פודקאסטים מייד אין באר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ba8acb55-2e76-46a2-b178-acdf558e3449','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ba8acb55-2e76-46a2-b178-acdf558e3449','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

העיתונאים, אוהבי המספרים, זוג החברים שנדד לבאר שבע, ואלו שמביאים את קול האוהדים ברמה הפשוטה ביותר – אלו הפודקאסטים אשר משלימים את הפסיפס הבאר שבעי במדיה, כזאת שלא מפחדת להגיד את שעל ליבה, ושמה את באר שבע על המפה

קרדיט - צילום פרטילאחרונה נראה כי האזנה לפודקאסטים הינו דבר שבשגרה, ויש גם נתונים ברורים שמעידים על כך – בסוף שנת 2020 בצעד חסר תקדים, פרסמה חברת ספוטיפיי את נתוני ההאזנה של אזרחי ישראל, וניתן לראות מגמה ברורה – ישראלים אוהבים להאזין, ובכל שנה מתווספים לסטטיסטיקה מאזינים חדשים – בשנת 2020 חל זינוק של קרוב ל – 150 אחוז ביחס לשנה שלפניה, זאת בעוד כי קרוב לחצי מיליון אנשים האזינו בפעם הראשונה בחייהם לפודקאסט.

ומה לגבי באר שבע? ובכן, בעירנו יש לא פחות מארבעה פודקאסטים שונים, כאשר כל אחד ואחד מהם מציג דרך שונה להסתכלות, וזווית ראיה אחרת, כיאה לעיר באר שבע ולריבוי הדעות שבה.

שי מוגילבסקי, מהפודקאסט 'ספורטקאסט 7', טוען כעת שיש קול אמיתי לאוהדים: "כולם תמיד אומרים פה שמדירים את באר שבע מהתקשורת המיינסטרים, ושהיא מאד שטחית, ועל כך שמנתחים את באר שבע באופן ספציפי מאד וסטראוטיפי לפעמים, אז עכשיו יש לנו הזדמנות להשמיע את קולנו".

ואכן, נראה כי התנהגות התקשורת הארצית במשך השנים, דוגמת הערות שנויות במחולקת כמו אלו של שגיב כהן מערוץ הספורט, הם אחת מהסיבות המרכזיות שדחפו את כל חברי הפודקאסטים להיכנס לאולפן ולהתחיל להקליט.

יוסי מדינה מהפודקאסט "גמלים מדברים" אומר כי במשך השנים האוהדים תמיד נדחקו לצד ועכשיו יש להם הזדמנות גדולה להיות בקדמת הבמה: "רצינו להביא את קולם של האוהדים. היו אוהדים בקבוצות אחרות שניסו לעשות משהו כזה, אבל נראה היה שהפועל באר שבע תמיד נדחקה לשוליים, וגם שהלך טוב לקבוצה, לנו זה היה נשמע שהקול היחיד ששומעים זה של אותם חבר'ה "מתנשאים" מתקשורת החוץ שלא באמת מכירים את העיר, ורצינו להשמיע קול שכולם מכירים מהיציע".

ספורטקסט 7 - פרק לזכרו של בנצי בלומנפלד ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

מעבר להשמעת קולם של האוהדים ישנו גם את עניין הביקורת, הרי כולם כמובן אוהדי הקבוצה, אך יש עת לפרגן ועת לביקורת (שלא נחסכת אפילו במעט במידת הצורך). דודו אלבז וחברו ניקו שווילי מפודקאסט "התדר" אמנם עזבו את באר שבע לפני כמה שנים, אך האהבה לעיר והאהדה לקבוצה עדיין מהדהדת בליבם. הם מספרים על הכיף שבהקלטה, ועל כמות החומר הבלתי נדלית שמספקת הקבוצה, לטוב ולרע – דודו: "לי זה נראה הדבר הכי כיף שיש, תמיד יהיה משהו, איזה עניין כלשהו, איזשהו 'פארסה', ולמזלנו בבאר שבע לא חסרה דרמה, והתוכן לא נגמר – אנחנו באמת יכולים לדבר שעות. איפה שיש הרמה אנחנו אוהבים להנחית (לפעמים כמה פעמים)".

מה זה אומר בכלל להקליט פודקאסט? ובכן, מאחורי הקלעים יש הכנות רבות לפרק, גם אם לפעמים נראה שהדברים מגיעים בקלות, מאחוריהן יש שעות של הכנת חומר להקלטת הפרק. שי מספורטקאסט 7 כבר ראה כמה דברים בעולם התקשורת, וכך גם חבריו לצוות (עדי גולד, יניב סול, ואייל חטב), אך לטענתו יש בהקלטת פרק משהו שונה לגמרי.

ידעתם מה זה אומר להקליט?

כמו בן אדם שקורא עיתון, ולא יודע במה זה כרוך, או מה הם התהליכים שקורים מאחורי הקלעים, ככה זה גם בהקלטת פרק. במקרה שלנו בהתחלה הכל היה מאד בוסרי, ובפעמים הראשונות בכלל שמנו את הפלאפון על השולחן ופשוט הקלטנו. לאט לאט התפתחנו ורכשנו ציוד מתאים.  

גם לחברים של "התדר" ושל "גמלים מדברים" תהליך ההקלטה היה נוח לחלקם, וזר לחלוטין לאחרים. אך לכולם ברור – להיות אותנטיים זהו הדבר החשוב ביותר. יוסי מדינה: " לי היה מעט מאד ניסיון, ואפשר לומר שזה היה מין משהו שאף אחד לא מורגל אליו. אבל לא רצינו גם שזה יהיה משהו מעונב מידי, כי בגישה שלנו זה אמור להיות כמה חברים שיושבים ומדברים על כדורגל וגם במקרה יש לנו מיקרופונים. ניסינו שזה לא יהיה גם יותר מידי כבד, וככה בדיוק אוהדים מדברים".

ניקו שווילי מ"התדר", שעובד בין היתר גם בהפקת הצגות ואירועים, הכיר את עולם הסאונד, מה שזירז בהחלט את כל התהליך: "יש לי את כל הציוד שצריך, וכשהבנתי שאני יכול לעשות זאת גם ברמה ההפקה, בשילוב העובדה שאנחנו אוהדים שרופים, אמרנו 'בוא ניכנס לאולפן ומשם נתגלגל".

דודו אלבז וניקו שווילי מ

מעבר לדיבורים ישנו גם את הפן המקצועי. הרי כדורגל אחרי הכל אינו רק דעות, אלא ישנו צורך גם להתייחסות רצינית אל סטטיסטיקות מסויימות ויכולת הקבוצה בפועל, ולכאן בדיוק נכנס הצד המקצועי של חברי הפודקאסטים.

פודקאסט "האנליסטים" הינו מורכב מארבעה חברים ילידי באר שבע, אשר לאחרונה סיימו קורס אנליזה ותקשורת ספורט במכללת "ספורט פאנל" בניהולו של נדב יעקבי (הבאר שבעי כמובן). הלימודים במכללה הביאו אותם ליצור פודקאסט שונה בהחלט – מקצוענות (עם תעודה) בצירוף צבע והמון הומור – פלד ארבלי, מגיש הפודקאסט אומר כי השילוב בין החברים הינו המתכון להצלחתם – "כשאתה משלב אוהדים ואיש מקצוע (אנחנו מחזיקים בתעודת מעשית של קורס אנליזה וסקאוטינג), נוצר פה שילוב מדהים, שילוב מנצח אפילו. אז לדעתנו מה שמייחד אותנו זה הדיבור מהלב, וגם הפן המקצועי".

לא חששתם בהתחלה שאולי זה קצת 'כבד' מידי למאזינים? 

היה לנו הרבה חששות לפני, שאולי הקהל לא יאהב את זה, שאולי הקונספט לא יעבור בקלות בגרון. אבל כשאחד מחברי הצוות קיבל את תפקיד מקצועי בהפועל באר שבע, הרבה בזכות הפודקאסט, הבנו שיש קהל והוא מעריך מאד את מה שאנחנו מנסים לעשות כאן".

קרדיט - צילום פרטי

ומה עם כמות ההאזנות? כעת עומדים נתוני ההאזנות על כמה אלפי מאזינים ומאזינות שמתחלק בין כל ארבעת הפודקאסים. נראה כי ככל שחולף הזמן, כך גם עולה המודעות של תושבי באר שבע, ושל האוהדים במיוחד, לקסם הטמון במוצר הזה שנקרא פודקאטסים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1061f850-e076-41c2-8f22-08903188e67d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה