הפאבים סגורים? הבאר שבעים מצאו פתרון

$(function(){setImageBanner('33be414d-dcf5-431a-94ae-067e835afe7f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הקורונה הובילה לסגירה של מקומות הבילוי, הפאבים והברים, כשכולנו נמצאים זמן רב יותר בבתים. המשמעות? עלייה בצריכת האלכוהול הביתית ובמיזמים של מארזי קוקטיילים ואלכוהול מוכנים במשלוח. הברמן הבאר שבעי גורמי ספיאשווילי סיפר: "הביקוש לאלכוהול עלה משמעותית מאז תחילת הקורונה ובסגר השני עוד יותר"

אין ספק שבגלל הקורונה אנשים רבים שנמצאים בעיקר בבית, מחפשים איך להעביר את הזמן ובכל זאת ליהנות. אחת מהדרכים לעשות זאת היא באמצעות שתיית יינות, בירות וקוקטיילים, כך שבזמני הסגר וההגבלות אפשר לראות עלייה בצריכה הביתית של האלכוהול. כדי לראות האם העלייה הזו באה לידי ביטוי גם בקרב הציבור הבאר שבעי, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם גורמי ספיאשווילי, זוכה תחרות הברמן הטוב בישראל בשנת 2019, ברמן פרטי, יזם, מפיק ויוצר תוכן בתחום האלכוהול והאירוח ובעל מותג הקוקטיילים BLOOM, וגם עם גיא תושב באר שבע בן 29, שסיפרו לנו על הלך הרוח בעיר.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

"אני רואה חד משמעית את העלייה בביקוש לאלכוהול בתקופת הקורונה, אם לפני זה היה לאנשים את האופציה לצרוך אלכוהול בחוץ בברים, פאבים ומסעדות... עכשיו זה כבר לא נגיש וזמין בגלל ההגבלות והסגרים, גם הריחוק החברתי פגע בזה כי אנשים לא רוצים לצאת מהבית", כך סיפר ל'באר שבע נט' גורמי ספיאשווילי הברמן המצליח מבאר שבע, "אנשים התרגלו למחירים יותר נוחים ושיש את האופציה לשתות בכיף בבית, הביקוש עלה משמעותית מאז תחילת הקורונה ובסגר השני עוד יותר".

"בעקבות הקורונה עלתה צריכת האלכוהול שלי בבית, כן, כי יש יותר זמן פנוי ואין פאבים לצאת אליהם אז לפעמים זה כיף לנסות להכין ולהשקיע בעצמך ולמלא את הזמן", סיפר לנו גיא, בן 29 מבאר שבע שגר עם זוגתו. הוא מספר שהם הכי אוהבים להכין בעצמם את הקוקטייל הקלאסי- מוחיטו: "הקוקטייל קל להכנה ומורכב ממצרכים שתמיד יש בבית, והכי חשוב- זה פשוט טעים!".

גורמי ספיאשווילי קרדיט worldclass studios

גם גורמי, כמו רבים אחרים, מצא עצמו בלי עבודה בסגר הראשון בעקבות הקורונה, אך החליט להמציא את עצמו מחדש ולהמשיך לעסוק במה שהוא הכי אוהב. "לא היה לי עבודה בכלל בסגר הראשון, היה מצב שאמרתי לעצמי שאין לי מה לעשות, שקלתי להיות שליח במקדונלדס... אבל אז אמרתי לעצמי שבמקום ללכת אחורה אני צריך ללכת קדימה. ראיתי שבמרכז התחילו לעשות קוקטיילים מבוקבקים והחלטתי לקחת את הקונספט הזה למקום ייחודי יותר". כך החליט גורמי להוציא את מותג הקוקטיילים שלו BLOOM כשכל קוקטייל מבוסס על פרח אחר מהארץ שלנו, "זה הערך המוסף שלי, יש כאן את האמירה האישית שלי, אני משלב מרכיבים עונתיים מקומיים וגם מציע חוויה- סריקת ברקוד בקבלת הקוקטייל תציג סרטון הכנה מיוחד", מוסיף גורמי.

העלייה בביקוש לאלכוהול הביתי באה לידי ביטוי גם בחנויות המשקאות וגם ברכישת מארזי אלכוהול מוכנים במשלוח עד הבית. "אני הרגשתי את זה אישית במיוחד בסגר השני, הייתה היסטריה חיובית, לא הספקתי לעמוד בקצב של ההזמנות! כולם רצו מארזי אלכוהול", גורמי מספר, "גם בחנויות אנשים צורכים אלכוהול זול יותר אבל בכמות יותר גדולה. אנשים מחפשים את הבריחה הזו, את החוויה של לשבת ולשתות עם אנשים, זה סוג של אסקפיזם מהמציאות הרגילה של היום יום, ועכשיו כולם עושים את זה בבית".

מארזי קוקטיילים מבוקבקים מותג BLOOM. קרדיט vadim belia

מה הבאר שבעים הכי אוהבים לשתות בבית לדעתך?

גורמי: "לפי מה ששמתי לב ומה שרגילים במזרח התיכון, החיך הישראלי אוהב דברים חמוצים ומתוקים. משקאות עם ג'ין, עם נענע, יותר קוקטיילים פירותיים. למשל אצלי מככב קוקטייל עם מי ורדים, זה מאוד מזרח תיכוני, עם טעמים שמזכירים מלבי או כנאפה...".

אתם חושבים שגם אחרי הסגר וכשהפאבים יפתחו אנשים ימשיכו לשתות בבית אולי בגלל העלויות? או שאנחנו צמאים לצאת ולבלות בפאב?

גיא: "האמת אני חושב שלא... כי בסוף העיקר זה לא רק השתייה זה גם החברה והיציאה מהבית... אני די בטוח שיש לאנשים דחף גדול לצאת מהבתים, לראות אנשים ולשבת איתם על בירה. מה שכן היכולות שאנשים פיתחו בתקופה הזו כמו למשל הכנת קוקטיילים, יישארו איתם והם ישתמשו בהם בערבים בבית עם חברים".

גורמי: "מצד אחד יש בצריכה הביתית משהו נחמד אבל גם משהו מלחיץ, כי אנשים יתחילו להתרגל לזה. זה נוח מידי ומאבד מהקסם האישי של לבוא לשבת על הבר. מישהי בקבוצת פייסבוק אמרה שיותר משתלם לה לשתות אלכוהול בבית והיא תוותר על הברים והפאבים... והדעות בתגובות היו חלוקות. בעיני בבר יש קסם שגורם לך להתנתק רגע מכל העולם הרגיל שאנחנו מכירים, זו חוויה שאי אפשר להחליף אותה לדעתי בחוויה וירטואלית או ביתית".

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

בעיני רבים, למרות שהם צורכים יותר אלכוהול בבית בגלל ההגבלות והמצב החדש, אין באמת תחליף ליציאה לפאב או בר ולחוויה שנוצרת בעקבות זאת. "אנשים רוצים היום להיות עשירים בזמן יותר מאשר בכסף... אנשים מרגישים שאין מה לשרוף את הזמן על עבודה קשה כל היום כי בסוף לא נשאר זמן כדי ליהנות", מסכם גורמי, "החוויה של יציאה לבר לדרינק היא מיוחדת, כשאני מכין למישהו קוקטייל שהוא שלי, חלק ממני יוצא אליו, זה נעשה באהבה וזה מה שחשוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3710c2b7-bd46-41e0-959d-c37bb3d313fb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה