"זו לא עוד חנות יד שנייה, זו חנות עם לב שמהותה נתינה"

$(function(){setImageBanner('c06e446d-a690-4402-8a4a-1f95b4e8c760','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מתנדבי ויצו פועלים ללא הפסקה למען נערות ונשים בסיכון, כשהם מפעילים במשך שנים רבות את ה"ביגודית" חנות בגדי יד שנייה כאשר כל ההכנסות קודש להמשך פעילות הסניף למען הקהילה. יו"ר ויצו באר שבע קרולה צ'אושו סיפרה ל'באר שבע נט' על חשיבות העשייה: "זה המקום בו כל אישה, נערה וילד מקבלים מענה"

בסניפי ויצו ברחבי ארץ ממוקמות חנויות יד שניה וגם כאן בבאר שבע. מתנדבות ויצו ישראל, המפעילות חנויות אלה  מסייעות במתן בגדים לנזקקים המופנים על ידי משרדי הרווחה ברשויות המקומיות.  בחנויות ניתן  לרכוש בגדים במחיר סמלי, כאשר כל הכנסות החנות הן קודש להמשך ופיתוח פעילות הסניף למען הקהילה. שוחחנו ב'באר שבע נט' עם יו"ר ויצו באר שבע, קרולה צ'אושו, ועם עמיטל מנהלת ה"ביגודית" בעיר על העשייה, על ימי הקורונה ועל חשיבות הסיוע לאוכלוסיות בסיכון.

ארגון ויצו ישראל מוביל לשינויים למען  שיפור החברה בישראל, תוך שימת דגש על קידום מעמד האישה, שוויון בחינוך, רווחת המשפחה ותמיכה באוכלוסיות חלשות. סניף ויצו באר שבע הוקם על ידי פרידל האפ, ילידת גרמניה שעלתה ארצה מבוליביה וכיהנה כיו"ר הסניף כ- 17 שנה. כיום, כאמור, קרולה צ'אושו נמצאת בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, כשבעברה הייתה מורה למתמטיקה ויצאה לגמלאות. "תמיד אמרתי שברגע שאהיה פנויה אתנדב, ראיתי את ההודעה למכרז לויצו בעיר והבנתי שזה יכול להתאים לי, שזה מקום בו עובדים עם נוער, עם נשים ולמענם", סיפרה קרולה ל'באר שבע נט'.

עו"ד מינה קלמן חדד חברת מועצת העיר ומתנדבת, קרולה צ'אושו יו"ר ויצו באר שבע, ועמיטל מנהלת הביגודית

ויצו למען הקהילה

המתנדבות בויצו באר שבע פועלות במספר תחומים, כמו קידום קבוצות חברתיות שמטרתן לתת מענה לצרכים של האוכלוסיות השונות, ותכניות בתוך ‘ויצו’ עבור ילדים, נערות ונשים. "זה המקום בו כל אישה, כל ילד וכל נערה מקבלים בו מענה, כל אחת יכולה למצוא פה דלת פתוחה, אנחנו יודעים לסייע ולתת פתרונות", אומרת קרולה. בין התכניות שמפעילים בויצו באר שבע תוכלו למצוא את תכנית "פנינים"- תכנית מדעית טכנולוגית שנותנת מענה לילדים, תכנית "עוצמה צעירה"- תכנית מנהיגות המיועדת לבנות כיתה ח', ותכנית "מנהיגות צעירה"- המשלבת בין תאוריה והתנסות מעשית בתחום המנהיגות האישית המפתחת את דור ההמשך בסניף. כמו כן, בויצו מפעילים תכניות לאימהות ונשים בסיכון כדי לסייע להן במידת הצורך.

כדי להמשיך ולקדם את התכניות למען הנוער והנשים בעיר, בויצו מפעילים בשנים האחרונות גם את הביגודית, חנות בגדי יד שנייה כשכל ההכנסות ממכירת הפרטים הן לטובת קידום התכניות הללו. "יש לנו מבחר גדול של בגדים, גם יד שנייה ולפעמים גם פריטים חדשים, רהיטים קטנים, תכשיטים... הביגודית מתנהלת ברובה על ידי מתנדבות, שתי מתנדבות בכל משמרת שמגיעות ומסייעות, ממיינות ומסדרות את הבגדים, עוזרות ללקוחות", סיפרה עמיטל מנהלת הביגודית ל'באר שבע נט', "כל ההכנסות מיועדות לקידום פעילויות ויצו למען הקהילה".

 ביגודית ויצו באר שבע

מדוע המכירה בביגודית כל כך חשובה? זה מסייע לסניף להמשיך להתקיים?

"פעילות הביגודית נותנת לסניף גב כלכלי, כמעט שמונים אחוזים מהכספים שלנו מגויסים בעזרת הביגודית, זו לא עוד חנות יד שנייה, זו חנות עם לב. אנחנו מקבלים המון תרומות מתושבי באר שבע והסביבה, את הפריטים המתנדבות ממיינות לחנות, לירידים שנתיים ומה שלא מתאים הולך למחזור, שום דבר לא נזרק. כל תכנית שאנחנו מפעילים עולה כסף, המרצים שמגיעים להעביר הרצאות, התחזוקה של הסניף... באות אלינו משפחות מהרווחה, הורים עם קשיים כלכליים, אין אחד שלא יקבל בגדים, אנחנו כאן עבור כל מי שצריך".

איך התמודדתם בביגודית עם הקורונה? נאלצתן לסגור את החנות בגלל המצב?

"כן, היינו חייבים לסגור את הביגודית, כל הסניף היה סגור. הקורונה התחילה עוד לפני פסח אבל במקום שהתרומות של האנשים לחנות יתבזבזו, היה מתנדב מדהים שפתח את הסניף כדי לקבל את התרומות, כי בתקופה הזו ההכנסות היו אפסיות. הצלחנו לפתוח לאחרונה מחדש את הסניף, אנחנו עדיין מתאוששים... המחירים בחנות נעים בין חמישה לעשרים שקלים, זה נגיש לכל כיס אבל גם ההכנסה היא בהתאם, לכן כל תרומה יכולה לסייע ולעזור לנו להמשיך להיות שם עבור הקהילה".

ויצו באר שבע

מה החשיבות בעיניכן של עשייה למען הקהילה ועזרה לזולת?

עמיטל: "אני מגיעה כל יום עם חיוך לעבודה, המתנדבות באות ועושות את העבודה בהתנדבות ללא שכר בצורה יפה וזה מחמם את הלב, העבודה נעימה יותר כשאת יודעת שהכנסת עוד כסף למען נערות בסיכון ולמען פעילויות ויצו, יש לזה ערך מוסף. גם המתנדבות והמתנדבים מקבלים מאיתנו הערכת תודה והכרת תודה. אנחנו כבר חלק ממשפחה, כולם מוזמנים לבוא ולתרום למען העשייה החשובה בויצו".

קרולה: "אני רואה בזה חשיבות עליונה, יש המון אנשים שצריכים את העזרה, המון אנשים שצריכים את האוזן הקשבת, יש לנו קהילה שנותנת עזרה להמון נשים ונערות במצוקה. אין פניה שלא תקבל תשובה ועצה. כל ילד, ילדה ואישה חשובים לנו, אנחנו כאן כדי לעזור עם כל בעיה. אם מישהו רוצה להצטרף ולהתנדב בויצו מוזמנים לפנות אלינו, לעקוב אחר הפעילויות ולהמשיך לתרום. אנחנו אומרים תודה על כל שקל, ככל שנאסוף יותר תרומות נוכל לעזור ליותר אנשים ולתת מענה לכולם".

 

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק

 

מתנדבי ויצו באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2b458fd0-f924-40a3-bb93-7a804118d856','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה