הכירו: האנשים שהתגייסו לסייע למבודדים

$(function(){setImageBanner('597619bd-bf43-4e52-bedb-748dcf66b1c7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אין על הלב של תושבי באר שבע! בימים לא פשוטים בהם המוני אנשים נמצאים בבידוד ואסורה התקהלות גדולה, הקהילות בעיר באר שבע מתגייסות לסייע למבודדים להתמודד עם הקורונה: "הקהילה זו רשת הביטחון של התושבים"

בימים אלו בהם המוני אנשים נמצאים בבידוד, אסורה התקהלות של מעל 100 איש והשגרה כולה משתבשת, הקהילות בעיר מנסות לשמור על השיגרה ומתגייסות לעזור למבודדים בתקופה לא פשוטה. שמענו מחברי הקהילה על היוזמה וההתגייסות האחד למען השני.

נועה כהן היא מנהלת קהילה בקהילת "הרשת: באר שבע", מבית ארץעיר ובשיתוף הרשות לפיתוח הנגב. נועה העלתה את הפוסט הבא, בו הזמינה אנשים מהקהילה לעזור זה לזה: "מי פה בבידוד? כבר כמה ימים שאני מסתובבת עם היפוכנדריה, וחשבתי איך להתמודד איתה. והבנתי שהדרך היא לא לנסות להדחיק אלא להבין מה המשמעות ועל הדרך גם להבין שבטח יש לי לא מעט חברים וחברות שכרגע עם כל הכיף שבדבר של להיות שבועיים בבית- גם נמצאים בסיטואציה מורכבת רגשית / חברתית / פיזית אני מאמינה. ולמה שלא נעזור אחד לשניה? בואו נהיה פה אחת בשביל השני. אז שירשור "מי בבידוד-לא בקטע של שיימינג אלא בקטע טוב של לעזור" יוצא לדרך. זה המקום לכתוב בו אם- אתם בבידוד וצריכים עזרה במשהו? אתם מציעים את עצמכם למבודדים? חושבים שיש משהו שיכול לשמח ולעזור לכולנו במצב המוזר הזה? הגיגים ומחשבות על הקורונה?".

בתגובה לפוסט אחת החברות ששוהה בבידוד ולא חשה בטוב ביקשה כדור משכך כאבים וחברי הקהילה הציעו לעזור לה ולהקפיץ לה עד הבית כדי שלא תצטרך לצאת. "זה אמנם היה עזרה קטנה אבל זה היה נחמד לראות שאנשים בקהילה מתגייסים ויודעים לעזור אחד לשני כשאנחנו בזמני מצוקה, לחזק את התחושה הזו שאתה לא לבד", מספרת ל'באר שבע נט' נועה, "יש עוד ועוד אנשים שנמצאים בבידוד בשכונות בבאר שבע, הם מהצד שלהם אולי היו במבוכה מהסיטואציה והרגשתי צורך לעזור. יש כאן הרבה אנשים שאין להם את התשתית המשפחתית, אז הקהילה נרתמת ועוזרת".

"הרשת: באר שבע", למי שלא מכיר, היא קהילה של מאות צעירים וצעירות בעיר, מבית ארץעיר ובשיתוף הרשות לפיתוח הנגב. היא הוקמה לפני כ 3.5 שנים במטרה ליצור אלטרנטיבת חיים עירונית, תוך לקיחת אחריות על הסביבה. חברי הקהילה מאמינים בסביבת חיים המאפשרת שיתופיות והדדיות. הם עושים זאת בעזרת פעילויות משותפות, אירועים תרבותיים ומיזמים חברתיים. "התגובות לפוסט היו מגניבות, אנשים הרגישו שיש להם מקום להודות שהם בבידוד וצריכים עזרה וגם הייתה הזדמנות לאנשים לסייע. הפוסט היה ברמת הקריאה הקהילתית של מי צריך עזרה ומי יכול לעזור, לתת לאנשים להבין שיש לנו אחריות חברתית, לאנשים אכפת כאן אחד מהשני וזה המקום לעזור", מסבירה נועה.

גם ליאל אברמס ממסעדת שאקטי כתבה בתגובה לפוסט של הרשת:  "הצעה קצת מוזרה (?) אבל אם מישהי/ו שבבידוד רוצה קובה טבעונית, מג'דרה ועוגיות אז אני עם משלוח באוטו שהתבטל ויכולה להקפיץ בשעה הקרובה בחינם. אני בסיבוב סידורים אז הכי טוב לשלוח לי הודעה לווטסאפ 052-5571236, אל תתביישו ".

צילום: shutterstock אילוסטרציה

גם קהילת בארות לא נתנה לקורונה ולבידוד להעיב על שמחת חג הפורים, וערכה הקראת מגילה משודרת עבור החולים ואלו שנמצאים בבידוד. בעמוד הפייסבוק של הקהילה נכתב: "אתם מתבקשים להישמע להוראות משרד הבריאות. כל מי ששהה בחו"ל ב-14 הימים האחרונים מתבקש לא להגיע לקריאת המגילה. הקריאה תשודר בלייב כאן בעמוד". קריאת המגילה שודרה בזמן אמת בפייסבוק של הקהילה, ואפשר למצוא אותה בעמוד של קהילת בארות.

חוג קח תן, מיזם שיתוף ידע המארגן את פסטיבל פאטה מורגנה בעיר העתיקה, פסטיבל סדנאות והרצאות הסובב סביב קולינריה, ומתוכנן ליום שישי 13.3 בעיר העתיקה, עשה התאמות. התכנים המועברים בפסטיבל מגיעים מתוך הקהילה, והמארגנים מתכוננים לפסטיבל כסדרו – התכנים עוברים בקבוצות קטנות, ולכן האירוע יתקיים וכל עוד אין הנחיה חדשה ממשרד הבריאות לא צפויים שינויים. עם זאת, בן ארביב, אחד המרצים  המתוכננים שוהה בבידוד ולכן יאלץ להעביר את הרצאה "אותנטיות, אתניות והבדלים בין מזרחים ואשכנזים בחברה האזרחית" בצורה מקוונת דרך פלטפורמת ZOOM שתשודר בלייב אל המשתתפים שיצפו בה מחלל העבודה המשותף – הסלון.

"אחת מחברות הקהילה הציעה שנמצא מי המבודדים והאוכלוסיות החלשות שקשה להן וננסה לעזור להם, ובאמת היתה היענות גדולה, אנשים הציעו את עצמם ושיתפו", מספר ל'באר שבע נט' בן מורג, רכז רשת הקהילות וחבר הצוות המוביל של "הרשת: באר שבע". "אני בטוח שיש אנשים שמפחדים  אבל יש אנשים שדווקא מתעורר אצלם צורך לתת ולעזור ולהראות את החוסן של הקהילה. אנחנו רוצים להבין איך אפשר להתגבר על המרחק. במקרה של הקורונה ההתכנסות והמפגש בקהילה זו הסכנה אבל אנחנו רואים את הקהילה במובן הרחב שלה, כרשת הביטחון של התושבים. צריך לבחון כל מקרה לגופו ובמקרה הזה להבין איך אפשר לעזור מרחוק".

"בשעות משבר מתחדדת מאוד מקומה של הקהילה ביכולת לייצר רשת תומכת עבור אנשים שצריכים את זה. אני חושב שיש לנו עכשיו דוגמא מאוד משמעותית וחסרת תקדים לצורך של אנשים להיות עטופים במעגלים תומכים וזה משהו שקהילות יודעות לספק", אמר ל'באר שבע נט' אורי כרמל מנכ"ל ארץעיר, "הרבה פעמים בקונטקסט של חיים בעיר זה מתחדד עוד יותר כי לאנשים אין את המעטפת הקהילתית אבל כשיש קהילות כאלו זה מוכיח את עצמו וזה מייצר סולדירות חשובה בתקופות של חוסר ודאות. זה צורך שהוא גם פיזי וגם נפשי ואנחנו בארץעיר שמחים להיות פלטפורמה להרבה קהילות כאלה שמייצרת את המערכת התומכת הזו עבור אלפי אנשים בארץ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7fa8a4cb-38df-4e58-9231-83db2c0a6fd0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה