זהו פיתוח הנוף שעתיד לשנות את שער הכניסה לירוחם

$(function(){setImageBanner('a71d3b9c-30fb-4318-8a6d-bf090e5c33d6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מועצת ירוחם ובית הספר החדש לאדריכלות במכללת SCE קידמו מהלך מחקר משותף לבחינת תכנון קונספטואלי בסביבת ההר הלבן בירוחם.

קרדיט - SCE

בימים אלו נרקם שיתוף פעולה מיוחד בין מועצת ירוחם לבית הספר לאדריכלות, שהוקם ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון במטרה לבחון הצעות לתכנון קונספטואלי בסביבת ההר הלבן בירוחם. שיתוף הפעולה נוצר הודות לפנייה מטעם המועצה שפנתה לבית הספר החדש לאדריכלות והציעה לסטודנטים לקחת חלק פעיל בתהליך החקר והתכנון של המרחב המיועד.

ההר הלבן הינו אתר מוכר לכל תושבי האזור ונמצא בגבול הצפוני של ירוחם. ההר כולל מערכת טבע מדברי מרשימה בה לוקחים חלק בעלי החיים הגרים בסביבה וכמובן צמחים ופרחים דוגמת אירוס ירוחם ולכן עבור רבים מתושבי העיר מדובר באתר בעל חשיבות רבה, מקום המאפשר להנות מהטבע המדברי בקרבת הבית. מההר ניתן לקבל תצפית כוללת על ירוחם והסביבה ומנגד ההר נצפה מאזורים רבים בעיר וכן מקדם את פניהם של המגיעים לירוחם. לפיכך החליטה המועצה כי ברצונה לבחון הצעות לתכנון קונספטואלי באזור ההר, בהתאם לעבודה שהחלה ע"י תושבי העיר הכוללת הקמת שביל גישה, גידור ושילוט. לחשיבה משותפת לפיתוח מותאם לאתר.

"ההחלטה לפנות לבית הספר החדש לאדריכלות ב SCE, התקבלה במטרה לצאת מהקופסא ולשמוע רעיונות מדור חדש של אדריכלים וכך לרענן את החשיבה היצירתית בנוף המקומי." מספר לירון שדה מנהל פרויקטים במועצת ירוחם. "את החיבור למכללה הובילה מתכננת עירונית במועצה תמר בן משה רואה, מתוך אמונה שהחיבור עם המכללה המקומית נמצא בעדיפות גבוהה יותר הודות לחיבור שיש לסטודנטים הגרים בנגב לסביבה ולאזור." מוסיף לירון.

במסגרת שיתוף הפעולה חקרו הסטודנטים שזו שנתם הראשונה בלימודי אדריכלות במשך חודש מאומץ את המרחב באזור ירוחם ואת סביבת ההר הלבן בפרט. הסטודנטים נפגשו עם אנשי המועצה, תושבים בעיר וסיירו בשטח כדי להבין טוב יותר את המרחב. במהלך החודש עבדו הסטודנטים על הצעות מגוונות, אותן הציגו באירוע שיפוט שהתקיים במכללה בו שפטו, אדר' רמה מינדלין, מהנדסת מועצת ירוחם, לירון שדה, מנהל פרוייקטים במועצת ירוחם, דרורה דומיני- פסלת בכירה בשדה האומנות הישראלי וד"ר ירמי הופמן ראש מחלקת שימור של עיריית תל אביב וחבר סגל בבית הספר אשר מוביל את לימודי השימור ונוף עירוני היסטורי.. עוד הגיע להתרשם מההצעות פיט אודולף מאדריכלי הנוף החשובים והמשפיעים בעולם, שסייר בסטודיו המחלקה בליווי רקטור המכללה פרופ' יהודה חדד ושמע את ההצעות של הסטודנטים הנרגשים.

קרדיט - SCE

ירדן כהן, סטודנטית שנה א' בבית הספר לאדריכלות ב-SCE סיפרה: " מדובר בהזדמנות מאוד מרגשת עבורינו הסטודנטים. כולנו הגענו לבית הספר פה במכללה בלי באמת לדעת איך יראו הלימודים או אילו הזדמנויות יפתחו בפנינו בתחום. העובדה שכבר בסמסטר השני ללימודים מתוך חמש שנים שעוד צפויות לנו, קיבלנו הזדמנות להציע תכנון קונספטואלי למועצת ירוחם באופן שאולי יעמוד במציאות ויאפשר לכל המגיעים לירוחם לראות את ההר והכניסה לישוב מרחוק, היא הזדמנות חלומית."

רות לאונוב, מרכזת לימודי הסטודיו בבית הספר לאדריכלות ב-SCE: "ברגע שקיבלנו את הפניה ממועצת ירוחם, היה לנו ברור שאנחנו רוצים להשתתף ולשתף את הסטודנטים שלנו בתהליך. בית הספר לאדריכלות ב- SCE רואה חשיבות גדולה בחיזוק ההקשר המקומי של הסטודנטים לאזור הנגב מתוך תפיסה כי האתגרים שמציב הנגב לאדריכלים הם הרלוונטים ביותר לתחום. אנו מאמינים שקשב לסביבה בה הם חיים יהפוך את הסטודנטים לאדריכלים מצויינים בהמשך הדרך"

את שיפוט ההצעות חתם ד"ר ירמי הופמן שאמר: "הדבר שהכי הפתיע אותי זה הרגישות של כל הפרוייקטים לאנשים וזה אכן משהו שלא ציפיתי בשלב כזה. רגישות כזו מצד האדריכלים זו גישה אחרת מדורות קודמים של אדריכלים ואני חייב לומר לסטודנטים שמבחינתי זו לבד הצלחה יוצאת דופן ללא קשר מה יעלה בגורל ההצעות בסוף הדרך."

לאחר אירוע השיפוט הבהירה מועצת ירוחם כי היא מעוניינת בהמשך שיתוף הפעולה ובחינת כלל החומרים שהוצגו לטובת מחקר השטח העמדת תערוכה ומפגש עם תושבי העיר בה יוצגו הפרויקטים ,  לטובת גיבוש אופן הטיפול בסביבת ההר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b49d71bf-56ad-4db7-9a70-6ec2d18f21ad','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה