"זו תחושת גאווה שיש הערכה לעשייה של הגדוד"

$(function(){setImageBanner('af778901-e4eb-49da-bfd6-d0770dd71cb7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מפקד פיקוד הצפון העניק לאחרונה אות הצטיינות ליחידות וחיילים אשר תרמו לעשייה המבצעית ושמרו על ביטחון התושבים תחת ההתרעה האחרונה 'יוצא לאור', כאשר גדוד 603 קיבל את מגן כוכב הצפון. סרן עומר משה מבאר שבע, מפקד הפלס"ם בגדוד סיפר ל'באר שבע נט' על תפקידו, על האתגרים בתקופת ההתרעה ועל התחושות עם קבלת המגן: "אפשרנו לאזרחי מדינת ישראל לשמור על שגרת חיים, זה הגמול הכי גדול לעשייה שלנו"

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, העניק לאחרונה את 'מגן כוכב הצפון' ליחידות ולחיילים אשר תרמו לעשייה המבצעית של פיקוד הצפון, מנעו השיגים לאויב, שמרו על ביטחונם של תושבי הצפון ועיצבו את המציאות הביטחונית בזירת הפיקוד תחת ההתרעה האחרונה, לאחרונה נחשף שמה - 'יוצא לאור'.

גדוד 603 אשר קיבל את מגן כוכב הצפון קיבל אותו בעקבות ביצוע תעסוקה מבצעית בגזרת זרעית באוגדה 91. התעסוקה המבצעית של הגדוד התארכה לשמונה חודשים כאשר מתוכם ארבעה חודשים פעלו במסגרת התרעה - בעקבות היערכות 'יוצא לאור'. סרן עומר משה, מפקד הפלס"ם בגדוד 603 של חטיבה 7, בן 27 מבאר שבע ושירת בגזרה הצפונית בחודשים האחרונים. פלוגתו של עומר בהובלתו ביצעה מבצעים לוגיסטיים מסובכים בתקופת ההתרעה של יוצא לאור ואיפשרה את הרציפות המבצעית של הגדוד.

"פלס"ם זו פלוגת סיוע מנהלתי, אז בתפקיד שלי אני אחראי על מקצועות המנהלה בגדוד. החל מרפואה, תקשוב, רכב, חימוש, מטבח, שלישות וכוח אדם. התפקיד שלנו בפלוגה הוא לתת מענה לפלוגות הלוחמות בגדוד כשהן לא יכולות להתקיים בלי הסיוע המנהלתי בשטח", סיפר סרן עומר ל'באר שבע נט'.

סרן עומר משה, קרדיט דובר צה"ל

מה אתה יכול לספר לנו על העשייה המבצעית של הפלוגה בתקופת ההתרעה 'יוצא לאור' בחודשים האחרונים?

"כל מה שסיפרתי שאנחנו עושים בשגרה, במצב שהגדוד תחת התרעה זה הרבה יותר מורכב, במהלך תעסוקה מבצעית בגזרת זרעית הופעלנו תחת איום ממשי, מה שהקשה מאוד על כל מתן הסיוע לפלוגות. החיילים היו בשטח במשך הרבה מאוד זמן ואנחנו שאמונים על תחומי האספקה, האחזקה, הרפואה וכדומה צריכים להגיע אליהם. אז בפועל עשינו את זה באמצעות אנשי קבע וותיקים שלא יצאו הביתה הרבה זמן. אלה למשל חיילים תומכי לחימה שיודעים להפעיל רכבים וכלים כבדים שעושים עליהם הסמכות בשגרה ואז בזמן התרעה יודעים להפעיל אותם בהתאם לצורך. המטרה היא להגיע לכל נקודת קצה שיש בו כוח. לספק לו אוכל, מים, דלק, אחזקה, תאורה, טיפולים שגרתיים, כל המעטפת שהכוח צריך כדי להתקיים. אז במשך ימים ארוכים היינו בתצורה קרבית ומידי לילה הוצאנו מבצעים לוגיסטיים מורכבים, זה דורש תכנון, עמידה בלחץ, אישור תכניות וירידה לפרטים. כל 72 היינו מגיעים לכוח אחר וזה הצליח בזכות אנשי קבע וחיילים חזקים בפלוגה".

מה היו הקשיים והאתגרים במהלך שמונת החודשים הללו?

"הקושי הגדול היה שהתקופה של ההתרעה התקיימה במקביל לקורונה. היו חיילים תומכי לחימה שלא יצאו הביתה כמעט חודשיים בגלל ההתרעה הזו, היינו צריכים אותם בזמינות מלאה. אז מרחק מהמשפחות של אנשי הקבע עם ילדים, מבנות זוג זה לא פשוט... קשה לשמור על דריכות לאורך זמן בתקופה כזו ולייצר לחיילים עניין במשימה, כך שהיא לא חוזרת על עצמה ונהיית שגרתית. היה לי חשוב לשמור על דריכות ומצב רוח טוב, אז עשינו הפנינג הפוגה גדול שהכנסנו אותו בשני מקטעים שונים כדי שכולם יוכל להשתתף, כדי לתת רגע אוויר עם מסרים מהבית, עם חלוקה של ציוד חדש. חשוב בתקופה כזו לשמור על מורל גבוה ואווירה טובה".

סרן עומר משה, קרדיט דובר צה"ל

גם ברמה האישית סרן משה מספר שהמרחק מהבית, כשהוא נמצא בצפון אך מגורר בבאר שבע, היה עבורו לא פשוט. "בת הזוג שלי סטודנטית ונמצאת מבאר שבע וברמה האישית זה היה הקושי והאתגר המשמעותי", מוסיף עומר, "בנוסף האתגר ברמת המשימה היה לתפעל את המורכבות של התקופה הזו בשטח, הייתה הרבה אחריות והיה אסור לעשות טעויות תחת התרעה. מצד שני אתה כן רוצה להיות זמין לבית ולשמור על קשר אז היה כאן אתגר בתוך אתגר".

לאחרונה קיבלתם בגדוד את מגן כוכב הצפון ממפקד פיקוד צפון על תרומתכם לשמירה על ביטחון תושבי הצפון, איך התחושות כמפקד בגדוד?

"התחושה היתה תחושת גאווה על כך שיש הערכה מהמפקדים הבכירים ביותר בצבא לעשייה שלנו, לעשייה הגדודית וזה הגיע עד אחרון החיילים. הצגנו את זה בטקס גדודי לכולם וזה עשה תחושת טובות. יש משהו מיוחד בהצטיינות כוללת ולא אישית, היא מעידה על לכידות, על חוסן, על מסגרת שיודעת לקחת משימות ולבצע אותן ברמה הגבוהה ביותר. הצטיינות כמו מגן כוכב הצפון מראה על עשייה של ביחד, על שיתוף פעולה בין כל החיילים, בין הלוחמים ללא לוחמים, בין כל המסגרות".

מה היית רוצה להגיד לכל החיילים והלוחמים של הגדוד?

"הייתי רוצה להגיד להם שאני מאוד גאה בהם, אמרתי את זה גם לחיילים שלי, הם עשו משימות תחת הרבה לחץ נפשי ופיזי. היו בתקופה הזו הרבה עומסים מנטליים והחיילים עשו את התפקיד שלהם בהגנה על הבית, אנחנו יודעים שמה שאנחנו עושים אולי נסתר מהעין, אבל מבחינתנו איפשרנו לאזרחי מדינת ישראל לנפוש בארץ, לשמור על שגרת חיים תקינה וזה הגמול הכי טוב לעשייה שלנו. לדאוג שהאזרח בסוף יכול לטייל בצפון ולהיות בשגרה רגילה על אף ההתרעה. אנחנו נמשיך במשימתנו ויש לפנינו אתגרים רבים בהמשך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f346dd7b-f644-4dc1-a5c1-4f7fd1149c0f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה