הכירו את קהילת מפתחי הווב של הדרום

$(function(){setImageBanner('b415a7a3-e6a5-4427-b6bb-78ec11b9f504','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עולם ההייטק המתפתח בדרום הוביל את ינאי אדרי לפתוח קהילה המיועדת למפתחי ווב באזור, במסגרתה מאות חברי הקהילה עוברים הרצאות, סדנאות, יוצרים קשרים ומסייעים אחד לשני בעולם התעסוקה. בראיון ל'באר שבע נט' סיפר אדרי על ההצלחה וחשיבות הקהילה באזור

"תחום הווב (web) הוא תחום מאוד דינמי שמתפתח במהירות, אם אתה לא נשאר עדכני – אתה נשאר מאחור. לכן מאחר ואני יודע כמה חשוב ללמוד הייתי נוסע למיטאפים לשמוע הרצאות, שבדרך כלל היו בתל אביב", סיפר ל'באר שבע נט' ינאי אדרי, "מאחר ואני גר בירוחם, היו פעמים שהייתי חוזר בשתיים בלילה הביתה. אבל המוטו שלי תמיד היה – אם למדתי משהו אחד או חידדתי לעצמי משהו אחד, זה היה שווה את הנסיעה. הנסיעות היו לא פשוטות, היו מיטאפים באזור באר שבע שהועברו על ידי חברות שונות- אבל לצערי זה היה פעם בחצי שנה ולעיתים רחוקות".

בשלב מסוים הבין ינאי כי הוא רוצה להוביל שינוי ולפתוח קהילה בדרום שתרכז את כל מפתחי הווב באזור. "החלטתי יום אחד בשנת 2018 שאני הולך על זה ומקים קהילה בדרום", סיפר ינאי, "אני אדאג לכך שיהיו מיטאפים בדרום, לפחות פעם בחודש, כשבפועל היו לנו לפעמים שלושה מיטאפים בחודש". יניא אדרי, בן 41 נשוי עם חמישה ילדים וגר בירוחם. בהכשרתו הוא בכלל פראמדיק אבל החליט ללמוד באופן עצמאי את עולם התכנות ונכנס לתחום לפני כ-16 שנים. כיום הוא עובד כמפתח ווב בחברת סייברארק והמייסד של הקהילה  Negev Web Developers (NWD) בשלוש השנים האחרונות, הקהילה הגדולה בדרום למפתחי ווב.

ספר על קהילת הווב שהחלטת לפתוח, ספר על תחילת הדרך

"פתחתי דף פייסבוק וקבוצת אינסטגרם ואחרי כחודש הכרתי את יורי מיצ'ורין שנרתם לעזור לי. הקושי להביא מרצה לדרום היה מאתגר, אז אמרתי שאני הולך על מישהו מאוד מוכר שאנשים ירצו לשמוע אותו ופניתי לרן בר זיק. שאלתי אותו אם הוא מעוניין לבוא להעביר מיטאפ בבאר שבע והוא הסכים! במיטאפ הזה היו כבר קרובל-60 אנשים!. אז התחלנו לעשות מפגשים של case studay, ללמוד אחד מהשני, לשאול שאלות ולהתייעץ. כי לפעמים אתה יושב ומתכנת לבד או בצוות קטן, אז המפגשים האלה אפשרו לך להכיר עוד אנשים כמוך, הם היו יחסית אינטימיים לקבוצות של עד 15 איש".

קרדיט ינאי אדרי קהילת NWD

ינאי מספר שהוא ראה שיש היענות למפגשי הקהילה בדרום והמשיך לפנות למרצים מוכרים מהמרכז בבקשה שיגיעו לדרום להיפגש עם חברי הקהילה, כשרובם הסכימו והגיעו. "תוך כדי שתפסנו תאוצה היו כמה מיטאפים בהם חברות לקחו חסות על המפגש ועזרו לנו עם כיבוד לחברי הקהילה. בהתחלה הייתה לנו בעיה של מקום, לא ידענו איפה לעשות את המיטאפים. את המיטאפ הראשון טק7 עזרו לנו עם המיקום, והיו פעמים שממש לא מצאנו מקום – עד כדי כך שהייתי מוכן לתת מכספי על מנת לשכור מקום. למזלי זה לא קרה אבל כיום זה הרבה יותר פשוט, אנחנו כבר בני בית ב-WIX  וב-WEWORK באר שבע", מספר ינאי.

כיום קבוצת הפייסבוק של קהילת הווב בדרום מונה כ-850 חברים, באתר meetup חברים מעל ל-1,100 חברים וגם בטלגרם והיוטיוב יש להם מאות משתמשים. "אני מאמין שזו רק ההתחלה, יש לנו המון רעיונות להמשך, כמו פודקאסט ויש עוד הפתעות בדרך... כל הפעילות שלנו היא בחינם ואנחנו עושים הכל בהתנדבות מלאה", ינאי מוסיף.

 קרדיט ינאי אדרי קהילת NWD

איך התגובות מחברי הקהילה? הרגשת שזה משהו שהיה חסר בדרום?

"זה ממש מחמם את הלב לראות את הפידבק שאנחנו מקבלים מהאנשים שמגיעים למיטאפים, זה נותן לנו מוטיבציה להמשיך ומראה לנו שהקמנו דבר שהיה נצרך בדרום. הגאווה שלי זה שאנשים מתוך הקהילה החלו להעביר מיטאפים, גם אם זה הרצאות קצרות של 10 דקות, ואפילו היו לנו סדנאות שהועברו על ידי אנשים מהקהילה. בשנתיים האחרונות אפילו התחלנו לצלם את המיטאפים שלנו, בעיקר בגלל בקשות של אנשים שהצטערו שלא יכלו להגיע- וככה נוצר לנו גם ערוץ יוטוב מקצועי עם מתנדבים מהקהילה כמו מריק שעוזר לנו לערוך את ההרצאות. אנשים בקהילת  NWD  החלו ליצור קשרים, אנחנו יוצאים לפאבים אחרי המיטאפים, נוצרו חברויות... ובעיני הכי חשוב זו העזרה ההדדית שיש בתוך הקהילה- גם מקצועית וגם בזמנים קשים".

בתקופת הקורונה לא התאפשרו כמובן המפגשים האישיים והפרונטליים של חברי הקהילה, אך הם מצאו תחליף ומקיימים אירועי ליב בעמוד היוטיוב. "זה לא שובר אותנו. עד שנחזור למצב הנורמאלי- אנחנו מקיימים אירועי לייב ביוטוב וממשיכים בכל הכח! זו ההזדמנות להודות למרצים שהגיעו מהמרכז והעבירו הרצאות, זה לא מובן מאליו בכלל. הפעילות כמו שאמרתי היא בחינם ומי שרואה את עצמו שייך, יותר ממוזמן להצטרף".

 קרדיט ינאי אדרי קהילת NWD

קהילת Negev Web Developers (NWD) בפייסבוק, בטלגרם, ביוטיוב ובאתר מיטאפ

קרדיט ינאי אדרי קהילת NWD

קרדיט ינאי אדרי קהילת NWD

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4b1832c3-90c8-4422-b606-0aa15c7d11a0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה