הכירו את היוזמה 'שמלה ליום אחד'

$(function(){setImageBanner('f7461623-fe1d-40d3-9be4-7a14c637d893','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

גם השמלה שלך מנשף הסיום מעלה אבק בארון מאז סיום כיתה י"ב? יוזמה חדשה ומקסימה של שלוש סטודנטיות מבאר שבע קוראת לנשות העיר לתרום את שמלות הנשף שלהן כדי שנערות אחרות יוכלו ללבוש אותן וליהנות גם כן, בלי לבזבז כסף על אירוע חד פעמי: "היוזמה נולדה מתוך רצון לעזור לכולן להפסיק לבזבז ועל הדרך לעזור לאחרות"

"בטוח גם לך נשארה שמלה נוצצת בארון שלא ראתה אור יום מאז גיל 18, מה דעתך לאורר אותה קצת ולתת לילדה בכיתה יב להנות ממנה גם? אנחנו מתחילות פרויקט חדש ומיוחד ונשמח לעזרתכן! אנחנו רוצות להעניק לבנות יב מהתיכונים בבאר שבע אפשרות להגיע לנשף ולעוף על עצמן! נשמח לאסוף שמלות מכל מי שרוצה לתרום עבורן, כך שלא יצטרכו להוציא כספים רבים כמונו. הגיע הזמן שניתן לעיר בחזרה על כל הטוב שהיא נותנת לנו!", כך רשמו ברשתות החברתיות שלוש סטודנטיות מבאר שבע שיוצאות ביוזמה חדשה ומיוחדת 'שמלה ליום אחד', ומזמינות את כל מי שיש לה שמלה ישנה מנשף הסיום לתרום אותה לטובת בנות אחרות.

יובל אלבז, מאיה דיין וטל הירש הן חברות ילדות שלומדות באוניברסיטת בן גוריון בנגב בשנה השנייה לתואר, כשהן גם דואגות לשלב בחייהן הסטודנטיאליים עשייה חברתית למען הקהילה. "אנחנו תמיד אוהבות לעשות עבור הקהילה בה אנחנו נמצאות", סיפרה יובל ל''באר שבע נט', "זה גורם לך להרגיש חלק מהמקום בו את נמצאת וזו הדרך שלנו להפריד את המחיצה הזו בין הסטודנטים לתושבים, כי כולנו חלק מבאר שבע". כך ביום יום טל מאמנת טניס בהתנדבות עולים חדשים כחלק מהמלגה שהיא עושה כסטודנטית, מאיה רכזת ב״מועדון הצעירים״- מועדון לבעלי צרכים מיוחדים וחונכת בתוכנית פר״ח, ואילו יובל מתנדבת בקורת גג לנערים כחלק ממלגה שהיא עושה כסטודנטית.

צילום פרטי

אז מה הוביל אתכן לחשוב על הרעיון ליוזמה של 'שמלה ליום אחד'?

"ישבנו יום אחד ודיברנו, איכשהוא הגענו לשחה על כך שזה בזבוז לקנות שמלה לנשף. כולנו היינו בי"ב, הנשף היה אירוע גדול וכולן היו קונות במיוחד שמלה, נעליים, תכשיטים ואיפור... אז דיברנו על זה שחבל לבזבז את הכסף הזה על אירוע חד פעמי, זה רק מחזק תופעה של צריכה מיותרת וחבל. אז חשבנו שאפשר להביא רעיון, למה שלא אתן את השמלה שלי מהנשף למישהי אחרת ואולי היא תעביר את השמלה בשנה הבאה למישהי אחרת? זה מתוך הגישה של קחי את הכסף שהיית מבזבזת על שמלה חד פעמית ותקני לך עם זה משהו אחר שחשוב לך, משהו שילווה וימשיך איתך בחיים. זו לא יוזמה שתלויה רק ברקע סוציו-אקונומי, זה לא לתרום למישהי רק כי אין לה אמצעים לקנות שמלה, אלא באמת לעזור לכולן להפסיק לבזבז ולתת שמלה למי שרוצה, שמלה שגם ככה שוכבת בארון ללא כל שימוש".

אז פרסמתן פוסט ברשתות החברתיות- ראיתן היענות?

"כן, החלטנו לפנות קודם כל לסטודנטיות כי זה קהל היעד שנוח לנו כדי לאסוף שמלות, זה השלב הראשוני. קודם כל להפיץ את הבשורה של חיפוש שמלות, גם לחברות שלנו וגם לתושבות באר שבע. כך שנוכל להעריך כמות ובאמת הייתה היענות מטורפת, השבוע עשינו יום איסוף מרוכז בפארק הסופרים בו כל הנשים והבנות הביאו לנו את השמלות שהן רוצות לתרום. כמות ההודעות שכל אחת מאיתנו קיבלה היא מדהימה ואנחנו שמחות שעוד נשים ואנשים רוצים לקחת חלק".

 צילום פרטי

יובל מסבירה שאחרי שיאספו את השמלות, השלב הבא במיזם זה לפנות לבתי ספר תיכונים בבאר שבע, להתקשר ולשאול אם הן יכולות להגיע לספר על הפרויקט. "הרעיון הוא לפנות לנערות בבתי הספר וגם לפנות אולי לבתים חמים של נערות כך נוכל להגיע למגוון של בנות. בנוסף, פתחנו עמוד אינסטגרם למיזם שם נעלה תמונות של השמלות ומידע לגבי אופן האיסוף שלהן, אחרי שהן ישמעו על הפרויקט הם יוכלו לעקוב ולהישאר מעודכנות ברשתות", מוסיפה יובל.

אחרי החשיפה בפני הנערות, איך השמלות יגיעו לאלה שזקוקות להן?

"הרצון שלנו הוא לעשות לקראת סוף החודש יריד באחד הפארקים בבאר שבע, להביא את כל השמלות שאספנו כך שנערות יוכלו להגיע למדוד, להסתכל ולבחור שמלה יפה לנשף שתתאים להן. זה יהיה יריד שמלות באווירה טובה, בלי תחושה של אי נעימות, כי באמת כולן מוזמנות לבוא לקחת שמלה. ובכל מקרה אם מישהי מרגישה לא בנוח להגיע היא תמיד יכולה לפנות אלינו בפרטי ולתאם".

מה החשיבות בעינייך של עשיה למען הקהילה?

"מאז שאנחנו צעירות אנחנו עסוקות בעשייה ואנחנו חושבות שבחברה הישראלית זה המקום שלנו לעזור לאחר בכל תחום. חשוב לייצר תחושת אחדות וערבות הדדית, תחושה של יחד, פשוט להיות אחד בשביל השני ולעשות. אפשר לשנות משהו בכל מקום בקהילה, אנחנו חיים פה ואני אשמח אם המציאות תראה אחרת עבור הילדים שלי, אני אשמח אם הילדה שלי תיקח שמלה בתרומה ותעביר אותה לילדה אחרת בשנה הבאה. זה נותן ערך לכסף ומאפשר לכל נערה להגיע לנשף עם שמלה יפה. בעיני חשוב ומבורך לעשות יוזמות כאלה, בבאר שבע אנשים עושים דברים מדהימים, אנחנו רק יוזמה קטנה בתוך כל העשייה שיש בעיר אבל כל דבר קטן שעושים למען האחר הוא מבורך".

 'שמלה ליום אחד'

"כל מי שיש לה שמלה ומעוניינת לתרום אותה, וכל מי שמעוניינת לקבל שמלה לקראת נשף הסיום- מוזמנת לפנות אלינו! בין אם זה כדי לתת או כדי לקבל, אנחנו כאן. זה פרויקט של כל העיר באר שבע, של כל מי שתרם ולקח חלק ואין סיבה שלא נוכל לעזור אחד לשני בקהילה", מסכמת יובל.

 

לפרטים נוספים על מיזם 'שמלה ליום אחד', צרו קשר:

יובל 0506665522 ; טל 0543009140 ; מאיה 0547435855

מידע נוסף בעמוד האינסטגרם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a6fe7788-fafc-4fc7-94e0-354c6fd0e306','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה