המהנדסת שמצילה חתולים בעזרת פתרונות מקוריים

$(function(){setImageBanner('d57164bb-df8c-4fae-9d23-176b5d2cccdb','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

שירן אלמלם אוחיון, מהנדסת איכות במפעל "חיפה נגב טכנולוגיות" מקבוצת חיפה, הממוקם במישור רותם, דואגת באופן שוטף לשמירה על איכות המוצר והעבודה במפעל. כבוגרת תואר ראשון ושני בהנדסת תעשייה וניהול ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, שירן מספרת על היצירתיות הנדרשת בתחום, שהביאה אותה למצוא פתרון לבעיית חתולי הרחוב שהסתובבו במפעל והגיעה עד הכנסת

שירן אלמלם אוחיון. קרדיט - צילום פרטי

אלמלם אוחיון, זיהתה לפני כמה חודשים, כי חתולי הרחוב המסתובבים במפעל מסתכנים וכמובן מסכנים את פעילות המפעל. "זיהינו עלייה במספר החתולים המשוטטים באתר והם החלו להתרבות. במפעל יש חומרים כימיים וכלי רכב כבדים, מה שמגדיל את סיכויי הפגיעה בהם. בנוסף, הם רעבים, חלשים וסובלים מחום כבד בקיץ וקור מקפיא בחורף", היא מספרת.

במחשבה יצירתית פנתה שירן להנהלת המפעל והציעה פתרון, אשר זכה לתמיכה ועידוד נרחב. כחלק מהיוזמה צוות החברה פרסם מודעות המציעות למשפחות לאמץ חתול, ובהן האמצעים ליצירת קשר עם צוות המפעל. צוות המפעל אסף את החתולים שבהם היתה התעניינות לטיפול וטרינרי שמומן על ידי קבוצת חיפה, ואחריו הם נשלחו לבתי המשפחות המאמצות.

מאז החל המיזם לפעול, עשרות חתולים כבר אומצו, והפתרון שהציעה שירן זכה לתהודה רבה. היוזמה המיוחדת הגיעה עד ח"כ יסמין סאקס פרידמן שבירכה על היוזמה המרגשת. "הפנייה מצד חברת הכנסת סאקס פרידמן היתה מפתיעה מאוד", מספרת שירן, "היא התקשרה להודות לי על היוזמה ואפילו נפגשנו בשטח המפעל". מפעלים רבים אחרים פנו לשירן וביקשו לאמץ את הרעיון אצלם.

אל המפעל מקבוצת חיפה שירן הגיעה לאחר שהשלימה תואר ראשון ושני בהנדסת תעשייה וניהול בקמפוס באר שבע של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. לדברי שירן, תפקידה כמנהלת תחום איכות דורש הרבה חשיבה יצירתית. "התפקיד שלי מאוד מעניין ומאפשר לי לעסוק בהבטחת איכות בהרבה אפשרויות. אני עובדת מול כלל הגורמים במפעל שאמונים על שמירה על איכות המוצר, בוחנת, בודקת וגם מדריכה. אני מקפידה תמיד לאתר בעיות ולנסות לפתור אותן. לימודי התואר מאוד עוזרים בתחום הזה, כי לומדים לא רק תיאוריה אלא גם משלבים את התחום עם הרבה פרקטיקה. המרצים הם מומחים עם ניסיון עשיר בתעשייה, שדואגים לייצר לסטודנטים סימולציות שונות על סמך ניסיונם, וגם יוצאים לסיורים בחברות המובילות בתעשייה".

שירן אלמלם אוחיון. קרדיט - צילום פרטי

קבוצת חיפה, נציין, הינה חברה מובילה בעלת שם עולמי בתחומי החקלאות, ומוצריה מסייעים לחקלאים רבים ברחבי העולם. שירן מעידה, כי תפקידה בחברה בעלת שם עולמי היא עניין מאתגר ומרגש. "אני מאוד מרוצה מהתפקיד שלי בחברה. האחריות על איכות המוצר ולאורך כל התהליך במחלקות הייצור ומחלקות התמך היא קריטית לשמירה על מוניטין החברה".

שירן מוסיפה כי הלימודים תרמו לה המון בקבלה לחברה. "תהליך הקבלה לחברה היה מאוד מאתגר. בסופו של דבר החברה מקפידה לגייס את המצטיינים. בשלב ראיון ההיכרות נשאלתי לגבי פרויקטי הגמר והאתגרים איתם התמודדתי. לשמחתי, העבודות, המבחנים והעבודה האינטנסיבית על הפרויקטים המחישו את היכולות ההנדסיות והניהוליות שלי, והרשימו את המראיינים".

השבוע, בין התאריכים 12-17/12, יתקיים שבוע פתוח בקמפוס באר שבע של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, אליו מוזמנים המתעניינים להגיע למכללה להתרשם מהמחלקות השונות ולשמוע על מגוון התארים שיש למכללה להציע. שירן מספרת שהיא הגיעה למכללה לאחר המלצות רבות מצד חבריה וקרובים נוספים, שסיפרו על היחס החם ורמת ההוראה במכללה. "כבר בסמסטר הראשון נוכחתי לדעת שכל מה ששמעתי היה אמת. אני בטוחה שכל מי שיגיע למכללה בשבוע הפתוח יזהה מהר מאוד על מה אני מדברת. המרצים וראשי המחלקות פשוט דואגים לכל סטודנט במכללה בדיוק כמו שדאגו לי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b9cb52de-1994-476d-90d5-179439f76e51','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה