הצעירה מהחברה החרדית שמוכיחה שהכל אפשרי

$(function(){setImageBanner('476efcc5-27f0-4f46-a83d-32413b44ef9d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אסתי אברהם, בוגרת תיכון תורני חרדי עמל מעיינות בצפת, עושה את כל הדרך מצפת לאוניברסיטת בן גוריון כדי לממש חלום

קרדיט יחץ

את אסתי אברהם פגשנו לראשונה בכניסה ללשכת מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל בתל - אביב. היא הגיעה מצפת מלווה על ידי מנהלת בית הספר עמל מעיינות אסתי שלקובסקי, כולה נרגשת לקראת קבלת מלגה שתסייע לה בלימודיה באוניברסיטת בן גוריון במחלקה לכימיה.

עמל מעיינות צפת, הוא תיכון תורני חרדי לבנות. אסתי אברהם הגיעה ללמוד בו באמצע כיתה י', וכבר בסוף אותה שנה ניגשה לשלוש יחידות לימוד מתמטיקה ולחמש יחידות לימוד אנגלית. את כיתה י"ב סיימה לפני כחמש שנים עם תעודת בגרות בממוצע גבוה, אך לא הסתפקה בכך. בזכות אהבתה ללימודים והרצון שלה להצליח, ועל אף קשיים כלכליים בבית, היא השלימה בלמידה עצמאית חמש יחידות פיזיקה ומתמטיקה. לאחר שנתיים בשירות לאומי, עבדה בעבודה מועדפת. חסכה ללימודים וגם סייעה לפרנסת משפחתה שבה היא הבכורה בין 7 אחים ואחיות. עשתה פסיכומטרי וסללה את דרכה ללימודים אקדמיים. היא התקבלה לאוניברסיטת בר אילן וגם לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. על אף המרחק העדיפה לבסוף את אוניברסיטת בן גוריון, שם היא מתחילה ללמוד השנה כימיה שימושית. "פרופסור ג'וש ברבן יו"ר ועדת הוראה במחלקה לכימיה שעימו נפגשתי, כל כך רצה שאגיע ללמוד שם. זה נתן לי תחושה מאוד טובה" היא אומרת בסיפוק.

כמי שבאה מהחברה החרדית, שבה יש נטייה נמוכה לפנות ללימודים אקדמיים, נדרשת לכוח רצון גדול מהרגיל. מאיפה שאבת את הכוח הזה?

אסתי: "כבר בכיתה ז', הייתי צריכה להחליט מה אני רוצה ללמוד. ככל שהתעמקתי יותר, גיליתי תחומים נוספים. כשהגעתי לעמל מעיינות באמצע כיתה י', גיליתי שאני ממש טובה במתמטיקה ופיזיקה וממש אוהבת את זה. וזה פתח לי אפשרויות רבות. לפני כן לא ידעתי ולא הכרתי את עולם המדע".

עד כמה בית הספר עמל מעיינות שבו למדת, תרם להחלטתך להמשיך במסלול האקדמי שבחרת?

"בעמל מעיינות פתחו לי את עולם המדעים. באופן כללי, כל מה שרציתי ללמוד ולהתקדם בו, הם אפשרו לי. רציתי לעשות חמש יחידות פיזיקה, והם אלה שעזרו לי להגיע לשם גם אחרי שכבר סיימתי ללמוד בבית הספר. אני מבינה היום עד כמה בית הספר היה ממש משמעותי עבורי. אם רציתי משהו, אסתי המנהלת עודדה ותמכה בי. היא ממש אלופה. היא משהו מיוחד".

מה משך אותך ללמוד דווקא כימיה שימושית?

"אהבתי מתמטיקה ופיזיקה, וחיפשתי תחום שבו גם יהיה לי כיף לעבוד וגם שבאמת תהיה בו עבודה. אני צריכה להיות ריאלית, וכימיה היא תחום שיש בו עבודה. כשגיליתי את הננוטכנולוגיה, זה ממש עניין אותי".

שנה אחת מתוך השירות הלאומי שלך, עשית בבית הספר שבו למדת, והגשת ארבע בנות לבגרות מלאה בכל המקצועות. האם את רואה את עצמך ממשיכה בעתיד בתחום ההוראה?

"כן. בהחלט. אולי בהתחלה באופן פרטני, אבל בהמשך בהחלט כן. ממש אהבתי ללמד. אני חושבת שגם לבנות שלימדתי היה כיף. עובדה שהן עברו בהצלחה את בחינות הבגרות. כשלא כיף לך, קשה יותר להצליח".

האם היית ממליצה לבנות אחרות להגיע ללמוד בבית הספר שבו למדת, עמל מעיינות?

"בהחלט. בית הספר והמנהלת נותנים לכל בת שרוצה בכך להצליח. אם מישהי רוצה להגיע למדע, כמוני, היא יכולה. כך גם בכל תחום אחר. יש בבית הספר תוכנית מוגדרת, אבל גם דרכים להתקדם בעצמך ולהגיע לכל מקום שתרצי להגיע אליו. סיימתי לפני חמש שנים, והנה אני פה. ללא בית הספר עמל מעיינות זה לא היה קורה".

איך מתייחסים במשפחה לבחירה שלך?

"ברגע שהבינו שזה ממש חשוב לי, הם בעד. כל מה שעושה לי טוב ושמח, הם תומכים. הם לגמרי בעדי ועזרו במה שיכלו".

מה המסר שלך לבנות גילך?

"אם אתן רוצות משהו ומתעקשות עליו מספיק, זה יקרה. צריך לעבוד ולהשקיע בזה כדי שזה יקרה. הייתי ממוקדת בלימודים והצלחתי. הצבתי לי מטרה ומימשתי אותה. כל אחת יכולה אם רק תרצה בכך".

לאורך כל השיחה ניכרת על פניה של אסתי שלקובסקי, מנהלת בית הספר עמל מעיינות צפת, הגאווה הגדולה שהיא חשה, והיא מבקשת לציין: "היה תענוג צרוף לקבל תלמידה שסקרנית לכל תחום בעולם, ומוכנה לקבל, לשמוע, לחקור וללמוד. זה נותן לך הרבה מאוד סיפוק בלהיות מורה ומנהלת בית ספר".

מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל: "התרגשתי מאוד לפגוש את אסתי אברהם שהצליחה לנפץ את תקרת הזכוכית, ולהוכיח שאין דבר שאי אפשר לעשות אם את מאמינה בעצמך ובדרכך. זהו הישג אדיר עבור אסתי, שהשקיעה הרבה מאוד עבודה קשה כדי להגיע לרגע הזה. היא משמשת דוגמה לבנות אחרות, שיכולות להגיע הכי רחוק שאפשר אם רק ירצו בכך. שמחנו להעניק לאסתי מלגה מטעם רשת עמל, שתסייע לה בלימודיה באוניברסיטה. כולנו גאים בה מאוד, מאחלים לה הצלחה מלאה ושנה טובה ומבורכת".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3183b386-2465-4df6-b777-934436492105','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה