חיוך כמובן.

אוספים, אורזים ודואגים שאף אחד לא יישאר רעב. קרדיט - עמותת סל"ק

אז איך אתם שמעת על העמותה לראשונה?

כפיר - "במסגרת הפעילות שלנו בתוכנית, התבקשנו לבחור מקום שבו נעשה את הפרקטיקום (פעילות ההתנדבות החברתית של המלגה). בתור בחור שגדל בירושלים, נחשפתי לארגון לראשונה בתוכנית". דניאל - "אני באר שבעית במקור, ושמעתי על הארגון מאחותי הגדולה שבעבר הייתה גם בתוכנית של שגרירי רוטשילד והתנדבה בה".

בתחילת דרכם הראו כפיר ודניאל כי הם כאן בשביל לעבוד. מיד עם כניסתה לעמותה התמנתה דניאל לאחראית משפחות - "הייתי אחראית על ניהול רשימת המשפחות שזקוקות לסיוע ועדכונה, קליטת משפחות חדשות וכו'". כפיר לעומת זאת, התמנה לאחראי לוגיסטיקה ואחראי שיווק ופרסום. החריצות והכישרון של השניים לא נעלמו מעיניהם של האחראים בעמותה. וכך, לפני 4 חודשים קודמו כפיר ודניאל לנהל את פעילות הארגון.

מה היקף הפעילות של העמותה בבאר שבע ואיך זה בא לידי ביטוי?
''הפעילות מתבצעת אחת לשבועיים בימי שישי. תחילה נפגשים בשוק העירוני לאיסוף תרומות מבעלי הבסטות השונות, כשמשם אנחנו משנעים אותן למחסן שלנו ברחוב רוטנברג, בשכונה ג'. לאחר מכן, אנו ממיינים ואורזים את התרומות אשר מועברות ישירות לבתי המשפחות. דניאל - "אנחנו באמת שואפים בכל שבוע להגיע למספר הרב ביותר של משפחות. המארז שלנו מלא בטוב של מוצרים יבשים, פירות, ירקות, לחמים. ובסופו של יום החזון שלנו הוא להצליח לקיים את החלוקה בכל יום שישי באופן קבוע''.

עם הזמן, למדו שני המנהלים כי בבאר שבע כמו בבאר שבע, תושבי העיר לא יכולים להישאר אדישים לנוכח פעילות חברתית ערכית וחשובה. על כך מספר כפיר - ''יש הירתמות מחממת לב ממש. בבאר שבע ישנם אנשים שאכפת להם מהקהילה ומאנשים שקשה להם". דניאל מוסיפה ואומרת - "רבים מהתושבים נרתמים למען המטרה החשובה הזו. אך למרות זאת אנו עדיין נתקלים בקשיים של לוגיסטיקה, חוסר בנהגים שישנעו את סלי המזון למשפחות ותרומות כספיות ומוצרי מזון."

בנוסף, מציינים השניים לטובה את עיריית באר שבע, אשר לטענתם תומכים בעמותה בצורה יוצאת דופן - "הם מכירים בנו כארגון ואנו בקשר רציף איתם לגבי הפעילות שלנו. בנוסף לכך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב מקצה לנו מלגאים ומכירה בנו כפעילות חברתית כמתווה 2 נק"ז לסטודנטים''.

איך קורה לדעתכם שיש כל כך הרבה משפחות נזקקות בבאר שבע?
''שאלה טובה, והתשובה לה יכולה להיות מגוונת. לצערנו אנחנו נתקלים בהמון משפחות חדשות שמבקשות להיכנס לרשימת ההמתנה לחלוקה הבאה. אנו מעוניינים להגיע לכולם, ולא להשאיר אף אחד מאחור – ולכן אנו זקוקים לתמיכה נוספת ונרחבת ככל הניתן''.

יש ארגון שעומד מאחוריכם? כלומר – איך דואגים להמשיך את המיזם הזה בעתיד?
דניאל - "כן. יש שני ארגונים שדואגים לוודא שהמיזם של סל"ק יהיה עם המשכיות בעתיד. האחד – עמותת ''שכן טוב''. עמותה שכל מטרתה היא לקדם אוכלוסיות חלשות בחברה. היא תומכת בנו כלכלית ואף תורמת מוצרים באופן שוטף למשפחות שלנו. השני – ארגון ''שגרירי רוטשילד''. הארגון תומך בנו באופן מלא מבחינה ארגונית, דואג ללוות אותנו בכל צעד ומהווה שותף מלא לפעילות המדהימה שלנו''.

כפיר - "לשמחתנו משפחת סל"ק רק מתרחבת, ומצוות של 5 אנשים (בעקבות הקורונה) – גדלנו ל-15 אנשי צוות נהדרים, מריבתם סטודנטים, שמבינים את חשיבות הארגון ודואגים להמשיך את מטרתו, מלאים במוטיבציה פנימית לתרומה לאחר''.

דניאל חקשור. קרדיט - עמותת סל"ק

כפיר מלמד. קרדיט - עמותת סל"קגם בפורים הקרוב, לא שוכחת העמותה לדאוג למי שרק אפשר. ב-14 לחודש (יום שני), יערכו כפיר, דניאל ושאר עשרות חברי העמותה הפנינג ענק ומעניין במרכזו תאסוף העמותה תרומות למשפחות נזקקות, רגע לפני החג. על כך הם מספרים - "לכבוד חג הפורים היה לנו חשוב לעשות משהו קצת יוצא דופן, חלוקת מזון כמו בכל שנה אבל בתוספת ערך מוסף. חשוב לנו להוקיר תודה למתנדבים שלנו, להפוך את המצווה של תרומות ואריזת סלי מזון למשהו כיפי. אז פנינו לזאפה באר שבע שנרתמו לפרויקט הזה בידיים מלאות והרמנו הפנינג פורים שכולל בתוכו דיג'יי, דוכני פעילויות ואווירה מהנה ויכלול בתוכו גם איסוף סלי מזון, אריזה ובסופו חלוקה למשפחות שלנו".

האירוע הקרוב ייצא לדרך בשעה 15:00 ב"זאפה באר שבע". על מנת להירשם ולקחת חלק היכנסו ללינק באתר הרשמי של סל"ק - https://www.selek-il.com/event-details/purim

האתר הרשמי של העמותה: https://www.selek-il.com
סל"ק בפייסבוק: סל"ק – חלוקת מזון

סלק באינסטגרם: Seleq_7

"אנחנו נתקלים בהמון משפחות חדשות שמבקשות להיכנס לרשימת ההמתנה". קרדיט - עמותת סל"קחבר עמותת סל"ק. קרדיט - סל"ק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5a50de91-e161-4ed4-9d47-53d7791f57de','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה