יום המעשים הטובים בבאר שבע יוצא לדרך

$(function(){setImageBanner('9903f254-a7ec-4765-8cff-4cc1c9ab1ebe','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היום אנו מציינים את יום המעשים הטובים 2021, כאן בבאר שבע ובכלל ברחבי העולם. מדובר ביום של עשייה למען הזולת והסביבה, כאשר את היום המיוחד יציינו ברחבי בירת הנגב בשלל אירועים ופעילויות בסימן הוקרה למתנדבים והארגונים שפעלו בזמן מגיפת הקורונה

כמיטב המסורת יפתח היום יום שלישי (16.3) יום המעשים הטובים בבאר שבע בשורה של פעילויות וארועים. העיר באר שבע נערכת כבכל שנה ל"יום המעשים הטובים", שהפך ליום גלובלי המאחד יותר מ- 100 מדינות בעשייה למען הזולת והסביבה.

זהו יום המציין פעילות של עשיית טוב המקדמת את הלכידות הקהילתית, מגדילה ערבות הדדית ומרחיבה מעגלי התנדבות. המסר העיקרי ביום זה הוא שכל אחד ואחת יכולים לעשות מעשה טוב וכולם יכולים להתחבר ליוזמה כלשהי למען החברה. הפעילויות המגוונות יתקיימו בשיתוף גופים רבים בעיר, בהם אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע, אגף משאבי אנוש, אגף גנים ונוף, מינהל החינוך, חברת כיוונים, תנועות נוער, ארגונים ומוסדות ועוד. הציבור מוזמן להצטרף לשלל היוזמות, שיתקיימו כמובן בהתאם להנחיות התו הסגול.

בהתאם לחזון העירוני בהובלת ראש העיר רוביק דנילוביץ' אשר חרטה על דגלה את נושא ההתנדבות ובמעורבות החברתית, העיר באר שבע בחרה לציין את יום המעשים הטובים בסימן הוקרה למתנדבים ולארגונים שפעלו בזמן מגפת הקורונה. מתנדבי העיר הגישו סיוע לתושבי העיר, בין היתר, בעריכת קניות ורכישת תרופות לחולי קורונה ולמבודדים, תמכו באזרחים וותיקים וסייעו להם להגיע לחיסון ועוד. עובדי עיריית באר שבע יביעו את תודתם למתנדבים במסר אישי, בשי ובתעודת הוקרה למתנדבים בשמו של ראש העיר.

באדיבות עיריית באר שבע, ארכיון

מיזם מרגש יתקיים למען הצוותים הרפואיים בבית החולים סורוקה בשיתוף של הנהלת ביה"ח עם אגף הרווחה והשירותים החברתיים ומפעל הפיס (פרויקט "מתחברים") יחד עם מחלימי קורונה. אנשי הצוות הרפואי יקבלו שי ייחודי וברכות אישיות מאזרחים וותיקים מגיל 65 שאושפזו במחלקות הקורונה והחלימו מהנגיף. פעילות לאזרחים וותיקים – "אמץ קשיש" - תתקיים גם במסגרת שיתוף פעולה של חברת "כיוונים" עם חברי "מכבי צעיר", שישמחו קשישים בודדים בשכונת רמות. כמו כן, עובדי "כיוונים", חברי "מכבי צעיר" ומתנדבי "עמיתים" יזמו פעילות בשם "לתת מלב אל לב" ויחלקו מזון וציוד לאוכלוסיות מיוחדות ברחבי אזור קהילת דרום - מזרח ב"ש (נווה נוי, נחל בקע, דרום והעיר העתיקה).

מיזם נוסף בשם "מקהלה קהילתית" יתקיים על ידי "הסיירות הקהילתיות". תושבי העיר שנרשמו מראש יקבלו ערכה חגיגית וכולם מוזמנים לקיים פעילות של שירה קהילתית במרחב הפתוח ופעילות יצירה שמחה לילדים. גם בגינות הקהילתיות נערכים ליום המעשים הטובים בשלל פעילויות של שתילה וחידוש הגינות: בגינת "הבית הלבן", בגינת רוטנברג, בגינת המרכז לגיל הרך, בגינה הקהילתית בבאר שובע, בגינת סיגלית וביער האקלים ברמות.

במערכת החינוך יציינו יום זה בפעילויות שונות. למשל, בביה"ס נבון יקיימו פעילות של בניית לוח Faming לדמות משמעותית, מתוך מטרה לעודד את הילדים לעבור משפה של shaming לשיח חיובי. בחינוך העל-יסודי יתקיימו מיזמים בשיתוף תיכונים שונים בעיר, בהם תיכון ברנקו-וייס, מקיף רמות, מקיף ו', מקיף רגר, מקיף רבין, אולפנת חן במדבר ועוד. התלמידים יפעלו למען תושבי העיר בחלוקת תרומות, ברכות לצוותים רפואיים ולחיילים, פעילויות למען קשישים, ניקיון העיר וקיימות ועוד. גם בחינוך המיוחד יום המעשים הטובים יהיה גדוש בפעולות מרגשות של תרומה לקהילה כמו הכנת סרטון למתנדבים, הכנת סל מפנק לבית אבות בעיר, הכנת אלבום "מעשים טובים" ופעילויות נוספות, זאת יחד עם תלמידי בתי הספר אורים, אילנות, גשר, דקלים, יסודות, שחר ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('88ca4ab5-413d-4eab-820e-e4be8350dc1f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה