הצטרפו ל'האקתון מיכל סלה': שמים סוף לאלימות במשפחה!

$(function(){setImageBanner('476f166f-9564-4875-9522-daac28fd146c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בשבוע הבא יחברו מומחי אלימות במשפחה עם מתכנתים, יזמים ואנשי בינה מלאכותית ב"האקתון מיכל סלה" לבניית מיזמים טכנולוגים חדשניים שמטרתם מיגור תופעת האלימות במשפחה והצלת חיים. הצטרפו גם אתם למאבק- מצילים חיים באמצעות פתרונות טכנולוגיים!

במשך שלושה ימים יחברו לראשונה מומחים בתחום של אלימות במשפחה עם מתכנתים, יזמים ואנשי בינה מלאכותית לבניית מיזמים טכנולוגים חדשניים שמטרתם מיגור תופעת האלימות במשפחה והצלת חיים. "האקתון מיכל סלה" יוצא לדרך בשבוע הבא, 18-20 במאי, ונערך בשיתוף קודה, in.dev, משרד הרווחה, המשרד לביטחון פנים, מייקרוסופט, מובילאיי, אינטל ועוד. מרגישים חיבור לנושא? חושבים שיש לכם פתרון טכנולוגי? זו ההזדמנות שלכם להצטרף להאקתון ולסייע.

מיכל סלה נרצחה באכזריות בביתה שלה בנוכחות בתה התינוקת כשהייתה בת 32. הנאשם ברצח הוא בעלה ואביה של בתה. מתוך צערה הקימה אחותה, לילי בן עמי, את "פורום מיכל סלה" במטרה להציל את קורבן הרצח הבא, באמצעות חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה" ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות בזמן משבר כמו גם במניעה - והעלאת המודעות לאותות אזהרה. בעקבות כך נולד ההאקתון הקרוב. "זו הייתה אלימות שקטה ומאוד מתעתעת כי הוא לא הרים עליה יד אף פעם, לא היו לא חבלות פיזיות אבל במבט לאחור המשפחה הבינה שהיו סימנים, הייתה שם קנאה, שליטה ואובססיה מאוד מסוכנת", הסבירה ל'באר שבע נט' הילי וורטמן מויאל, מתנדבת בדוברות של 'פורום מיכל סלה', "מאז המשפחה פועלת כדי לעורר מודעות אצל נשים למערכות יחסים שהן מסוכנות. אחותה, לילי בן עמי עוסקת בשאלה מה היה יכול להציל את מיכל".

מיכל סלה ז"ל, מתוך האלבום המשפחתי

כעת יזמה לילי את ההאקתון, שהוא בעצם מרתון ייחודי בו ייפגשו מומחי אלימות במשפחה עם נציגים מהחברות הגדולות בהייטק, "אנחנו מרכזים לשלושה ימים את המוחות הכי גדולים של הסטארט אפ ניישן שיחברו להאקתון סביב 13 יוזמות ואתגרים ויחד ינסו לראות איך אפשר למצוא פתרונות טכנולוגיים שיוכלו להציל חיים ואולי למנוע את הרצח הבא", מסבירה הילי, "אנחנו משתמשים בטלפונים החכמים, באינטרנט ובאמצעים טכנולוגיים בכל כך הרבה תחומים כדי להציל חיים, ודווקא בתחום הזה אין פתרונות הקשורים במניעה או בהצלת חיים בזמן אמת וגם לא את המודעות לאלימות שהיא לעיתים שקטה, אך לא פחות מסוכנת".

מטרת ההאקתון היא קודם כל יצירת אקו-סיסטם, הקמת קהילה משותפת לאנשי מקצוע טכנולוגיים וסוכנויות ביטחון וממשל המקדמת את חזון "אפס נשים הרוגות בשנה", כמו גם שימוש בחוכמת הקהל כדי להציע יוזמות טכנולוגיות נוספות בכל קטגוריה. באמצעות ההאקתון נעשה שילוב של קהילת ההייטק בארץ ושימוש בחוזקותיה לקידום היוזמות הטכנולוגיות של פורום מיכל סלה, מתוך רצון להגברת המודעות לבעיית האלימות במשפחה בכלל ולאירועים ההולכים וגדלים ברחבי העולם עם הופעת נגיף הקורונה.

מיכל סלה ז"ל, מתוך האלבום המשפחתי

"אחד הדברים הכי מרגשים זה שמרגע שההאקתון יצא לדרך, הכל בתקופה מאוד קצרה ובתקופה מורכבת בגלל הקורונה, עשרות ומאות אנשים ביקשו להתנדב ולהיות חלק. העזרה והתמיכה מצד הציבור מאוד מרגשת. ההרשמה עדיין פתוחה וכל אחד מוזמן להצטרף ולקחת חלק", משתפת הילי. הפעם ההאקתון יהיה כמובן מרחוק באמצעות הזום, כשייפתחו חדרים וירטואליים לכל קבוצה. אירוע השיא של ההאקתון יתקיים ב-20 במאי בבית הנשיא, במעמד נשיא המדינה רובי ריבלין ושופטי הפרויקט.

מה חשיבות הסיוע להתמודדות עם תופעת האלימות בימים אלה?

"יש פה הזדמנות לקחת את המצב המטלטל והקשה הזה של אלימות במשפחה בארץ ולנסות לייצר פתרונות טכנולוגיים בכוחות משותפים. בתקופה שאנשים נמצאים בריחוק חברתי אפשר לראות שאנשים רוצים ליצור חיבור וקשר, יש ערבות הדדית ולקיחת אחריות. המצב בארץ מבחינת אלימות במשפחה הוא מאוד קשה, בתקופת הקורונה מספר נשים נרצחו, אנחנו במצב לא פשוט. הפייסבוק שלנו מוצף בפניות מנשים שנמצאות במערכות יחסים מסוכנות או בני משפחה שמודאגים מאחותם או הבת שמזהים שהיא בסיטואציה שעלולה להיות אלימה, לכן חשוב כל כך לסייע להן, חשוב כל כך למנוע את הרצח הבא".

 

'האקתון מיכל סלה" יתקיים ב-18-20 במאי. רוצים להצטרף? כנסו ללינק

לפרטים נוספים בקרו אתר פורום מיכל סלה  או בקבוצת הפייסבוק

 מיכל סלה ז"ל, מתוך האלבום המשפחתי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('76801fd7-18c9-4ec1-99b5-4e9596a0b94b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה