העסק החברתי לשנת 2019: בית הפנקייק

$(function(){setImageBanner('ab59208c-69a4-4d00-a9c9-1eacef6246d4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בית הפנקייק המקורי הגיע לבאר שבע וכבש את לב הבאר שבעים, כאשר מדובר במקום שהוא הרבה מעבר לפנקייקים המיוחדים שיש למקום להציע, אלא מדובר בחוויה של ממש, כאשר המקום מעוצב כך שתוכלו לשבת בפנים או בחוץ לבחירתכם ועד שתגיעו לקינוח המדובר עם שלל תוספות מיוחדות ומפתיעות, תוכלו להנות מארוחות בוקר, כריכים, ארוחות צהריים מפנקות ועוד. וכל זה כמובן בניהולו של האדם שאתם העדתם על ליבו הגדלו והנתינה העצומה, אלמוג כהן! אז לכבוד הזכייה בעסק החברתי לשנת 2019 ישבנו לשיחה קצרה על העשייה הרבה של אלמוג והצוות שלו

אלמוג כהן בית הפנקייק המקורי באר שבע

לרוב בעלי עסקים חושבים יותר על הפן הכלכלי מאשר הפן החברתי, איך אתה מסביר את זה שאתם נתפסים כעסק חברתי? זה משהו ששמתם לעצמכם כיעד?

אכן, הייעוד העיקרי שלי היה להביא לעיר מוצר איכותי ועסק חברתי. היום העסק שלי הוא מפעל של חסד, שתורם רבות במהלך השנה. הפן הכלכלי חשוב וברוך השם עובד נהדר, אך בסופו של דבר התפיסה לפיה אני חי היא שלא לוקחים איתנו כלום מלבד מעשים טובים ועזרה לזולת וזה מה שאני מקנה לעובדיי וזו רוח המפקד. אני יודע שההכנסות שלי נפגעות בעקבות התרומות, אבל זה לא מעניין אותי כשהלב צוהל ויודע שיש משפחה או ילדים שיישנו על קיבה מלאה, זה שווה הכל! 

ידוע שאתם תורמים המון במהלך השנה, היה מקרה מרגש במיוחד שזכור לך? 

בהחלט, בעזרת אנשי החסד בעיר קיבלתי טלפון ביום שישי לפני כמה חודשים כשהמסעדה מפורקת מלקוחות באמצע סרוויס קשוח, שיש משפחה שאין להם איך להעביר את השבת, מיד לקחתי סכום כסף ואחד מעובדיי - עודד הלך לקנות להם חלות דגים ועופות והחלפתי אותו במלצרות (אני מקפיד לא להיפגש עם מי שצריך את התרומה. הלב שלי לא עומד בזה) וכמובן הבאנו להם פנקייקים פיצות וגלידות מאצלנו. כשעודד הגיע אליהם הוא נקש בדלת והביא להם את המוצרים חמים וטריים, הוא חזר נרגש מאוד וסיפר שהילד הקטן רץ אליו, הביא לו חיבוק חם ואמר לו "תודה שהבאת לנו אוכל". אלה הרגעים האמתיים בהם אנחנו נמדדים. בהזדמנות זאת חשוב לי להדגיש שאת הקרדיט אני גורף, אך עובדיי הם חלק משמעותי מאוד בעשייה זו והם ראויים לכל ההערכה. 

צוות בית הפנקייק מתנדבים סדרתיים צילום פרטי

בתקופה האחרונה עולה לא מעט נושא חשוב, הקשיים של עסקים קטנים-בינוניים מקומיים, באילו קשיים נתקלתם ואיך אתם מתמודדים? 

אכן קיימים קשיים בתחום. אני פתחתי את העסק לאחר שירות של קרוב ל- 10 שנים כלוחם ביחידות אלו ואחרות בהם למדתי להביט לקושי בלבן של העיניים, אז אני מחבק אותו עד שאני מרכך אותו ובינינו בלי קושי אין עניין...
אבל אם כבר מדברים על קשיים, אז זאת ההזדמנות לומר שבעקבות קשיים שונים בניהם הנושא הביטחוני של תושבי הדרום עסקים רבים באזור חווים נזקים משמעותיים ואני מקווה שימצא פתרון הולם במהרה. בסוף המצב הזה מזיק לכולם עסקים, חינוך ועוד, אני לא מקבל את העובדה שילדי ותושבי הדרום שווים פחות! 

האם יש לכם מודעות לרגישים/אלרגיים? איך זה בא לידי ביטוי אילו מנות מיוחדות יש? 

הנושא הזה חשוב לי מאוד ברמה האישית, כחלק מהחזון שלי להנגיש את האוכל שלנו לכולם יש לנו מנות ללא גלוטן ומנות שמתאימות לאלרגיים ורגישים, אני כמובן מקווה שהמודעות לנושא תעלה יותר בעוד ועוד עסקים. 

מה הפנקייק הכי אהוב / נמכר אצלכם? ולמה נראה לך שדווקא הוא האהוב? 

הפנקייק סופלה! מנת הדגל שלנו, אנחנו הסניף שמוכר הכי הרבה יחידות כאלה ברשת. לדעתי הפנקייק הזה דומה ללב של תושבי העיר והדרום, הוא מתוק גדול ונראה מעולה. 

מה תרצה לומר לכל מי שבחר בך? 

אני מודה לתושבי העיר והדרום שגומלים לנו טובה תחת טובה, מלבד להצביע ברגליים ולקבל שירות במסעדה חשוב לי שאנשים ידעו: כשהם אוכלים אצלי, הם מסייעים לאנשים רעבים, זה מעגל ההכנסות בסוף בדרך כזו או אחרת מגיעות חזרה לקהילה ואני כמובן גאה בזה. לצד התודה ללקוחות ולכל מי שהצביע לנו, חשוב לי כמובן להודות למשפחתי, לאישתי היקרה ולבנותיי שהן האור של חיי גאיה ואלה, שרק יהיו לי בריאות ומאושרות. 

משהו נוסף לסיכום? 

המסר הכי חשוב: הנתינה היא קבלה!  
אני מודה ומאושר שזכיתי בפרס הזה, הלב צוהל ושמח נוכח העובדה שמוקירים את תרומתנו הצנועה לקהילה, מכל התעודות הערכה שקיבלתי בחיי אין ספק שאת זו אתלה על הקיר!  
בית הפנקייק המקורי בבאר שבע ימשיך להאכיל רעבים, לתרום לחיילים ולהביא חווית שירות ברמה הגבוהה ביותר גם ב-2020.  
תודה ענקית לכולם!!! 

בית הפנקייק המקורי באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d07daeec-00aa-4f84-b15d-90a6e54d4084','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה