אומרות כן להנקה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a27aa8a6-b85b-410d-9ea3-f5b5f9ad2e7e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a27aa8a6-b85b-410d-9ea3-f5b5f9ad2e7e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

הצטרפנו לנשות ארגון "לה לצ'ה" במפגש החודשי בפארק הסופרים. הקבוצה, שמורכבת ממספר רב של נשים מן הסביבה אשר דוגלות בהנקה, נפגשת אחת לחודש בשכונה ב', על מנת לעלות בעיות יום יומיות ולשתף אחת את השנייה בסיפורים מתוך חדר הילדים. בין היתר הן גם מפצירות בפני הסביבה - "אל תקראו לנו כת".

קרדיט - רחל קציר

מערכת באר שבע נט יצאה לפגוש ביום שישי האחרון את נשות ארגון "לה לצ'ה" - מספר נשים צעירות שנפגשות לדבר על אמהות, תינוקות, לילות ללא שינה, ובעיקר – הנקה. מהות הארגון הינו עזרה לנשים מניקות בבעיות פיזיות ומנטליות כמובן. הארגון שקיים בארץ כבר שנים, הוקם תחילה בארצות הברית עוד בשנת 1956, כשמספר נשים במדינת אילינוי החלו להתאגד מחוץ לתחומי הכנסייה ובמתנ"סים קהילתיים, שם הם הניקו יחדיו והחלו לעלות קשיים בתוך הקבוצה ולתת עזרה לשאר נשות הקהילה בכל הקשור להנקה ולגידול ילדים. היום קיים הארגון בכ-70 מדינות כשבארץ יש קרוב ל-80 מדריכות הנקה ויועצות.

השיח כאן הוא אימהי ולא שופט, נשים מכל הארץ אשר הגיעו לבאר שבע, חלקן לצורך עבודה וחלקן לצורך לימודים, או כמובן בהמון מקרים – בעקבות הבעל, מצאו בקבוצה בית חם לבעיות ערכיות וחשובות מהיום יום האימהי, בעיות שלפני שנים החברה שלנו דאגה לטאטא אל מתחת לשטיח, עולות פה בשיח בלב הפארק בשכונה ב', במפגש החודשי של הארגון .

איך התחיל הקונספט? מתי החלו להתקיים המפגשים עצמם?

"לה לצ'ה" זה ארגון שקיים כבר שנים, גם בארץ. קבוצת באר שבע עצמה הוקמה ב-2014 במהלך מבצע "צוק איתן". באותה תקופה לא היו מדריכות באזור, וכל הזמן הגיע הנה לבאר שבע מדריכה מהמרכז, ועכשיו אנחנו פה ממשיכות את דרכה.

למה דווקא בצוק איתן?

בגלל הקושי של הטילים, אחת המדריכות החליטה להרים את הכפפה ולתת מענה לאותם נשים אשר נמצאו בחרדה, תחת מתקפות טילים וריצה למקלטים. משם והלאה החלה הקבוצה לתפוס תאוצה וכמובן גם הביקוש למפגשים תקופתיים עלה.

הארגון נשען המון על התמיכה מאם אחת לשנייה, שכן להמון נשים ההזדמנות לצאת מהבית חשובה מאין כמותה, ואחת המשתתפות מוסיפה – "בתור אישה בחופשת לידה זה סופר חשוב לי לצאת מהבית, לפגוש נשים אחרות ולדעת שיש עוד שחוות את אותן בעיות כמוני, ובכלל לצאת מהבית, לפגוש חברות ולנשום אוויר צח הם דברים מאד הכרחיים למי שנמצאת שעות בבית עם הילד שלה בזמן חופשת הלידה".

קרדיט - רחל קציר

 

רחל קציר, שמעבירה את המפגש ברגישות אדירה, מספרת קצת על הרעיון בכלל מאחורי מפגשים מן הסוג הזה – "המפגשים הם קצת חזרה אל ימים עתיקים יותר, שנשים גידלו את ילדיהם יחדיו בתור שבט. אז כעת הקבוצה בעצם מספקת מענה לקשיים יום יומיים שקשורים להנקה וכמובן לגידול בכללי, קשיים שבימינו לא תמיד עולים בשיח, כי כל אישה מגדלת את ילדה לבד בבית הפרטי שלה, וכאן עולה השיח לסדר היום וניתנת ההזדמנות לנשים אחרות להקשיב ולהגיב בהתאם."

אז מה מהות הקבוצה בעצם? תמיכה בהנקה?

לגמרי, כי כמובן שהארגון תומך בנשים מניקות. אך העניין הוא שהנקה שזורה בכל מה שנלווה אליה, אם יש בעיות בשינה – נתייחס לזה, אם התינוק הולך לגן וצריך לשאוב חלב – נתייחס גם לזה. אם אמא מסוימת החליטה לגמול את בנה מהנקה מוקדם יותר – היא תצטרך תמיכה מוחלטת כי זהו תהליך לא פשוט, שמצריך המון אמפתיה והקשבה.

מעבר לכך יש גם את עניין המידע האינפורמטיבי - כיצד לפעול מבחינה רפואית ובריאותית, שגם במובן הזה אנחנו מפנים כמובן לרופאים ומדריכים שעובדים בשיתוף איתנו.

אז איך בפועל נראית העזרה? אתן מרגישות שינוי ממשי באופן ההסתכלות שלכן על גידול הילדים?

אחת המשתתפות במפגש, אשר מתגוררת בבאר שבע 8 שנים יחד עם בעלה - "אני התחלתי פה שהילדה הגדולה שלי הייתה בת חודש. אתה שומע כל הזמן על הנקה, וזה נראה הדבר הכי טבעי בעולם, ואז פתאום שילדתי ראיתי שזה לא כזה פשוט, גם ילדתי את התינוקת שלי קצת לפני הזמן, והחלו להתגלות קשיים וחשבתי שהבעיה היא רק בי. ופתאום גיליתי על הקבוצה וראיתי שיש עוד נשים עם בעיות זהות לשלי, ובמהלך הגידול את שומעת המון רעשים מהסביבה על הנקה, ואת מתחילה לשאול את עצמך, אולי את לא צריכה להניק בכלל, אולי יש פתרונות אחרים. ואני חיפשתי מידע מאימהות אחרות, ומצאתי פה קבוצה שגם משלבת מפגשים פרונטליים וגם ב"וואטסאפ" – תמיד יש מענה, בכל מקום בכל שעה לכל שאלה וזה לא מובן בכלל מאליו".

אתן חושבות שאם לאימהות שלנו הייתה את האופציה בזמנן לבוא ולהגיע למפגשים שכאלה הן היו באות?

"חד משמעית כן!. אנחנו הילדים של הדור שעבר לתחליפי חלב ממש מהר, מכיוון שלא הייתה את כמות המודעות שיש היום לגבי ייעוץ -  יש כיום קליניקות שמתעסקות בהנקה, עם קבוצות פייסבוק שעונות "און ליין" בכל רגע ובכל שעה ביום, את מוקפת בכל כך הרבה אופציות לעזרה. אז כן בהחלט, אני חושבת שבמידה והייתה להורים שלנו את האופציה להגיע ולהשתתף במפגש כזה, לטעמי רבות מהן לא היו מתנגדות לכך".

אחת המשתתפות דואגת להזכיר לנו במין חצי ציניות חצי אמת את העובדה שארגון "לה לצ'ה" אינו "כת" כפי שהוא מצטייר בעיני אנשים מסוימים בחברה.

למה חושבים שזוהי כת?

"שמענו מהמון אנשים על כך שאנחנו קבוצה סגורה של נשים מניקות, ואני חייבת לציין שמגיעות גם נשים שלא מניקות, מכל סיבה שהיא, ורבות מהן מצאו פה מענה גם לדברים אחרים, וזה בגלל שהשיח פה לא שיפוטי, נשים באשר הן מכל המגזרים ומכל קבוצות החברה מוזמנות לפה לחלוק ולשתף".

 

דף הבית ומידע על המפגשים של ארגון "לה לצ'ה" ישראל - https://www.lllisrael.org.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('08043108-0497-4eba-82f2-b244c2f235e9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה