יוזמה בימי קורונה: מגלים את הפנים מאחורי המסכה!

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('723c6666-51ba-4481-8ca3-d5698a320b86','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('723c6666-51ba-4481-8ca3-d5698a320b86','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

המיגון הרב שהצוותים הרפואיים נאלצים לעטות על עצמם בתקופת הקורונה, יוצר ריחוק בינם לבין המטופלים. מיזם "מאיר פנים" מציע פתרון פשוט- מדבקה אישית עם תמונת המטפל אותה הם עונדים על חליפות המגן. יוזמי הפרויקט: "המטופלים רואים את החיוך שמאחורי המסכה, זה מחזק את הקשר עם הרופאים ומקל על הבדידות"

בתקופת הקורונה הצוותים הרפואיים חייבים לשמור על עצמם בעזרת אמצעי מיגון רבים. לא פעם, המיגון הזה יוצר ריחוק בינם לבין המטופלים, תחושה ש"חייזר", אדם זר, הוא זה שמעניק לך טיפול רפואי במחלקת הקורונה בבית החולים. מיזם "מאיר פנים" הוקם במיוחד בשביל זה. באמצעות המיזם מעניקים לכל מטפל בצוות הרפואי מדבקה אישית, אותה הוא עונד על חליפת המגן במרכז החזה ובגב. בזכות התמונה המטופל רואה את הפנים המחייכות של אנשי הצוות הרפואי שמטפלים בו, כך מצומצם הריחוק בינו לבין המטפלים והטיפול הרפואי משתפר. "הרופאים מתארים את המדבקה כקסם, זה מגשר על הפער בקשר האנושי שיוצר המיגון", מספרת ל'באר שבע נט' ד"ר ליאור רוזנטל, אחת ממקימות המיזם.

קרדיט מיזם "מאיר פנים"

"מאיר פנים" הוא מיזם ללא מטרות רווח שיצא לדרך לפני פחות משבועיים. היום המיזם פועל במספר בתי חולים בארץ ושואף להגיע לכל מחלקה ואנשי צוות שמתמודדים עם הקורונה. את המיזם מובילים: ניסים אסייג - סטודנט לרפואה באוניברסיטת ת"א, מייסד המיזם, בוגר קורס חובלים; ד"ר ליאור רוזנטל - רופאה, בקרוב מתחילה התמחות במחלקה לרפואה דחופה בביה"ח אסף הרופא (שמיר), אחראית על תיאום וייעוץ רפואי; ענת סקילאר- סטודנטית לרפואה באוניברסיטת ת"א, אחראית על גיוס בתי חולים וקשר שוטף מול המחלקות; ירדן גיל- מועמדת ללימודי רפואה, אחראית על מדיה דיגיטלית; מתן רוז- מנהל בחברת הייטק, סטודנט לתואר שני במנהל עסקים, מנהל שיווק ופיתוח עסקי (בוגר קורס חובלים); דייגו רוסמן- צלם עצמאי, אחראי צילום ועריכה גרפית; איתמר ישראלית- סטודנט למדעי המחשב, אחראי על ניהול עיצוב, קישור לבתי דפוס. למיזם נרתמו עמותת "מגדלור" וחברת Hp אינדיגו.

מאיפה נולד הרעיון?

"המיזם התחיל בעקבות פוסט בפייסבוק שנחשפנו אליו, רופאה מתמחה במחלקת קורונה סיפרה על הקושי שלה והטיפול תחת אמצעי המיגון אל מול המטופלים. היא הדגישה שלא רואים את העיניים שלה והיא לא יכולה ליצור קשר קרוב. כל אחד מאיתנו הגיב לזה והחלטנו שאנחנו חייבים לעשות משהו ולמצוא פתרון למצב. מפה נולד הרעיון של להדפיס מדבקות פנים שמודבקות על חזית חליפת המיגון מבחוץ ומאפשרות ליצור את הקשר והחיבור הבסיסי בין אדם אנושי שמדבר איתך, ככה אתה לא מוקף בבדידות במקום שאתה לא מכיר ואנשים שאתה לא רואה. כדי להמשיך ולהקים את המיזם יצרנו קשר עם עמותת מגדלור, שתומכת ביוצאי קורס חובלים, הם נרתמו ועזרו לנו בפרסום ובמימון הראשוני. היום אנחנו שישה אנשים שמובילים את המיזם, כולנו עושים הכל בהתנדבות. גייסנו מתנדבים בבית דפוס והפצה, בשינוע, בתיאום ויצירת קשר עם בתי החולים ופרסום ברשתות החברתיות".

 

מחזקים את הקשר האנושי

בפועל יוצרים המתנדבים ופעילי המיזם קשר עם המחלקות השונות בבתי החולים, מקבלים מהם את השמות והתמונות של אנשי הצוות, מבצעים הדפסה של מדבקות עם הפנים של הצוות המטפל ומשנעים אותן לבית החולים. הצוות הרפואי מדביק את המדבקות על חליפות המיגון באיזור החזה והגב ובכך מתאפשרת תקשורת טובה יותר עם המטופלים ואנשי הצוות. נכון לעכשיו מיזם "מאיר פנים" עדיין לא הגיע לבית החולים סורוקה בבאר שבע אך הם לאט לאט מתרחבים ורוצים להגיע לכל בית חולים בארץ כדי לסייע לכולם. לשם כך, המיזם זקוק לעוד תרומות כדי להמשיך ולהצליח לענות על כל הפניות, "ככל שהפניות עולות הצרכים שלנו גדלים, המכשול העיקרי כרגע הוא הכלכלי, צריך עוד תרומות כדי שנוכל להמשיך לייצר עוד מדבקות", אומרת ד"ר רוזנטל.

איך התגובות עד כה של הצוותים הרפואיים ושל החולים?

"תגובות מדהימות, ממה שאנחנו שומעים הרופאים מתארים את פתרון המדבקה כקסם. זה פטנט כל כך פשוט שלא מחייב מהם כמעט שום דבר וזה משנה את התחושה ביחס של המטופלים אליהם, המטופלים מגישים קצת פחות מבודדים ומרוחקים. בנוסף המדבקות מסייעות גם לעבודה השוטפת של הצוותים הרפואיים בינם לבין עצמם, כך הם יכולים לזהות מי חבר הצוות שנמצא לידם בקלות. זה מענה גם למטופלים וגם לצורך של הרופאים ושיפור עבודת הצוות שלהם. את המדבקות אנחנו מספקים לכל אנשי הצוות במחלקות הקורונה, רופאים, כוחות עזר, צוותי ניקיון, עובדי משק... כדי לאפשר לכולם לעבוד יחד ולגשר על הפער שהמיגון יוצר".

קרדיט מיזם "מאיר פנים"

מה החשיבות בעיניך של סיוע לצוותים הרפואיים בתקופה הזו?

"כל הזמן אומרים שהרופאים הם חזית המאבק בקורונה, שהם הגיבורים הגדולים של המשבר וזה נכון. אז אם אפשר לעשות את הדברים הקטנים שמקלים עליהם חשוב לעזור. במקרה הזה הקשר האנושי בין רופא למטופל הוא הבסיס של הרפואה בעיני. ליצור קשר, להביט בעיניים, להעביר מסר של חיוך ועזרה- בגלל זה אנחנו הולכים להיות רופאים. בגלל הקורונה והמיגון היכולת שלך לעשות את זה כרופא מתבטלת וזה משנה את האופן בו אתה מטפל ומקשה על הטיפול. כל מענה על צורך של רופא הוא מבורך ולכן בחרנו לעשות את זה. כל מי שמעוניין לעזור או בתי חולים שרוצים להשתתף- פנו אלינו ונשמח לסייע".

 

לתרומות לחצו כאן

פרטים נוספים בדף הפייסבוק או האינסטגרם וגם בלינקדין

מייל ליצירת קשר - [email protected]

קרדיט מיזם "מאיר פנים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d881d8a8-0a1c-4f47-afcc-4f812a061b85','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה