הכירו את משפחת חיל האוויר הבאר שבעית

$(function(){setImageBanner('bf2c0fb5-a052-4a10-a702-272cafc41e5d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

רנ"ג חיים בוטבול מבאר שבע התגייס לפני יותר מ-30 שנים למערך הטכני של חיל האוויר, הוא לא האמין שיום אחד ביתו רב"ט אופיר בוטבול תתגייס גם היא למערך ותשרת במקום בו הוא ואשתו הכירו ושירתו יחד. אבא ובת בראיון משפחתי מיוחד

"התחלתי את דרכי בצבא במוסך בבסיס נבטים בשנת 88' כשהייתי בשירות חובה, בשנת 91' הגיעה חיילת לבסיס ועבדנו יחד דלת מול דלת, משם הכרנו, התחתנו והקמנו משפחה", סיפר ל'באר שבע נט' רנ"ג חיים בוטבול מבאר שבע, "כיום ביתי אופיר משרתת באותו המקום בו הכרנו וזה ממש סגירת מעגל".

רנ"ג חיים בוטבול מבאר שבע התגייס לפני כ- 33 שנים למערך הטכני של חיל האוויר. חיים התחיל את שירותו הצבאי כטכנאי בבסיס נבטים ולאחר מכן התקדם לראש צוות ומונה על מוסך העובד על מטוס עייט. בהיותו ממונה על המוסך הוא הכיר את אשתו אשר שירתה כפקידה במוסך. לפני כשנה התגייסה בתו של חיים, רב"ט אופיר בוטבול גם היא למערך הטכני של חיל האוויר ושובצה בבסיס נבטים שם היא משרתת כטכנאית במחלקת חימוש במוסך האדיר. בראיון משותף ל'באר שבע נט' הם מספרים על שירותם הצבאי, הקשר ביניהם ומשמעות המערך הטכני למשפחתם.

בני הזוג בוטבול הכירו בצבא. קרדיט דובר צה"ל

אתם מרגישים שזו סגירת מעגל עבורכם?

חיים: "וודאי, זה ממש החזיר אותי אחורה לתקופה בה הייתי חייל מתחיל בתחילת דרכי, היום הראשון שלי בשירות הסדיר היה שם במוסך בנבטים, אז העובדה שביתי אופיר משרתת בו זה ממש סגירת מעגל עבורי".

אופיר: "כן זה המוסך בו אני עובדת מידי יום, אז זה מרגש מאוד, אני עובדת במקום בו אבא שלי התחיל את דרכו בצבא, במקום בו אמא שלי שירתה וזה מוזר ומרגש להגיע למקום בו הם הכירו. זה מטורף, גיליתי את זה רק אחרי ששובצתי לתפקיד וזה הופך את השירות למשמעותי יותר".

איך זה בשבילך לשרת עם אבא ולהמשיך את דרכו הצבאית? מה את מרגישה שלמדת מאביך על השירות בצה"ל?

אופיר: "אנחנו נמצאים באותו גפים וזה ממש מיוחד עבורי, אני יכולה להתייעץ איתו, ללמוד ממנו, להבין על השוני בין הפלטפורמות במערך... כל בעיה הכי קטנה אני תמיד יודעת שיש לי עם מי להתייעץ, אני עושה שירות עם אבא וזה מאוד מיוחד. הוא עוזר בכל דבר, מכיר הרבה אנשים ומקומות, יש לו הרבה ניסיון, וזה הכי כיף בעולם. הוא לימד אותי איך להסתכל על דברים בצורה נכונה, איך להתמודד עם בעיות ולצמוח".

 רנ"ג חיים בוטבול. קרדיט דובר צה"ל

"הבנתי כמה החיל עוצמתי ומשמעותי"

בשנת 1994 הגיע חיים לבסיס חצור ושם ביצע מספר תפקידים במערך התחזוקה. כיום משרת חיים כגורם מרכזי במוסך ברק ואחראי על כשירות מערכות פליטת הטייס במטוסים. חיים מספר שזה התפקיד המשמעותי ביותר שביצע בשירותו ושהתפקיד הוא אחד מהתפקידים החשובים והבכירים ביותר שאיש מקצוע ממערך התחזוקה יכול להגיע אליו. חיים משתף שבתחילת הדרך חווה קשיים ולקח זמן עד שמצא את המקום שלו בחיל: "היה לי קשה בשירות החובה, החיבור לחיל האוויר לא היה מיידי, לא תמיד ראיתי את הדברים כפי שצריך לראות אבל המפנה הגיע בסיום שירות החובה שנת 91' במלחמת המפרץ, אז הבנתי כמה חיל האוויר עוצמתי ומשמעותי וחשוב בהגנה על המדינה, משם הסתכלתי על הדברים באור אחר ויצאתי לדרך להמשך שירות הקבע".

היית רוצה לראות גם את אופיר ממשיכה לשירות קבע בצבא?

חיים: "אם כמה שלא אנסה לכוון, לתמוך או לעזור, אני רוצה להעצים אותה מבחינת היכולת האישית שלה והאופן בו היא מסתכלת על השירות. אני אשמח שאופיר תמצה את עצמה ותגיע לשיא היכולת האישית שלה. הגדולה של חיל האוויר בעיני היא שלחיילים יש אחריות מאוד גדולה על כתפיים. לא מאמין שיש מקום אחר שיכול לתת לחייל או לחיילת צעירה כזה תחום אחריות. כרגע אני רואה שהיא עושה תפקיד עם משמעות, עם תחושת סיפוק וגאווה גדולה ואני בטוח שברגע שתגיע לצומת בה תחליט אם היא רוצה להמשיך היא תקבל את ההחלטה הנכונה עבורה. יש לה עוד דרך לעשות, אני לא חשבתי קדימה, לא חשבתי שאעשה 33 שנים בחיל האוויר. ככל שאתה מתפתח אתה מקבל יותר אחריות ומשמעות בתפקיד".

מה משמעות השירות במערך הטכני בחיל האוויר עבור משפחתכם?

חיים: "זו גאווה מאוד גדולה, יש לנו עוד אנשים במשפחה שמשרתים בחיל האוויר, תמיד היה לנו חשוב לשמש להם מודל ודוגמה אישית. אני שמח באופן אישי לראות את ההתפתחות ואת הדורות במשפחה מתקדמים בחיל, זה מעבר לעניין המקצועי כי בשירות ארוך אתה מתפתח גם עם האנשים שסביבך, עם המשפחות האחרות".

אופיר, את מרגישה שהגעת למקום בו טוב לך בשירות הצבאי?

אופיר: "כן, ללא ספק מצאתי פה את המקום שלי, אני אוהבת ללמוד ולראות ולתרום, אני חושבת שמה שאני עושה מאוד משמעותי בחיל. הרבה לוקחים את מערך האחזקה כשולי אבל זה מחזיק את חיל האוויר. בלי כל הטכנאים ומי שעובד פיזית על המטוסים והמכשירים, החיל לא היה מצליח להתקיים ולהיות הכי חזק בצבא. אני מרגישה שמצאתי את הדרך שלי. הכל פתוח ואי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד, אני מקווה ללמוד ולהמשיך להתפתח כמה שיותר".

 רב"ט אופיר בוטבול. קרדיט דובר צה"ל

שירות בגאווה

לאורך הראיון גם חיים וגם אופיר מדגישים את תחושת הסיפוק מהשירות והעשייה שלהם בשטח, כחלק מהמערך הטכני של חיל האוויר. "אני יכול להגיד עם פרספקטיבה של זמן שחשוב לעשות כי אתה אוהב את מה שאתה עושה, מתוך תחושה של חשיבות, גאווה ועשייה, להרגיש חלק ושותף למשהו גדול ועצמתי. רק בחיל האוויר תרגיש את התחושה הזה", אומר חיים. כעת חיים נמצא בחופשת פרישה ואופיר תמשיך את המורשת המשפחתית בחיל.

אתה גאה בה על הדרך שהיא עושה?

חיים: "מלבד הקשר הישיר של אב ובת, לראות אותה מתפתחת וצומחת עם מסירות ואחריות, זה מרגש. ראיתי כמה היא מחוברת לעשייה במוסך, לפלטפורמה המשמעותית הזו והיא אוהבת את מה שהיא עושה. אני מאחל לה סיפוק גדול מהעשייה ושירות משמעותי".

חיים אתה פורש בקרוב ומסיים את תפקידך, איך התחושות? אופיר מה היית רוצה להגיד לו?

חיים: "חיל האוויר למרות כל השנויים, מתאים את עצמו לקידמה עם ייחודיות, עוצמה ומקצועיות. הטכנאים של היום עם יכולות אישיות מאוד גבוהות ואני גאה להיות חלק מהמערך הזה. בהסתכלות אחורה אחרי 33 שנים, זה לא פשוט, אבל לראות את זה מהצד אחרי שאני בחופשת פרישה זה מיוחד עבורי. החיל היה משמעותי בקריירה שלי וביום יום, איפשר לי להגיע לפסגות בקריירה ולמקומות שגם פתיחו אותי באופן אישי. מבחינתי הדלת לחיל האוויר פתוחה בכל זמן שאדרש".

אופיר: "אני מאוד גאה באבא שלי על המעמד שהוא הגיע אליו, הוא מודל לחיקוי והערצה לא רק לי, אלא לכל החיילים שפיקד אליהם במשך השנים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c83685b9-2083-4342-9f86-aa22b1140042','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה