"חשוב לי לקדם את הנוער בבאר שבע ובדרום"

$(function(){setImageBanner('617fe9e2-2980-42a3-9d95-e2adeec8f659','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היום, 12 באוגוסט, מציינים את יום הנוער הבינלאומי. לכבוד המאורע שוחחנו ב'באר שבע נט' עם רן שי מבאר שבע שנבחר ליו"ר מועצת התלמידים והנוער של מחוז דרום וסיפר על העשייה: "זו הזדמנות אדירה מבחינתי לקדם את הנוער בדרום"

היום, 12 באוגוסט, הוא יום הנוער הבינלאומי שנקבע על ידי האו"ם. היום הזה נועד להכיר בהישגי בני הנוער, לזהות את הפוטנציאל הטמון בהם ולגרום לבני הנוער הצעירים להיות מעורבים חברתית וקהילתית. לכבוד היום נכיר לכם את רן שי מבאר שבע, הוא רק בן 15, עולה לכיתה י' במקיף רגר בעיר, וכבר נבחר להיות יו"ר מועצת התלמידים והנוער במחוז דרום בשנה הקרובה.

עוד כשהיה בכיתה ה' בבית הספר היסודי בער בו הרצון לקדם עשייה חברתית, "בכיתה ה' הצטרפתי למועצת התלמידים בבית הספר, הייתי שנתיים היו"ר ועשינו שינויים גדולים, קידמו מיזמים חברתיים", סיפר ל'באר שבע נט' רן, "כשעליתי לחטיבת הביניים אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאני מפספס הזדמנות להצטרף למועצת התלמידים. הייתי מזכ"ל המועצה העירונית במשך שנתיים ומזכ"ל המועצה המחוזית שנה אחת וקידמנו בשנים האלה המון דברים עבור הנוער".

רן שי, צילום פרטי

תמיד ראית את עצמך כנציג ושליח הנוער? חשוב לך לקדם דברים למענם?

"כן זה תמיד בער בי. כשהייתי במועצת הנוער קידמנו את פרויקט "דרום שחור" שנועד להעלות את המודעות למצב בעוטף עזה להסלמה שהייתה, זה העלה את המודעות ואנחנו גאים בזה. חשוב לי לדאוג לזכויות הנוער בעיר, במחוז דרום ובכלל בארץ. לדאוג לתרבות הפנאי של הנוער בבאר שבע, לעזור לתנועות נוער ולהראות את הייצוג של מועצות התלמידים בבתי הספר. תמיד היה לי חשוב לקדם דברים למען הנוער והחברים שלי. אני לא מכיר את כל מי שהצביע לי במהלך השנים אבל אעשה כל מה שאני יכול כדי להיות יותר טוב, אני עושה את זה בשבילם".

לציון יום הנוער הבינלאומי, כיצד בני הנוער של היום יכולים להיות מעורבים יותר ברמה הגלובלית? השינוי מתחיל מפעולות ברמה המקומית בעיר?

"אני חושב שכן, רואים את הנוער היום עושה את זה ויותר מעורב. יש נוער שחשוב לו איכות הסביבה אז בני נוער הולכים ועושים יוזמות למחזור, ממחזרים בבית ומספקים על זה לחברים שלהם... בני נוער נאבקים בהטרדות מיניות ובאלימות. רואים את בני הנוער יוצאים בפעולות ולא עומדים מנגד".

כיצד לדעתך מגפת הקורונה השפיעה על בני הנוער בעיר ובדרום? איך אתם כמועצת תלמידים פועלים כדי לסייע לבני הנוער להתמודד עם המצב החדש?

"היה מדהים לראות את בני הנוער בתקופה הזו. נערים ונערות התקשרו אליי בלי סוף בדמעות שהם לא יכולים להתנדב ולהגיע לפעילויות שהם היו רגילים לעשות. בעקבות הקורונה בני הנוער בעיר התחילו למצוא דרכים אחרות להתנדב, בין אם לעשות שיעורים בזום, להציע שיעורים פרטיים בחינם, לעזור למבוגרים, לנוער בסיכון, לניצולי שואה... מבחינת עשייה ברמת המועצה בתקופה הזו אנחנו דאגנו להיות תמיד בקשר עם כל הגורמים בעיר, בין אם זה אחראי תנועות הנוער, עם אנשי יחידת הנוער של עיריית באר שבע, אנחנו בקשר רציף עם משרד החינוך ומשרד הבריאות. חשוב לנו שלבני הנוער יהיו כמה שיותר אפשרויות לעשייה ושהקורונה לא תעצור אותנו ממעורבות חברתית".

-

לאחרונה נבחר רן, כאמור, להיות יו"ר מועצת התלמידים והנוער במחוז דרום ומאוד התרגש מהבחירה בו. "אני נמצא כבר שלוש שנים במועצה המחוזית וזו הזדמנות אדירה מבחינתי ומבחינת המחוז להשתפר ולהתחזק עוד יותר. חשוב שהנוער ידע שהמועצה פועלת בשבילו כל הזמן", מוסיף רן. הוא מחליף בתפקיד את יובל גודקר מבאר שבע, שהייתה היו"ר בשנה האחרונה.

מה חשוב לך לקדם במסגרת התפקיד כיו"ר המועצה במחוז דרום?

"דבר ראשון חשוב לי שנגיע לבני הנוער בשטח, לדאוג למועצות הבית ספריות וברשויות. שהנוער יידע שיש את המועצה המחוזית שפועלת בשבילו. הנושא השני שחשוב לי לעסוק בו הוא אלימות מינית. פעלתי לזה גם כשהייתי צעיר יותר וזה נושא שמאוד חשוב לי. גם למרות האלימות ברשת יש דווקא בני נוער שמשתמשים בטכנולוגיה דווקא לעשות טוב, להציף אג'נדות חיוביות. בעיני היום הנוער מאוד אכפתי ורוצה להביא את השינוי. בני הנוער יותר מכבדים אחד את השני, ולדעתי יש הרבה פחות סובלנות להטרדות מיניות ואני רואה את זה בפועל. בנוסף, חשוב לי לפעול למען שוויון. במחוז הדרום רבע מהרשויות הן מהמגזר הבדואי. אני בנער הצלחתי ליצור הרבה חברויות ושותפויות עם חברים בדואים וערבים וחשוב שנעשה את זה יותר. ליצור שיתוף פעולה בין בני נוער מכל המגזרים, להראות שהשוויון יכול להתחיל בקשר בנינו".

מה החלום שלך, מה תרצה לעשות עוד 10 שנים?

"אני יודע שבוודאות אהיה בעשייה ציבורית, שאדאג לאחרים בצורה כזו או אחרת. אני רוצה להיות יועץ בבית ספר או להיות בעשייה בתחום החינוך הבלתי פורמלי, לעזור לאחרים. אני מאוד אוהב את כל מוצעות התלמידים והנוער, עוד ועוד בני נוער מגיעים אליהן ומצטרפים לעשייה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a18b6bf6-d198-4304-bf02-fb9a107db360','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה