הפעיל החברתי לשנת 2020: יאיר שושן

$(function(){setImageBanner('76d2cba2-66aa-4169-a3a9-6740c1bac1b1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אנחנו יודעים בדיוק למה בחרתם בו, כל באר שבעי יודע שאם הוא צריך עזרה הוא יכול לפנות ליאיר שושן, הפעיל החברתי הכי חברותי שיש, דואג לכל תושב ותושבת החל מקמפיין גיוס, דרך סלי מזון ועד מתנות שישמחו ילדים בבתי חולים. אז רגע לפני ששנת 2020 נגמרת תפסנו את יאיר לראיון מיוחד לבאר שבע נט, הוא סיפר לנו על השנה שעברה בצל הקורונה, על הרגעים המרגשים והשאיפות לעתיד

איך התחושה להיבחר על ידי תושבי הדרום לאיש השנה בתחום החברתי? "מעבר לכך שזה גורם להתרגשות, לשמחה ושזה מביא כוחות להמשיך בעשייה הציבורית, זה עונה לי על השאלה שאני חושב שכל אחד שואל את עצמו במהלך החיים... "האם הדברים שאני עושה הם משמעותיים בעולם?" ועל כך אני כמובן רוצה להודות מעומק הלב לכל תושבי הדרום היקרים על ההערכה ועל בחירתם, זה לא מובן מאליו בכלל".

מה העשייה הזאת מעניקה לך ומהיכן הכוחות לסייע לכל כך הרבה אנשים? "וואוו אני מקבל מהעשייה בארגון שהקמתי 'נאיר' כל כך הרבה, אם לדייק אני מקבל הרבה יותר ממה שאני נותן, אני שומע כמה קשיים אנשים עוברים בחיים, זה גורם לי להעריך יותר את כל מה שיש לי ולהיות יותר שמח ויותר מאושר שזה בעצם השאיפה של כולנו. אני מתמלא סיפוק ואושר בכל פעם שאנחנו מצליחים לסייע לאדם או למקרה מסויים. אני מבין יותר ויותר איזה כח יש לנו כשאנחנו נרתמים יחד עבור מטרה מסויימת וזה נותן לי ביטחון ללכת על משימה גדולה יותר בפעם הבאה. אני מרגיש יותר ויותר כמה מעבר לסיוע לאנשים אני מצליח לחזק יותר את ערך הנתינה בקרב כל העוקבים והמתנדבים, שזה בעיניי ערך עליון כך שמכל הדברים האלו שאני מקבל אני שואב את האנרגיות והכוחות לסייע ולהמשיך בעשייה יחד עם כולם". 



עם איזה אתגרים נאלצת להתמודד בתקופת הקורונה? "עם אותם אתגרים שהיו לפני, רעב, חולי, חוסר, בדידות רק שהכמות גדלה הרבה הרבה יותר, למי שהיה חסר לפני הקורונה, עכשיו חסר לו יותר, למי שלא היה חסר פתאום מאבד את עבודתו, ומי שנתן בעבר כבר לא יכול לתת, אך מצד שני ברגעי קושי עם ישראל תמיד ערני יותר למצוקות ומגויס יותר, אחרת זה היה קושי שבטוח היה מביא לקריסה". 

ספר על רגע אחד מרגש במיוחד שזכור לך מהשנה הזאת "היו כל כך הרבה רגעים מרגשים אך הרגע המרגש ביותר שהיה השנה הוא ללא ספק, שיפוץ הבית שנעשה לאשר ברוך ז"ל אדם מבוגר שחי לבד בתת תנאים, שמנו אותו שבועיים במלון לאונרדו ובזמן הזה שיפצנו לו את כל הבית מהיסוד ועד לריהוט, חשמל ומזון בבית יחד עם מעל 70 איש שהיו מגויסים למשימה ומאות אנשים תרמו מכספם. לפני כחודשיים לצערנו אשר נפטר מדום לב וזה המקום לומר תודה לכל מי שסייע, הן בתרומות והן בזמן כדי שאת שנתו האחרונה אשר חווה בהרגשה שהוא לא שקוף ושהוא יקר עבור עם ישראל". 

יאיר שושן איש השנה לשנת 2020 בקטגוריית פעיל חברתי

זה היה אחד הפרויקט האחרונים שעשית לפני שהתפרצה הקורונה, איך אתה מסכם את כל מה שקרה מאז? "שנה מלאת אתגרים, כמות המתנדבים שילשה את עצמה, המון שיתופי פעולה עם עמותות וארגונים, כמות העוקבים בפייסבוק הולכת וגדלה מיום ליום מה שמוביל לעוד ועוד מתנדברים שנחשפים לצורך בסיוע, אנו מצליחים לסייע להרבה יותר אנשים, על אף הקורונה הצלחנו למצוא להרבה אנשים מקומות עבודה והכי הכי חשוב יותר ויותר אנשים אומרים לי שהיום הם מקפידים לתת יותר עבור ולמען האחר".

מה השאיפות והתוכניות לעתיד? "היום אני עושה דברים מאוד גדולים עבור הציבור כאן בעיר וזה גורם לי אושר,
המשימות תמיד מצליחות וזה בזכות העזרה שאני מקבל מה' ובברכה שאני רואה ממנו בעשייה כל פעם מחדש,
כך שכל מה שאני שואף בעתיד זה שאעשה דברים יותר גדולים, שזה יעשה אותי יותר מאושר ושהסיוע מה' והברכה יהיו גדולים יותר. מה זה אומר בדיוק? ולאן בדיוק פניי מועדות? אני לא יודע לומר... העיקר שהעשייה, התחושה והברכה ימשיכו".

לסיום אומר יאיר: "חשוב לי לומר שבעיניי להיבחר לאיש השנה, זה להיות בסך הכל נציג של עוד הרבה פעילים חברתיים מדהימים שעושים לילות כימים עבור החלשים והנזקקים ושל אלפי האנשים המסייעים. הכי חשוב בעיניי זה שנמשיך לעשות ולהעניק אחד לשני כל הזמן ולא רק ברגעי משבר". 

אם גם אתם רוצים להיות חלק מארגון נאיר ולעשות דברים גדולים > לחצו כאן < 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4c1a7192-0e31-4044-8a2e-c208b159ea5d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה