"זו זכות ענקית לפעול למען נכי צה"ל"

$(function(){setImageBanner('77989651-069a-44bc-809b-1d78a1a64562','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

יובל כהן החל לאחרונה בתפקידו החדש כמנהל בית הלוחם בבאר שבע ובראיון ל'באר שבע נט' סיפר על תחושת השליחות בתפקיד, חשיבות ההוקרה והתמיכה בפצועי מערכות ישראל, היתרון בהיותו נכה צה"ל בעצמו והתכניות שלו להמשך

"לאחרונה ציינו את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, יום שלא היה קיים עד לפני מספר שנים. חלק גדול מנכי צה"ל סוחבים תחושת אשמה וקושי רב בגלל המחשבות על חבריהם שנהרגו בקרב", סיפר ל'באר שבע נט' יובל כהן, מנהל בית הלוחם בבאר שבע, "אבל חשוב גם לא לשכוח את אותם נפגעים ונפגעות, את אותם נכי צה"ל ולהבין שיש עשרות אלפי אנשים שסוחבים פצעים פיזיים ונפשיים מהמלחמות, אסור לשכוח אותם".

במיוחד למען אותם אנשים קיים בית הלוחם בבאר שבע, מדובר במרכז ספורט שיקום ופעילות חברתית לנכי צה”ל ובני משפחותיהם, המופעל על ידי ארגון נכי צה”ל בבירת הנגב והאזור, שבראש ההנהלה הציבורית שלו עומד אריק בר שדה. מי שמונה לאחרונה למנהל החדש של בית הלוחם בבירת הנגב הוא יובל כהן, חבר קיבוץ ארז, נשוי ואב לשלושה ילדים. כהן הינו נכה צה"ל בעצמו ובעל ניסיון ניהולי עשיר ושימש בעבר, בין היתר, כמשנה למנכ"ל ארגון "השומר החדש" וכסמנכ"ל "עמותת איילים".

התחלת לאחרונה את תפקידך החדש כמנהל בית הלוחם בבאר שבע, איך התחושות בימים הראשונים בתפקיד?

"זו תחושה של זכות כפולה, פעם אחת מהמקום של להגיע ולהיות חלק מהבית הזה שהוא עולם ומלואו, אני מרגיש זכות ענקית להיות חלק מהמקום הזה, מתעורר בכל בוקר בתחושת שליחות ושמחה. יש המון מה לעשות עבור חברי בית הלוחם וקהילת נכי צה"ל, אנחנו כל הזמן חושבים איך להגדיל את הערך והתועלת עבור הקהילה הזו כמסגרת טיפולית שיקומית ותרבותית. זו זכות פעם נוספת בגלל העיר באר שבע, זו בירת הנגב שלנו. בפגישה שקיימתי עם רוביק דנילוביץ' סיפרתי לו שאני בכל בוקר נוסע במשך קילומטר על הכביש שלאורכו נמצאים שלושה מתחמים- קריית הסייבר וההייטק, קריית התקשוב ובית הלוחם. שלושת המקומות האלה סימבוליים ומייצגים את העבר, ההווה והעתיד, אבל גם במובן המעשי יש כאן גשר שמחבר בין בית הלוחם שמספר את העבר שלנו ובאמצעות טיפוח העבר אנחנו משפרים גם את ההווה ואת העתיד".

אתה בעצמך נכה צה"ל, אתה רוצה לספר על כך? לדעתך עצם העובדה שאתה מגיע מאותו מקום כמו חברי בית הלוחם תסייע לך בתפקיד?

"אני עשיתי שירות צבאי בפלס"ר גבעתי, יצאתי לקורס קציני חי"ר ונפצעתי באימון. עברתי ניתוח ותהליך שיקום, ואחרי 15 שנים נאלצתי לעשות ניתוח חוזר. בשנת 2019 הייתי מאושפז שלושה שבועות ונאלצתי לעשות שני ניתוחים נוספים והייתי חודשיים בבית, התמודדתי עם זיהום קטלני.  כל הזמן הזה במהות שלי לא הרגשתי נכה צה"ל ולא הכרתי את העולם הזה אבל עכשיו אני מרגיש חלק, וכן זה עוזר לי בתפקיד, כמנהל שהוא גם נכה צה"ל אני יכול להזדהות עם החברים וקהילת בית הלוחם, כולנו עברנו דברים דומים וזה מייצר בסיס וחיבור טוב ונכון, יש לנו מטרות משותפות כולנו רוצים שיהיה טוב יותר לנכי צה"ל באזור".

 יובל כהן, מנהל בית הלוחם באר שבע. צילום פרטי

השירותים שבית הלוחם מעניק עונים על צורכי אוכלוסיית נכי צה”ל והם נגישים מבחינה פיזית ומבחינה ארגונית לאוכלוסייה זו. מרכזי בית הלוחם כוללים בריכת שחייה מקורה וחצי אולימפית, מדשאות, חדר כושר, אולמות ספורט, חדרי משחקים, מועדון קריאה, אולם תרבות וחדרי פעילות ייחודיים, כמו סנוקר ופילאטיס ועוד. בבית הלוחם בבאר שבע ישנם 4,000 מנויים מתוכם 1,500 נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. כהן מספר כי עם כניסתו לתפקיד החדש הוא שואף להבין את רצונות חברי בית הלוחם וימשיך לפעול למען קהילת נכי צה"ל בכל התחומים. "אנחנו עסוקים כרגע בהרבה שולחנות עגולים ומפגשים עם ארגונים נוספים כדי לעשות יחד תהליך חשיבה שיפלח את רצונות החברים כאן", מסביר כהן, "אחרי שנבין את הרצונות והצרכים של כולם נגבש תכנית מסודרת בה נציע סל מתחדש של מוצרים ושירותים בתחום התרבות, הספורט, הטיפול והשיקום. חשוב לנו לפעול לשימור החברים הקיימים, להחזיר אנשים שעזבו וכמובן לצרף חברים חדשים למשפחת בית הלוחם".

אחת המטרות ששם לעצמו כהן היא להצליח להוציא אלופים פאראלימפיים מבית הלוחם באר שבע, "המקום כאן קיים עשר שנים ואין סיבה שלא נגיע להישג הזה. עם השקעה נכונה נוכל להגיע להישגים ברמה הארצית ובעתיד גם העולמית, חשוב לי לשפר את ההישגים התחרותיים שלנו ולהוכיח שהכל אפשרי", מוסיף כהן, "בנוסף אנחנו מקימים מוקד שירות לחבר, מוקד טלפוני שנועד לחזק את הקשר עם חברי הארגון ולעזור להם בכל מה שצריך כדי לשפר את איכות חייהם. המוקד יוקם בשיתוף פעולה עם מחוז באר שבע והנגב של ארגון נכי צה"ל, כאשר משרדי המחוז יעברו בקרוב לבית הלוחם". כמו כן, כהן מספר כי הם מקימים את קבוצת אחיעד, קבוצה חברתית לנפגעי פוסט טראומה.

תקופת הקורונה וודאי שיבשה את פעילותכם, כיצד התאמתם את פעילות המרכז לימים אלה ובכל זאת המשכתם לסייע לנכי צה"ל?

"בסגר הראשון התקבלה החלטה לסגור את המקום כי זו הייתה הנחיית משרד הבריאות. יו"ר הארגון עידן קליימן ואבי לרמן מנכ"ל ארגון נכי צה"ל פעלו כדי להשיג אישורים. זה לא מרכז ספורט רגיל, זה מרכז שעוסק בטיפול ושיקום. לכן באמת החריגו אותנו וקיבלנו אישורים, וכעת אנחנו פועלים במתכונת קורונה לפי התו הסגול וההנחיות. כרגע פעילות החוגים ופעילויות התרבות לא מתקיימות, אך מרכז הטיפול, הבריכה וחדר הכושר כן עובדים ומשרתים את נכי צה"ל שמגיעים למקום. כרגע זה המקום היחיד שפתוח, אז זו הזדמנות עבור אנשים שלא מכירים או היו רגילים ללכת למקומות אחרים לטיפול ושיקום- להגיע ולהצטרף אלינו".

מה היית רוצה להגיד לקוראי באר שבע?

"אני רוצה להזמין ולקרוא לנכי צה"ל להגיע להצטרף אלינו ולחזור לבית הלוחם. יש קרוב ל-900 נכי צה"ל בבאר שבע ולא כולם מכירים ויודעים עלינו. המחיר הוא באמת מאוד נמוך וסימבולי ומהחברות בארגון אפשר לקבל כל כך הרבה, יש פעילויות ספורט, חוגים, מרכז חברתי, פעילויות שיקום, תמיכה וסיוע וגם חברויות שנוצרות. אנחנו כאן בשביל כל נכי צה"ל שיגיעו, אנחנו מתגעגעים לכולם ומקווים שבקרוב הנחיות משרד הבריאות יאפשרו גם למשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה לחזור לפעילות, אנחנו כאן עבור כולם".

 

מעוניינים לשמוע עוד? בקרו באתר או צרו קשר עם מחלקת חברים: 08-6251108

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a0689f25-87e7-47c4-a18c-3747784bbe1b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה