"המקרה הזה קשה בגלל שהוא איש טיפול מוכר בתחום, אנחנו במסל"ן תמיד מאמינות ותומכות בנפגעות"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('de3ffc3f-d9fb-4b7c-be5a-57f25bcca04d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('de3ffc3f-d9fb-4b7c-be5a-57f25bcca04d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

בימים האחרונים שמענו כולנו על המרצה מהדרום שנעצר בחשד שביצע עבירות מין בביתו. מה שעוד יותר היה קשה לעיכול היא העובדה שהוא בעצמו גם עסק בתחום הטיפול בטראומה מינית. שוחחנו ב'באר שבע נט' עם ליזה ניקולאיצ'וק, מנכ"לית מסל"ן, שמלווה את הנפגעת בימים אלה ואף עבדה בעבר עם החשוד במעשה: "זה היה כמו רעידת אדמה, המקרה הזה קשה אין ספור בגלל שהוא היה האוטוריטה הגדולה בתחום הטיפול בנפגעות מיניות בדרום"

לפני מספר ימים נעצר ראש חוג במוסד אקדמי בדרום שחשוד בביצוע עבירות מין בביתו במשך שנים. ביתו בת ה-27 הגישה תלונה בשיתוף עם גורמי הסיוע אחרי שעלה החשש כי גם ביתו הקטינה נפגעה. החשוד אף מתמחה בין היתר במסגרת עבודתו בטראומות מיניות ועבד לאורך השנים עם גורמי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, בין היתר גם עם ארגון מסל"ן.

"מדובר בבחורה שבהתחלה פשוט הגיעה לטיפול פרטני בכאב ובפגיעה שלה. המטפלת שלה, שלא קשורה למסל"ן, זיהתה במהלך הטיפול חשש של פגיעה גם באחות הקטנה שלה. בעקבות זאת חלה על המטפלת חובת הדיווח ולכן הוגשה תלונה במשטרה", הסבירה ל'באר שבע נט' ליזה ניקולאיצ'וק, מנכ"לית מסל"ן, מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות בנגב, "הכרנו את הסיפור של הבחורה אבל לא יכולנו לעשות עם זה שום דבר, זה היה מקרה פרטי שלה. כעת הבחורה הוזמנה למשטרה ותוך כדי גם הגישה את התלונה על המקרה שלה. זו הייתה כמו רעידת אדמה כששמענו על זה".

צילום אילוסטרציה Shutterstock

"נחשף בתקשורת מקרה נוראי שהרעיד את עולמנו. הכותרות סיפרו על בכיר באקדמיה ומומחה לטראומה מינית שחשוד בפגיעה מינית בביתו. אותו בכיר, לצד אשתו, טיפלו והדריכו כמעט בכל מסגרת מקצועית שעסקה בפגיעות מיניות בדרום, ועד לפני כשנתיים הם עבדו יחד עם מסל"ן כמטפלים וכמדריכים פרילנסרים. כמובן שמרגע שהגיע אלינו המידע הראשוני בנושא, הקשר עימם נותק לחלוטין", אמרה ליזה, "יותר מ-20 שנה בתחום הפגיעות המיניות לימדו אותי שאין פרופיל לנפגעת, ולא פחות מזה - אין פרופיל לפוגע. אנחנו במסל"ן עושות כל שביכולתנו על מנת לספק לפונות ולפונים שלנו מרחב מוגן להחלמה. אנחנו מביאות את המטפלות והמטפלים הטובים והמקצועיים ביותר בתחום אבל לכאבי העצום, מסתבר שגם אנחנו נפלנו שוגג".

סיפקתן במסל"ן תמיכה לנפגעת? אתן מלוות אותה בתהליך?

"כן בוודאי. חשוב להגיד שאנחנו כמסל"ן לא בית משפט, אנחנו לא שופטים את הבן אדם ולא מגדירים לו את העונש, זה לא תפקידנו אבל בראש ובראשונה אנחנו מאמינות לנפגעות. אני לא מכירה מקרים של תלונות שווא של נפגעות שמעלילות על משפחה, כי במצב כזה הנפגעת מאבדת הרבה יותר ממה שהיא מרוויחה. היא מאבדת את התמיכה הכלכלית, הנפשית והפיזית של המשפחה. צריך אומץ לעשות את זה והרבה פעמים המחיר הזה גורם לנפגעות לא לפתוח את הסיפור שלהן, להעדיף לשתוק. הגיעה אלינו בחורה חכמה, אינטליגנטית, נחושה ומאוד חזקה שעומדת מול כל העולם, מול ההורים שלה ואומרת לאבא שלה- "פגעת בי, תיקח אחריות" והיא עשתה את זה".

אתמול היה העימות בין החשוד לבת שלו, מה את יכולה לספר על כך?

"היא הייתה חזקה, דאגנו לה, תמכנו בה בכל רגע. היא הלכה ועמדה מולו, בחרה לעשות את זה, אנחנו כמובן לא מכריחים ולא תמיד ממליצים כי אנחנו יודעים מה המחיר של עימות כזה. אבל היא הלכה לעימות והיא הייתה נחושה ואמינה, היא לא מחפשת נקמה, היא רוצה צדק. היא רוצה שהוא יכיר במה שהיה, שייקח אחריות ושלא יפגע עוד באף אחד אחר".

 ליזה ניקולאיצ'וק מנכ"לית מסלן

התדהמה של ארגוני הסיוע נובעת בעיקר מההיכרות הארוכה שלהם עם החשוד ועם אשתו, שניהם מטפלים בכירים בתחום הפגיעות המיניות בדרום. "הוא איש מקצוע עם הרבה ידע בתחום, אשתו מטפלת ומדריכה ברמה גבוהה, הם שניהם מומחים בתחום וזה מה שעשה את הקושי הגדול עבורנו", הוסיפה ליזה, "חשוב לציין שלא קיבלנו תלונות שהוא פגע בסטודנטיות או נשים אחרות אבל המקרה הזה קשה אין ספור בגלל שהוא איש טיפול, הוא קולגה והוא האוטוריטה הכי גדולה בתחום הטיפול, אין מקום בדרום שהוא לא היה מרצה ומטפל בו וזה לא פשוט".

"אני יודעת למה נפגעות שותקות. אני יודעת מה מחיר החשיפה ומה מחיר השתיקה שהן משלמות, ושני המחירים האלה כבדים מנשוא. אני מעריצה, מעריכה ותומכת באישה שנפגעה ומודיעה שאנחנו נעמוד לצידה, אני וכל בית מסל"ן. אני לוקחת צד. צד של בחורה צעירה, חכמה, מוכשרת וכל כך אמיצה. היא לא לבד - אני מאמינה לה! אנחנו מאמינות לה! ואני לא אעשה שום הנחה לאף פוגע, בין אם הוא דוקטור, פרופסור או נשיא המדינה, בין אם הוא זר ובין אם הוא בן בית, כי יש לנו אחריות כחברה להילחם בתופעה, להוקיע את הפוגעים, ולתמוך בנפגעות ובנפגעים! אלו ימים קשים לכולנו, אבל יחד ננסה להתגבר ולהחלים", סיכמה ליזה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dd1193c6-f6db-42a1-b987-3e5e59bad758','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה