"הנגב הוא מקום יוצא דופן עם אנשים שהופכים את החלומות למציאות"



המייסדים של קרן מיראז' ישראל, דיוויד ולורה מיראז', הגיעו לביקור ביקבי הנגב וראו את התפתחות ענף חקלאות היין באיזור: "אנחנו נמצאים בחדר ובו עשרות 'משוגעים' שחלמו חלומות גדולים ובזכותם קורים בנגב דברים מדהימים", אמרה לורה מיראז'

דיוויד ולורה מיראז', מייסדי הקרן הפילנתרופית 'קרן מיראז' ישראל', הגיעו השבוע לביקור בישראל ונפגשו עם שותפי הפרויקטים שהקימה הקרן ברחבי הארץ. לאחר פגישות עם נשיא המדינה וראשי הרשויות בנגב, סיירו בין יקבים החברים ב"מועדון יקבי הנגב" שהקימה הקרן לפני כשנה. בסיור השתתפו בכירים מעולם התיירות והחקלאות בישראל שהגיעו לראות את התפתחות ענף חקלאות היין בנגב, ואת הפיכתו של הנגב למותג בינלאומי לתיירות חקלאית ויין. במסגרת הסיור ביקרו ביקב גלאי בניר עקיבא, ביקב יתיר בתל ערד ובחוות כרמי עבדת הסמוכה למדרשת בן גוריון.

צילום: דוברות קרן מיראז' ישראל

במהלך הביקור סיפר דיוויד מיראז' על ראשוני הכורמים ובעלי היקבים בנגב. "בתחילה חשבתי שהם משוגעים, אך אז הבטתי בהם והבנתי שיש להם חלום ענק, ידע ותשוקה, והבנתי שאנחנו חייבים לסייע ליזמים כאלה ולצמיחה של הנגב". כיום הקרן מובילה את קידום ופיתוח ענף תיירות היין בנגב, הכולל עשרות כרמים ויקבים הפרוסים על אדמות הנגב המיוחדות אשר מספקות טעמים מיוחדים לענבי היין. על מנת לממש את הפוטנציאל האדיר הקיים במרחב, הקרן ייסדה את מועדון יקבי הנגב  בו חברים למעלה מ- 25 יקבים וכרמים, כפלטפורמה לשיתוף פעולה, במטרה לחזק את האקוסיסטם האזורי של תיירות חקלאית ויין.

"היכרות עם כל אחד ואחד מהיקבים שחברים במועדון גרמו לי להבין שעלינו להביא תיירים לישראל כדי לחוות אותה מזווית אחרת ולהציג אופי אחר שלה. הנגב שלנו הוא מקום מדהים ויוצא דופן, עם אנשים שהופכים את החלומות למציאות. המטרה שלנו היא לעזור לכם לפעול יחד, כקהילה, כדי להפוך את הנגב למקום תוסס,‏ ‏משגשג ויציב", הוסיף מיראז'.

קרן מיראז' פועלת היום בנגב בשני תחומים עיקריים, האחד הוא ‏פיתוח ‏אקו-סיסטם של חדשנות ‏בתחום  ה- Desertech והשני הוא תיירות חקלאית ותיירות יין. ‏שתי התוכניות ‏מחזקות את הצעת הערך של הנגב ‏ומייצרות מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי הנגב ואבן שואבת לטאלנטים צעירים מכל הארץ. "תודה לכם שאתם לוקחים חלק במהלך הזה, אני מרוגש לראות אתכם כאן – מגשימים את החזון. בעוד לא הרבה זמן, אנשים מכל העולם יגיעו לנגב על מנת להנות מנופי המדבר היפים ומהיין הייחודי שהוא מציע, במקום לטוס לפיימונטה או קליפורניה", חתם דיוויד מיראז' את הביקור עם בעלי היקבים.

צילום: דוברות קרן מיראז' ישראל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה