"הרכזים עושים את החיבור הנכון בין הכלבים למשפחות"

$(function(){setImageBanner('a1a24cf2-17e9-4552-85fe-1fdcaeb6c68d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עמותת באר שבע אוהבת חיות עובדת כולה בעזרת מתנדבים במטרה לחבר בין בעלי חיים לבין משפחות בעיר. בתקופה זו זקוקים בעמותה לעוד רכזי פעילות בהתנדבות כדי שיסייעו לבעלי החיים למצוא בית חם: "בואו להצטרף למשפחה ולסייע"

עמותת באר שבע אוהבת חיות פועלת כולה בעזרת מתנדבים, במטרה לספק בית חם לבעלי החיים בבאר שבע והסביבה. כרגע זקוקים בעמותה למתנדבים לטווח הארוך לתפקיד רכזי אומנה, רכזי חינוך, רכז/ת קהילה ועוד. "יש לנו מלא תפקידים ואנשים לא מכירים אותם, אם יש לכם רצון וקצת זמן פנוי, תוכלו לסייע לעשות חיבור נכון ולמצוא התאמה בין המשפחות לכלבים והחתולים בעיר", סיפרה ל'באר שבע נט' עלווה זורע, רכזת מתנדבים בעמותת באר שבע אוהבת חיות. אם גם אתם אוהבים כלבים וחתולים ומחפשים עשייה משמעותית זו ההזדמנות שלכם להצטרף לעמותה.

קרדיט: עמותת באר שבע אוהבת חיות

ישנם בעמותה תפקידים שלא מאוישים כרגע, כמו למשל רכזי חינוך שיהיו אחראים על העברת תכני חינוך עם בעלי חיים בבתי ספר, עוזרת לרכז כספים (עם רקע בכלכלה או ניהול כספים), ורכזת קהילה האחראית על הרמת אירועים שיתנו לאוכלוסייה המקומית הזדמנות להכיר ולהתחבר לבעלי חיים. בנוסף, אחד מהתפקידים שמחפשים בעמותה הוא רכזי אומנה, שאחראים לדאוג לכל צרכי הכלבים בזמן שהותם באומנה- החל מטיפולים וטרינריים, דאגה לאוכל וציוד, ואף חיבור בין המשפחה לבין מאלף במידת הצורך.

"אנשים לוקחים כלבים לאומנה לפני אימוץ כדי להרגיל את הכלב לחיי בית, לכלב זה עוזר כי הוא יוצא מהכלוב וחי בבית ומתרגל לסביבה, אז אם הם צריכים ציוד, וטרינר או שיש מקרה חירום- רכז האומנה מהעמותה דואג להם. כרגע יש לנו מחסור ברכזים בעמותה. יש המון כלבים שנמצאים כבר באומנה אבל אין רכז שיידאג להם ולמשפחות שמטפלות בהם", מציינת עלווה. בעמותה מסבירים כי אומנה היא אמנם זמנית אך לא ניתן לדעת לכמה זמן תימשך האומנה ובאיזו מהירות ימצאו הכלבים בית ארוך טווח. חשוב לדעת כי כלב נמצא באומנה קבועה עד שיימצא לו בית מאמץ.

קרדיט צילום קרולין פרנק

בנתיים המחסור ברכזי אומנה משאיר כלבים רבים בכלובים? אין את כוח האדם שימצא להם בית זמני?

"חד משמעית, אצל הגורים יש לנו רכזי אומנה אבל אין יותר גורים להוציא, רובם כבר באומנה. מבחינת הכלבים הבוגרים, יש המון כרגע בהסגר אך כרגע בגלל הקורונה אי אפשר להוציא אותם. יש גם המון כלבים בוגרים שנמצאים במשפחות אומנה אבל רכזת האומנה שלנו עוזבת ואין מי שיהיה אחראי לכלבים ולמשפחות האומנה. אנחנו מחפשים אדם שיהיה בתפקיד וכמובן עוד רכזים בתפקידים נוספים".

אנחנו רואים בתקופת הקורונה שיש יותר רצון של התושבים לאמץ ולקחת כלבים לאומנה?

"בהתחלה היו מקרי נטישה רבים אבל בתקופה האחרונה שכולנו בבית התחיל גל של אימוצים ואומנה. אנחנו בעמותה נזהרים בנושא הזה כדי לוודא שהאדם שמאמץ זה אכן בן אדם שיישאר עם הכלב גם כשנחזור לשגרה, גם שהוא לא יכול להיות בבית ויצטרך ללכת לעבודה או לסידורים וכדומה. חשוב לנו שהמשפחות שלוקחות כלבים וחתולים לאומנה ואימוץ יבינו את המשמעות של הצעד הזה, שתהיה התאמה לטווח ארוך".

 קרדיט: עמותת באר שבע אוהבת חיות

בעמותה מסבירים שהצטרפות לצוות הרכזים ולמתנדבים זה ממש כמו להצטרף למשפחה: "חוץ מההתנדבות הקבועה, ימי האימוץ בשגרה, יש לנו גם ישיבות צוות, אנחנו יוצאים יחד... הרכזים עוזרים לעשות את החיבור הנכון בין כלב למשפחה ובין משפחה לכלב. הרבה פעמים אנשים חושבים שרכזות זה תפקיד גדול ועמוס אבל כל הרכזים אצלנו הם אנשים שיש להם גם עבודה ולימודים. יש לנו תפקידים עם רמת זמינות משתנה, אז אם יש לכם רצון וקצת זמן אפשר למצוא את התפקיד שיתאים לכם".

לתפקידי רכזות צריך זמן פנוי (משתנה בהתאם לתפקיד), ראש גדול, אהבה לבעלי חיים ורצון להצטרף למשפחה אוהבת ומגובשת. לצד החובות כרכז הכוללים ישיבות חודשיות, הגעה לימי אימוץ פעם בחודש, וחובות שונות של התפקיד עצמו, יש גם ערבי גיבוש והוואי. העמותה משלבת מתנדבים בכל הגילאים, כולל מתנדבים במסגרות תוכניות חברתיות כגון תכנית מעורבות חברתית לתלמידי תיכון, התנדבות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון ובמכללות בעיר תמורת 2 נקודות זכות או במסגרת מלגות שונות. זו ההזדמנות שלכם להצטרף לעשייה!

 

הרשמה להתנדבות לתפקידי רכזות או פעילויות התנדבותיות אחרות:

הרשמה למתנדבים: https://bit.ly/B7LAvolunteers

לסטודנטים באזור ב"ש והסביבה: https://bit.ly/B7LAstudents

ליצירת קשר (בהודעה / וואצאפ בלבד) : עלווה זורע 0538828090

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d5c31fa7-74d9-474f-91af-3cf9e6d23ce0','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה