חולמים להיות רופאים מגיל צעיר? הכירו את כיתת רימון של מקיף ג'

$(function(){setImageBanner('9c8f65aa-3d6b-45d8-ba12-eb94ba90474b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בית ספר תיכון עירוני מקיף ג' החליט לקחת את החינוך צעד אחד קדימה ויזם את תכנית הלימודים 'רימון' החל מכיתה ז' לתלמידי באר שבע והסביבה. התכנית משלבת לימודי רפואה עם מדעי הרוח והאדם

לפני קצת יותר משלוש שנים יצאה לדרך תכנית הלימודים של כיתת 'רימון' בבית הספר תיכון עירוני מקיף ג' בבאר שבע. במסגרת תכנית הלימודים ישלבו התלמידים לימודי רפואה עם מדעי הרוח והאדם כבר מכיתה ז' בתכנית שש-שנתית. מטרת התוכנית של מקיף ג' היא לעורר אצל הדור הצעיר את יצר הסקרנות, לגלות עולמות חדשים ומרתקים, לשאוף למצוינות, ובתקווה גם ליצור חברה ישראלית טובה יותר. במסגרת תכנית 'רימון' התלמידים ילמדו פעם בשבוע בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. היוזמה המרתקת נולדה בשיתוף עם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון, עיריית באר שבע, בית המדרש לרוח האדם – נועם, ומשרד החינוך.

צילום באדיבות בית ספר תיכון עירוני מקיף ג'

"בחשיבה שלנו כבית ספר אנחנו רוצים להכשיר תלמידים מצוינים שיתפתחו להיות בוגרים חושבים, משכילים, מעורבים, בעלי עומק פנימי ועומק מחשבה, חלק ממנהיגי החברה הישראלית", משתפת אותנו חוה סטרול, מנהלת בית הספר תיכון עירוני מקיף ג'. "הילדים הללו יקבלו תכנית מעבר לתכנית הלימודים הרגילה, תכנית שמנחילה מצוינות, והם ילמדו אותה במשך יום שלם במרחב לימודי אחר, בתוך בית הספר לרפואה. גם את מקצועות הרפואה וגם את מקצועות רוח האדם", מסבירה חוה. את התכנית מנחה פרופסור יניב אלמוג, מנהל יחידת טיפול נמרץ פנימי ומייסד בית המדרש לרוח האדם, ויחד עם צוות בית הספר בנו את התכנים הלימודיים. "זו פעם ראשונה בה בית ספר קיבל את המנדט לכתוב תכנית לימודים, זו תכנית ייחודית שמעניקה המון כלים לתלמידים", מדגישה חוה.

רפואה, ייעוד, מצוינות ונתינה

אלו הם ראשי התיבות של 'רימון', כשגם השם משקף את התפיסה הערכית, החינוכית והמקצועית של התכנית. במסגרת לימודי הרפואה לומדים התלמידים את הנושאים הנלמדים בשנה א' באקדמיה בצורה מותאמת עבורם. השיעורים מועברים על ידי סטודנטים לרפואה בהם מלמדים נושאים כמו מערכות הגוף השונות, מערך הדם, הלב והנשימה, קורס עזרה ראשונה, היכרות עם מצבים רפואיים כמו שבץ, התעלפות, טביעה, התחשמלות ועוד. ישנה למשל הרצאה של קרדיולוג שעשה לתלמידים אקו לב וגם הדמיה של צילומי רנטגן. בכל הנוגע למקצועות רוח האדם, עוסקים התלמידים בשאלות מהותיות שנוגעות לחיים שלנו כפרטים וכחברה במטרה לפתח לומד בעל ידע רחב וחוש ביקורת מפותח. לדוגמה לומדים על משמעות הבחירה, משמעות האחריות, על סוד כוחה של הקבוצה, התנדבות, מנהיגות, יצירה ויצירתיות, מקיימים מעגלי שיח ויוצאים לסיורים לימודיים וחברתיים.

צילום באדיבות בית ספר תיכון עירוני מקיף ג'

מדובר בתכנית צומחת שש-שנתית, כשנכון לעכשיו כיתת רימון קיימת בשכבות ז', ח' וט' ובשנה הבאה עתידה להיפתח כיתה נוספת בשכבה ז' וכיתה בשכבה י'. מדובר בתכנית לימודים ברמה גבוהה שמכשירה תלמידים מצטיינים. כיתת רימון היא על אזורית ויכולים להגיע אליה מכל רחבי באר שבע והנגב. "אנחנו מחפשים להרחיב דעת, לטפח יצירתיות, לפתח כלים וכישורי חיים. אנחנו לא מכשירים את התלמידים כדי לתת להם קרדיט לכניסה לבית ספר לרפואה, המטרה היא להקנות להם כלים חינוכיים ערכיים שיובילו אותם להיות בוגרים משכילים, חושבים, בעלי דעת, מוכנים לתרום לחברה בה הם חיים, הן כפרטים והן כקבוצה. אם הם ירצו ללמוד רפואה תהיה להם היכולת, הכלים והדעת כדי להתקבל", מסבירה חוה.

שואפים גבוה

כדי להתקבל לכיתת רימון על התלמידים להיות עם ממוצע ציונים גבוה וגם בעלי ערכים. "אנחנו מחפשים תלמידים שואפים וחולמים, תלמידים שצמאים לידע וחדוות הגילוי, לא נרתעים מאתגרים, בעלי כושר התמדה ודבקות במשימה, תחושת שייכות ומוטיבציה. כאלו ששואפים ללמוד בסביבה המפתחת סקרנות ויצירתיות", חוה מוסיפה. תחילה המועמדים עוברים ראיונות אישיים ומביאים תעודת הישגים. לאחר מכן מתקיימת מכינה הכוללת לימודי מתמטיקה, מדעים וסדנאות רוח האדם. מי שעבר את המכינה יגיע לפני פתיחת שנת הלימודים ליום עיון בפארק קרסו למדע שם הכיתה מתגבשת ויוצאת לדרך. בכל כיתה יש עד 36 תלמידים. בשבוע שעבר, התקיים יום פתוח לתכנית הלימודים לשנה הבאה בכיתת רימון במקיף ג', כשהביקוש רב מצד תלמידים מכל רחבי העיר והדרום.

צילום באדיבות בית ספר תיכון עירוני מקיף ג'

"רימון זו חוויה מאוד מיוחדת, זו אפשרות לדעת וללמוד דברים חדשים. זה נותן אפשרות להתפתח ולהעמיק את החשיבה גם מבחינת רוח וגם מבחינת הרפואה. מצד אחד רמת הלימודים מאוד גבוהה ומצד שני עדיין יש את החיבוק והיחס האישי מכל המורים והסטודנטים. המסגרת עוזרת ותומכת. רימון בשבילי זה חוויה חדשה לגמרי והזדמנות חד פעמית", משתפת אותנו ירין, תלמידה כיתה ט' בכיתת רימון. גם מרים מכיתה ח' מצטרפת לדבריה ואומרת: "בלימודי רוח האדם אנחנו לומדים על מקומנו בחברה, כיצד אנחנו מציגים את עצמנו וכיצד מקבלים את עצמנו. מרגישים תחושת ביטחון ואפשרות לביטוי עצמי שעולה עם כל שיעור ושיעור, והידע שאנחנו מקבלים מלימודי הרפואה חיוני ויעזור לנו בעתיד". התלמידים מספרים כי יש ביניהם קשר טוב ותומך בין כל שכבות הגיל שלוקחות חלק ב'כיתת רימון'. ירין מסכמת: "אנחנו מלמדים ותומכים אחד בשני, ממש כמו משפחה קטנה".

רוצים גם להתחיל להגשים את החלום כבר בכיתה ז'? מוזמנות ומוזמנים לפנות במייל - [email protected]  או בטלפון - 0544509395

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2ece302e-6aa1-4fc3-800d-6dc0f9a73a6a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה