"הפיגוע הרצחני מעורר חששות ופחדים, עלינו כהורים להיות עבור ילדינו שריון לעת צרה"

$(function(){setImageBanner('4102e1ee-89c4-4067-ac89-9f606fe36e4b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אנו נמצאים פחות מיממה אחרי הפיגוע הקשה בבאר שבע בו נרצחו ארבעה אזרחים חפים מפשע. מתוך רצון לסייע להורים בתיווך המצב לילדים וההתמודדות בפן הנפשי, אביגיל אוקנין מנחת הורים ויועצת אישית, זוגית ומשפחתית, שיתפה במיוחד את 'באר שבע נט' כיצד להתמודד עם הסיטואציה בצורה נכונה ומכילה

תושבי באר שבע והמדינה כולה חוו אמש רגע קשה מנשוא. הפיגוע הרצחני שאירע אתמול בבירת הנגב גבה את חייהם של ארבעה אזרחים והותיר את כולנו המומים וכואבים. לצד התמיכה במשפחות הנרצחים, חשוב לזכור שגם ילדינו חווים אירוע לא פשוט ואף מפחיד וגם הם זקוקים לתמיכה ותיווך הסיטואציה. לשם כך, שיתפה את 'באר שבע נט' אביגיל אוקנין, מנחת הורים, יועצת אישית, זוגית ומשפחתית ומטפלת בנפגעות טראומה מינית, בדגשים החשובים שלה להתמודדות והכלה של אירועי הפיגוע.

"הפיגוע הרצחני שארע בבאר שבע מעורר באופן טבעי, חששות, פחדים, אי ודאות, זעזוע וחרדות. גם בקרב מבוגרים ובטח ובטח בקרב ילדים. בעידן שבו ילדים חשופים לאינסוף תקשורת וירטואלית, קשה מאד להסתיר מהם ולכסות את עיניהם, שלא יראו ולא יחשפו. לכן חשוב מאד להציף את הנושא ולשוחח איתם עליו. עדיף שהילד ישמע את הדברים מאיתנו ההורים, ואנו נעביר לו ועבורו את הסיטואציה, מאשר הם יוזנו אך ורק מאמצעי התקשורת.

יש לשאול אותם וליזום עימם שיח גם אם הם לא מדברים על זה. "להתעלם" זה לא באמת יעלם. ישנם ילדים שיגיבו בבכי ושיח, ויש שיתעלמו וזה עדיין לא אומר שהם לא פוחדים. עלינו ליזום שיח בארוחת ערב, או כשאנו ביחד פנויים לחלוטין כדי להיות קשובים עבורם באופן מלא"", אומרת אוקנין.

"עדיף שהילד ישמע את הדברים מאיתנו ההורים, ואנו נעביר לו ועבורו את הסיטואציה, מאשר הם יוזנו אך ורק מאמצעי התקשורת", מדגישה אוקנין, "חשוב מאד להיות זמינים עבור הילדים ובעיקר לא לבטל את רגשותיהם. זוהי סיטואציה בהחלט מפחידה, בטח ובטח עבור ילדים"

היא מדגישה את חשיבות ההכרה ברגשות והאמפתיה מצידנו: "תקשיבו באמפתיה לכל תחושותיהם, ממה הם פוחדים, המון פעמים ילדים יוצרים לעצמם הסברים ודמיונות בנוגע למה שקרה, כשאנו קשובים להם ומבינים את מה שהם הבינו מהאירוע, אפשר להבין לעומק ממה הם חוששים.

חשוב מאד להיות זמינים עבור הילדים ובעיקר לא לבטל את רגשותיהם, באמירות מנחמות כמו: "אין לך ממה לפחד". בהחלט יש לו ממה. במקום זה לומר לו: "זה באמת אירוע לא נעים ומפחיד, אנחנו מבינים אותך, וגם אנחנו פוחדים, אבל אנחנו פה איתך להגן עליך, תמיד". הכי חשוב בלי היסטריה, אלא בקול נעים ובטוח. זוהי סיטואציה בהחלט מפחידה, בטח ובטח עבור ילדים.

חשוב להרחיק את הילדים מהתיאורים הדרמטיים ומהתקשורת, עד כמה שניתן. תמונות המחבל עם הסכין ביד דוקר ללא הפוגה בני אדם עוברי אורח תמימים, זה מראה מזעזע. בטח ובטח לא מומלץ שיראו זאת. חשוב לציין בפני הילדים שיש משטרה ששומרת עלינו. גם אם יש לנו כעס וביקורת על משטרת ישראל, תחסכו זאת מהילדים. חשוב מאד שהם יאמינו ויסמכו על שוטרים. זה נותן להם תחושת ביטחון. ואת הביקורות תגידו ותדברו לא בפניהם.

חשוב מאד לציין שזה מקרה בודד, ונתפלל שאכן כך יהיה, של איש אחד ולא כל הבדואים מתנהגים כך, אנו חיים ביחד בדו קיום רב שנים ואם הילדים יפתחו פחד כלפיהם זה באמת יהיה עצוב מאד, ובעיקר חבל מאד. אפשר להקריא לילדים את הגינויים מכל עבר על האירוע, זה יחדד עבורם את הרוב שלא בעד רצח שפל שכזה. (כמובן בהתאם לגילאי הילדים)".

אוקנין מסכמת: "שימרו עבורם על שיגרה, לא לחשוש להוציא אותם מהבית. לבית הספר, חוגים, מסעדות, קניות ועוד. וגם אם אתם חוששים לא להשתמש בזה כנימוק. כלומר לא לומר להם: "ראיתם מה קרה? עדיף שנשאר בבית ולא נסתובב". לחבק, לנשק, להקשיב, לצייר איתם את הרגשות, ולהיות עירניים מה קורה איתם בהמשך. לצערי אנחנו חיים במדינה שאין בה רגע דל. ועלינו כהורים להיות עבור ילדינו שריון לעת צרה. ושהם יסמכו עלינו ועל כוחנו ועל כוחות הביטחון של מדינתנו. בהזדמנות זו רוצה להשתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם. שלא תדעו עוד דאבה, כאב וצער".

אביגיל אוקנין חביב צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5c5209d2-c541-40a8-ad5f-f85eed35d4e2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה